Diana Munteanu, Head of Label Global Records Group: „Am învățat ce înseamnă să nu consideri că muncești, ci că îți trăiești pasiunea zi de zi”

Diana Munteanu este în prezent Head of Label Global Records Group, unde, ne spune ea, ajută artiștii să își atingă potențialul maxim. Diana a pornit cu această dorință profesională încă din copilărie, iar pentru primul ei loc de muncă a ales head hunting, job care i-a satisfăcut așteptările.

A urmat apoi capitolul „PR în industria muzicală”, iar tranziția a fost, după cum ea ne împărtășește „ca într-un film de dragoste european”. De aproape 8 ani de când este partea a Global Records, compania a evoluat de la un mic label cu 15 angajați la cea mai proeminentă casă de discuri din Europa Centrală și de Est, cu peste 130 de oameni implicați.

Ne-a povestit despre job-ul ei de zi cu zi, cum și-a conturat stilul de leadership și ce a învățat pe parcurs, dar și despre calitățile de care are nevoie un artist în 2024 pentru a cunoaște succesul. Diana face parte în acest an din proiectul HerStory, o inițiativă a Women in Music care se concentrează pe aducerea în prim plan a poveștilor unor femei de succes din industria muzicală și nu numai. Mai multe despre Diana și acest proiect în interviul următor.

 

Diana, știm despre tine că în urmă cu mai mulți ani ai făcut o schimbare drastică în carieră: de la industria de petrol și gaze la cea muzicală. Cum ai ajuns să lucrezi în domeniul petrolier?

 

Încă de mică, atunci când începeau să mi se cristalizeze visurile despre viitor, dezideratul meu absolut nu s-a situat în zona financiară, nici măcar în cea de carieră de succes. Îmi doream ca profesia să fie una care facilitează accesul profesioniștilor la atingerea propriului potențial.

Am vrut să dau la Facultatea de Psihologie, pentru că mi se părea cea mai directă cale spre acest vis, însă circumstanțele familiale nu mi-au permis. La finalul facultății care s-a dovedit a fi ASE, am ales calea head hunting-ului, pentru că aveam speranța că voi întâlni tinere talente, fie ei ingineri, medici, specialiști în diverse domenii tehnice, cărora să le pot deschide calea spre proiecte pe măsură capabilităților prezente, dar și.. viitoare. Iar acel job nu mi-a dezamăgit deloc așteptările.

 

Care sunt acele lecții pe care le-ai învățat în cariera anterioară și ți-au folosit când ai ajuns la muzică?

 

Cu siguranță un job de head hunter ajută la rafinarea soft skillurilor, a capacității de ascultare activă, a rezolvării neconflictuale a oricărei situații și comunicării constante. Toate acestea, alături de multă determinare, care uneori sfidează orgoliul, sunt absolut necesare după părerea mea, într-o carieră în industria muzicală și de ce nu în orice industrie în care clientul este „creatorul”.

Trecerea a fost, ca într-un film de dragoste european, pe cât de naturală, pe atât de neașteptată și fericită.

 

Ce ai învățat nou despre tine, odată cu această schimbare și cum simți că te-a „îmbogățit” industria muzicală?

 

Am intrat în industria muzicală fără să am vreo noțiune cu privire la modul ei de funcționare, însă încă de la început, sentimentul că lucrez pentru și alături de oameni atât de talentați m-a făcut să mă simt în același timp norocoasă și recunoscătoare. It was love at the first project.

Am învățat ce înseamnă să nu consideri că muncești, ci că îți trăiești pasiunea zi de zi. Să mergi mereu cu excitement spre birou, așteptându-te ca orice situație delicată să fie un pretext de învățare, cu potențialul de a deveni un succes. Iar succesul pentru noi înseamnă că muzica pe care o lansează artiștii pe care îi reprezentăm să devină coloana sonoră a vieții milioanelor de oameni.

 

Cum s-a conturat pentru tine povestea Global Records? Care sunt responsabilitățile tale în calitate de Head of Label? Cum ți-ai descrie job-ul pentru cineva care nu te cunoaște deloc?

 

Sunt alături de Global Records de aproape 8 ani, timp în care compania a evoluat de la un label boutique cu 15 angajați, la cea mai proeminentă casă de discuri din Europa Centrală și de Est, cu birouri în București, Istanbul, Polonia, Berlin și peste 130 de angajați. E un proces continuu de învățare, atât de la parteneri, cât și de la colegii noștri, specialiști în domenii diverse, de la distribuție și monetizare la colectarea drepturilor, la marketing sau A&R. Astfel s-a creat un ecosistem cu o coeziune foarte puternică, ce ne ajuta să fim mereu dinamici, adaptând strategiile și traiectoria în funcție de oportunitățile pe care le putem crea pentru artiștii pe care îi reprezentăm.

Jobul meu? Scopul meu este să facilitez artistului tot cea are nevoie pentru ca acesta să își poată atinge potențialul maxim. Cum fac asta? Pe de o parte construind și ghidând alături de colegii mei echipe, structuri care să înțeleagă perfect nevoile artiștilor și să vina în întâmpinarea acestora, iar pe de alta, în relație directă cu artistul, cucerindu-i încrederea prin rezultate și comunicare.

 

Ți-ai conturat de-a lungul timpului un stil de leadership? Ce îi este caracteristic acestuia și ce consideri că trebuie să aibă un lider bun?

 

Cred că stilul meu de leadership înclină destul de mult spre latura umană, spre empatie. Am încercat mereu să înțeleg resorturile care fac un bun profesionist să livreze cu încredere și asumare și să își depășească constant nivelul de competență.

Am învățat cu timpul și faptul că apropierea uneori prea mare de individ poate știrbi din autoritate, ceea ce se poate răsfrânge în moduri diverse asupra evoluției lor în cariera și a dinamicii echipei.

 

Bazat pe experiența ta, de ce ai spune că are nevoie astăzi un artist pentru a atinge succesul? Ce calități ar trebui să aibă și ce nu ar trebui să facă pentru a se menține relevant în industrie?

 

Cred cu tărie că cel mai important lucru în muzică este.. muzica.

Indiferent de cât de inovativă ar fi campania de marketing sau de mari bugetele de ads sau video content, ascensiunea unei piese sau a unui artist va atinge un plafon destul de repede, dacă muzica este bună.

Un artist trebuie să aibă curajul să fie sincer în tot ce face, pentru că doar atunci va oferi ocazia publicului să se conecteze cu el, va crea superfani care îi vor fi ambasadori fideli pe termen lung și îi vor duce muzica spre mulțimi. Cred că trebuie să își iubească și înțeleagă publicul și mai presus de orice, să fie foarte consecvent și determinat: să își petreacă pe cât de mult timp posibil în studio, acolo unde inspirația îl va găsi muncind.

Artistul are o viață profesională mult mai dificilă decât își poate imagina publicul. De cele mai multe ori este rezultatul unei munci asidue, a sute de ore de studio, canto, antrenamente, studiu, zeci de mii de kilometrii parcurși intre evenimente și nenumărate vise spulberate, la care nu a renunțat.

Partea bună este că în ziua de astăzi piața este destul de liberă, există nenumărate variante prin care îți poți urca și promova muzica pe platformele digitale, în care poți face marketing de impact în TikTok sau Social Media. You can be self made.

 

Cum vezi importanța unor astfel de evenimente precum HerStory care aduc în fața publicului femei care pot deveni surse de inspirație? Cum crezi că ajută, în mod concret?

 

Oferă oportunitatea creării unui sistem de susținere pentru tineri profesioniști în industria muzicală, dar și pentru artiști independenți la început de drum. Pe de o parte deschide o platformă de informare & learning, iar pe de alta cred că este un mediu sincer, în care putem fi vulnerabili și normaliza așteptările și modul în care ne raportăm la această industrie care pare atât de glam la prima vedere, dar în care fiecare poveste de succes are o premisă riscantă și un subtext cu multe momente dificile, obstacole neașteptate și încercări noi.

La nivel personal, tocmai acest parcurs mă motivează, mă face mai puternică și îmi oferă satisfacții, cum niciun job nu ar putea să o facă.

 

Dish-ul preferat: vegan cu pește

Tocuri sau flat shoes? – Ce sunt tocurile?

Ultimul lucru pe care l-ai făcut pentru prima dată: Osteopatie – recomand

Cu ce oameni te înconjori? – Sinceri și diverși

 

Editor: