Lorena Buhnici este una dintre cele mai prezente femei din mediul online.
O lungă perioadă de timp a ocupat diverse funcții la revista auto a Registrului Auto Român, au urmat cea de Purtător de Cuvânt la Registrul Auto Român și cea de Şef Birou Presă RAR, iar apoi timp de patru ani a fost Consilier de Imagine pentru un Secretar de Stat. După toate acestea, a făcut o schimbare și a trecut în mediul digital, construind alături de soțul ei, George, site-ul cavaleria.ro, o platformă dedicată bărbaților.
La scurt timp a început seria de interviuri de pe canalul ei de Youtube, pe care o continuă și astăzi și despre care ne-a povestit mai multe în acest interviu.
Astăzi, Lorena ne-a menționat o serie de sfaturi importante despre cum să rămâi relevant în mediul online, meseria de jurnalist, sustenabilitate și ne-a oferit un gând de final demn de urmat.
Povestește-ne puțin despre activitățile tale în cadrul „revistei digitale a cavalerului modern” și despre cum e să faci față „într-o lume a bărbaților”.
Cavaleria.ro a venit după o perioadă în care eram ancorată/antrenată zi de zi pentru o meserie destul de dură și pragmatică. Digitalul cerea creativitate, libertate de exprimare, atitudine și mai ales autenticitate. Toate astea mi-au plăcut, m-au atras rapid și așa am ajuns să mă ocup direct de acest site, dedicat bărbaților moderni.
Cavaleria.ro este sub bagheta mea magică de șapte ani de zile și sunt mândră să spun, astăzi, că a ajuns la cifre de ordinul milioanelor de vizionari, pe lună, fiind un site sută la sută cu content video. În acest moment, suntem lideri de piață în content video masculin, în România. În continuare sunt într-o lume a bărbaților și cred că îmi este scris să rămân aici pentru că se pare că le înțeleg prea bine… existența:)
Pe lângă cavalaria.ro, te ocupi și de „proiectul tău de suflet”- interviurile, pe care le publici pe contul tău de Youtube. Când ai știut că vrei să faci asta și care a fost momentul în care ți-ai dat seama că faci ceea ce trebuie?
Interviurile au venit firesc către mine pentru că simțeam nevoia de oameni, povești, informații. Și mai ales, aveam nevoie de un proiect al meu care să mă definească foarte bine. Știu că pot să devin foarte curioasă atunci când vreau să aflu sau să știu ceva și mai ales pot să îi fac pe oameni să se deschidă la poveste. Experiența de jurnalist m-a ajutat să performez cu aceste interviuri.
În cadrul Digital Divas 2020 ai obținut premiul I la categoria „Best Podcasts”. Publici interviuri pe Youtube de aproximativ 5 ani, conceptul de podcast fiind puțin cunoscut în România la momentul la care ai început. Care crezi că sunt regulile pe care le-ai aplicat de-a lungul celor 5 ani, reguli care te-au menținut relevantă pe Youtube și chiar ți-au adus premii?
Am fost tare bucuroasă pentru acest premiu pentru că este cel care atestă perseverența și ritmul constant cu care am făcut acest proiect și la care nu am renunțat atunci când am crezut că nu mă asculta nimeni. În online sunt câteva reguli simple pe care trebuie să le respecți ca să reușești: perseverența, naturalețea, sinceritatea, seriozitatea și mai ales devotamentul.
De multe ori munca în online este subestimată. Povestește-ne despre cum îți pregătești tu interviurile și cât muncești de fapt pentru aproximativ o oră de video publicat.
Documentarea este sfântă! Și asta este o armă secretă în jurnalism. Fără ea ești pierdut. Mă documentez foarte mult, urmăresc foarte mulți oameni, practic îmi fac research zilnic. Am și un producător lângă mine care completează perfect documentarea cu tot felul de informații noi despre invitat si astfel ne completăm foarte bine. Se adaugă filmarea, montajul, publicarea, toate fac parte din acest produs și nu durează puțin. Este un full time job.
Intervievezi oameni din foarte multe domenii diferite. Cum îi alegi? Care sunt principalele calități pe care aceștia trebuie să le aibă?
Aleg povestea și informația pe care o pot scoate pentru publicul meu. Abia apoi este despre cine e invitatul.
S-a întâmplat vreodată să îți schimbi părerea despre o persoană pe care ai intervievat-o? Dacă da, ne poți povesti?
Da, s-a întâmplat. Și este firesc! Întotdeauna discuțiile, întâlnirile față în față au schimbat situațiile și relațiile dintre oameni.
În bine!
Ești un promotor al sustenabilității. Oferă-ne o perspectivă de ansamblu asupra acestui concept. Cât e de importantă, cât de mult ne ajută, unde greșim și ce ar trebui să facem?
Conceptul de Casă Pasivă a fost adus de către noi, În România, acum patru ani, atunci când am construit #casabuhnici. Nimeni nu știa ce înseamnă și ce presupune, astăzi este un stil de viață tot mai adoptat în randul celor dornici să trăiască curat și mai ales sănătos.
Casa Pasivă Premium înseamnă, în primul rând, o casă smart (controlabilă de la distanţă şi cu inovaţii de ultimă oră), eficientă energetic (o locuinţă fără facturi lunare), materiale sustenabile (echipamentele şi materialele au o energie înglobată mică şi sunt prietenoase cu mediul), sigură (structura din lemn este mai solidă decât una din blocuri ceramice şi stâlpi de beton şi mult mai eficientă la toate capitolele), confortabilă (temperatură, umiditate, iluminat natural optime) şi automatizată (sistemul inteligent de automatizare îţi permite să controlezi şi să monitorizezi casa de la distanţă).
La asta adaug și transportul doar cu mașina electrică, colectarea, reciclarea, compostarea resturilor de alimente ce le transformăm în pământ pentru plantele și copacii din curte, panouri fotovoltaice, nu cumpărăm apă la pet, ci o filtrăm pe cea de la robinet, refuzăm punga de plastic la magazin, evităm să cumpărăm produse în plastic, pe cât de mult posibil. Și cu toate astea, simt că trebuie să facem mai mult!
Cu toții trebuie să facem mai mult.
Un gând de final pe care ai vrea să-l transmiți cititorilor The Woman:
Să iubească! Necondiționat!
Destinația preferată de vacanță: Asia.
Modelul tău profesional: Nu am.
Dish-ul preferat: Unt de migdale și pâine prăjită.
Ce te inspiră? Oamenii.
Note to self: Cred că se poate orice!
—
EDITOR: