Sabina Cornovac este un creativ în toată puterea cuvântului și un om pasionat de rețelele de socializare.
Experiența ei în domeniu vorbește de la sine. În 2008, a intrat în contact cu crearea de conținut pentru online-ul românesc, când a pus bazele primului ei blog sabinacornovac.ro. Iar, în prezent, este Content Manager la SavaBros și, în paralel, se ocupă de organizarea evenimentelor SocialPedia – proiect educațional pe care l-a fondat și care este dedicat tuturor pasionaților de digital din România.
Cu tonul optimist care o caracterizează, Sabina ne-a povestit despre timpul petrecut în acest domeniu, cum a reușit să-și balanseze planul profesional și cel personal pentru a se putea bucura de viață, cum s-au adaptat proiectele ei în perioada pandemiei și ce tehnici folosește pentru a depăși un blocaj creativ.
Cum ai descrie o dimineață din viața creatorului de conținut Sabina Cornovac?
Creatorul de conținut Sabina Cornovac are și un job full-time. De aceea, fiecare dimineață începe cu jumătate de litru de apă, înviorare sau antrenament online, plus verificarea mailurilor și a task-urilor. Abia la pauza de prânz intră în acțiune creatorul de conținut. Atunci verific corespondența personală, fac update pe toate rețelele sociale și citesc content relevant pentru mine.
Care a fost, din punctul tău de vedere, cea mai mare provocare întâmpinată când ai făcut trecut de la piața românească la cea americană?
Pe 9 aprilie 2021 se împlinesc 13 ani de online. Și cu toate acestea, inițial, când am început să lucrez pentru SUA am simțit că o iau de la zero. Am fost extrem de speriată și țin minte că nici nu îmi doream să iau interviul, de frică ce îmi era. Dar bazele content marketingului sunt aceleași peste tot și asta m-a ajutat enorm.
Apoi cea mai mare provocare a fost să uit piața din România și să mă adaptez unui public adult (peste 50 de ani) și unei industrii despre care nu știam nimic. Soluția? Foarte mult research, comunicare cu echipa, ascultat comunitatea și construit strategii pe date, nu pe presupuneri.
În 2019, ai afirmat în cadrul unui interviu cu Toader Păun, că există tendința de a prezenta doar partea frumoasă a lucrurilor pe rețelele de socializare, dar apare treptat și schimbarea la nivel de comunicare în peisajul românesc. Ți-ai păstrat părerea? Și, cum crezi că au evoluat relațiile branduri – consumatori și influenceri – comunitate din acel moment?
Nu mi-am schimbat părerea și mă bucur că am avut dreptate. E adevărat că am tendința, ca noi toți, să mă las ghidată de ce văd în bula mea, dar lucrurile se schimbă. Se discută din ce în ce mai mult de autenticitate în social media și, chiar dacă unii o fac pentru că e la modă, important e că se întâmplă. Și e de datoria noastră să încurajăm astfel de acțiuni, fie și măcar printr-un like la o poză #nofilter sau o discuție sinceră despre depresie și un ignore la o fotografie perfectă.
O altă metodă de încurajare vine de la branduri care iau în campanii influenceri reali și chiar le menționează în brief-uri că vor să fie autentici. Asta e o schimbare enormă și sper ca peste încă 2 ani să devină o normalitate.
Umblă vorba că meseria unui comunicator nu se termină niciodată. Devine dificil astfel să mai faci o diferență clară între viața profesională și cea personală. Care a fost pentru tine momentul în care ai învățat să spui stop și să limitezi accesul vieții profesionale în cea personală? Există o delimitare în acest sens?
Această vorbă este reală. Și vine de la o altă vorbă pe care o spunem mereu începătorilor – meseria de comunicator în social media nu se încheie la ora 18. Asta mi-am spus și eu până acum 3 ani. De ce? Pentru că atunci când răspundeam pe grupul de Facebook al brandului la ora 1 noaptea eram apreciată și lăudată. De clienții pe care îi ajutam și de coordonatorul brandului pe care îl reprezentam. Dar nimeni nu îmi spunea că nu e ok.
Și asta încerc să le spun mereu studenților cu care vorbesc – să își acorde timp personal pentru că viața e tare scurtă. Iar un somn odihnitor sau o ieșire în natură sunt mai importante decât un mesaj privat în miez de noapte. Mi-a luat mult timp să pun stop, dar am reușit în proporție de 80% pentru că, odată cu vârsta, am reușit să prioritizez mai bine, să îmi setez obiective palpabile și să îmi doresc cu adevărat să mă bucur de viață.
În prezent, investești energie în evenimentele SocialPedia – proiect educațional dedicat tuturor pasionaților de digital din România. Cum s-a adaptat proiectul în noile condiții pandemice?
Așa este, pe lângă jobul full-time și “cariera” de creator de conținut, SocialPedia are un rol foarte important. Ne dorim să punem umărul la creșterea calitativă a comunității de digital din România.
Și după 1 an și jumătate de oferit conținut offline prin conferințele dedicate la care participaseră aproximativ 2500 de persoane, ne-am blocat. Recunosc că ne-am refugiat în grupul de Facebook (unde suntem peste 5600), am construit site-ul proiectului și am așteptat.
După 6 luni am considerat că e suficient, ne-am dat seama că trebuie să ne adaptăm la noul normal și am reînceput seria de conferințe lunare, de data asta online. Nu regret nimic, pentru că așa am ajuns la speakeri și participanți din toată lumea, la oameni care ne erau alături, dar nu aveau cum să ajungă fizic la evenimente. Iar feedback-ul lor ne-a demonstrat că cel mai important este conținutul, nu mediul prin care este oferit.
Dacă ar fi să dăm timpul în urmă, care ar fi fost un alt domeniu în care ți-ai fi dorit să lucrezi?
Wow. Eu când am intrat la Facultatea de Jurnalism îmi doream să scriu. De mică am vrut asta. De aceea am și scris în revista liceului ani de zile. Dar dacă totuși social media și jurnalismul nu s-ar putea, aș merge către organizarea de evenimente. Iubesc să fac asta și mă bucur, că după 11 ani de online, am avut ocazia să intru în zona asta o dată cu evenimentele SocialPedia, singurele conferințe lunare de social media din România (acum ne vedem online, pe Zoom).
În cazul unui blocaj creativ, care este strategia pe care o aplici și unde îți găsești inspirația?
Am citit multe despre asta și am avut blocaje creative nenumărate. Dovadă lipsa de consecvență pe blogul meu. Dar întotdeauna mi-am găsit inspirația în oamenii dragi, citind despre campanii umanitare, descoperind proiecte cu care rezonez și povestind despre viața mea. Feedback-ul comunității mele mi-a demonstrat mereu că articolele în care le spun ce simt și le demonstrez că nu sunt singuri au cel mai succes și cel mai mare impact. Pentru că sunt relevante pentru ei.
Un sfat pentru cititoarele The Woman.
Optimism, curaj, nebunie și multă încredere. Asta le doresc să aibă. Sunt într-o perioadă zen a vieții mele, în care pare că nu aș avea nicio problemă, fix pentru că am învățat să mă detașez și să mă bucur de lucrurile mărunte. Un sfat? După ce citești acest articol, ridică ochii, uită-te pe geam sau la persoana dragă și bucură-te de ce vezi. Atât.
Cartea de pe noptieră: Principles by Ray Dalio
Serialul Netflix preferat: The Crown
Aplicația preferată de social media: Facebook
Un dish foarte gustos (pe care să îl fi împărtășit pe instagram): Sãrãţelele cu bacon, parmezan și zahăr brun
Ultimul trend urmărit pe TikTok: Tot ce se întâmplă sub #invatapetiktok
Note to self: Îmi place de Sabina din 2021. Continuă!
—
Editor:
Cristina Giurcanu, studentă în anul III, în cadrul Facultății de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării, are 21 de ani și locuiește în orașul Cluj-Napoca unde îmbrățișează diferite oportunități de voluntariat.
Pasionată de scris, realizează articole pentru revista digitală Inspire Cluj, iar în timpul liber îi place să citească cărți de dezvoltare personală și să scrie poezii.