La show-ul „The City of Genius” din Shanghai, Mercedes-Benz și Moncler au făcut următorul pas în colaborarea lor. Alături de lansarea campaniei de brand, „Past Forward. Where the Future is Driven by the Past”, partenerii au dezvăluit o lucrare de artă unică, „Project G-Class Past II Future”, inspirată de NIGO. Aceasta este bazată pe un model G-Class din anii ’90 care a fost complet restaurat. NIGO a reconfigurat numeroase elemente de design atât la interior, cât și la exterior pentru a reînvia modelul și a-l aduce în peisajul cultural actual. G-Class Past II Future este un nou model G-Class, produs într-o serie limitată de doar 20 de unități, inspirat de această lucrare de artă. La eveniment, publicul a avut parte și de o avanpremieră a noii colecții de modă urbană unisex creată de Mercedes-Benz și Moncler împreună cu NIGO. Atât modelul G-Class în ediție limitată, cât și colecția-capsulă vor fi lansate în aprilie 2025. Pe lângă Mercedes-Benz și NIGO, evenimentul din Shanghai a găzduit și alți artiști care și-au prezentat propriile colaborări cu Moncler: A$AP Rocky și Willow Smith, Edward Enninful (OBE), FRGMT de Hiroshi Fujiwara, Gilga Farm de Donald Glover, LuLu Li și Palm Angels. În cadrul lineup-ului Moncler Genius 2024, au fost prezentate și expoziții speciale ale designerilor Rick Owens și Jil Sander.
„Talentul creativ imens al lui NIGO și colaborarea noastră cu Moncler ne aduc într-un context urban interesant. Mercedes-Benz G-Class Past II Future este o interpretare foarte specială a legendarului nostru model. Această ediție limitată aduce un suflu nou stilului anilor ’90 și caracterului care a făcut din G-Class un favorit atemporal. Trecerea de la artă inspirațională la produse captivante marchează un pas important în cooperarea noastră creativă și oferă o experiență de brand cuprinsă de spiritul vremii.” spune Bettina Fetzer, Vicepreședinte Comunicare & Marketing Mercedes-Benz AG.
Lucrarea de artă Project G-Class Past II Future inspirată de NIGO
Creația lui NIGO este a doua lucrare de artă care a rezultat din colaborarea dintre Mercedes-Benz și Moncler. La fel ca PROJECT MONDO G, lansat la show-ul „The Art of Genius” al Moncler din Londra, în februarie 2023, această lucrare de artă îmbină estetica distinctivă matlasată a gecilor Moncler cu aerul robust și inconfundabil al modelului G-Class. Măsurând 4,5 metri lungime, 1,9 metri lățime și 2,0 metri înălțime, lucrarea de artă prezintă o paletă de culori contemporană, minimalistă, în tonuri mate de verde măsliniu și gri, accentuate de detalii exterioare remarcabile în negru și auriu. Liniile curate ale modelului clasic G-Class cabriolet îi conferă o atitudine contemporană. Funcționalitatea și elementele de design caracteristice G-Class sunt păstrate și reinterpretate. Acestea includ roata de rezervă iconică de pe hayon, jantele din oțel negru cu design specific anilor ’90, un parbriz rabatabil și o canistră de combustibil de culoare aurie. Interiorul a fost, de asemenea, reconfigurat. Printre alte elemente, Devon Turnbull, un pasionat al modelului G-Class – cunoscut pentru instalațiile sale audio imersive – a proiectat un sistem audio care se integrează perfect în conceptul vehiculului, atât din punct de vedere tehnic, cât și vizual. Boom box-urile sunt montate pe structura acoperișului decapotabil și – la fel ca întregul acoperiș și difuzoarele – pot fi demontate. Tapițeria cu model în carouri este o interpretare a unui element de design tipic pentru modelele G-Class din trecut. Accentele de portocaliu și auriu fac legătura cu colecția de modă colaborativă între Mercedes-Benz, Moncler și NIGO.
„Pentru mine, anii ’90 au fost printre cele mai influente decenii din punct de vedere cultural și creativ. Muzica electronică și scena hip-hop au apărut ca o nouă expresie a caracterului urban. Am dorit să integrez acea energie și vibrație în designul Project G-Class Past II Future prin reinterpretarea acelei moșteniri pentru o nouă eră contemporană.” spune NIGO, designer de modă, producător de muzică și director creativ.

Ediția limitată Mercedes-Benz G-Class Past II Future
Atât modelul G-Class în ediție limitată, cât și colecția capsulă sunt primele produse disponibile pentru achiziționare. Ca un moment culminant în anul celei de-a 45-a aniversări a modelului G-Class, noua ediție arată cât de atemporal rămâne acest simbol al brandului și cât de bine se adaptează la stilurile de viață contemporane. Mercedes-Benz G-Class Past II Future face referire la lucrarea de artă unică a lui NIGO și se bazează pe noile modele G 450 d (consum de energie combinat: 10,0-8,7 l/100 km | emisii combinate de CO₂: 261-227 g/km | clasa de CO₂: G) și G 500 (consum de energie combinat: 12,3-10,9 l/100 km | emisii combinate de CO₂: 281-248 g/km | clasa de CO₂: G).
Acesta are un exterior bicolor în verde și gri, tapițeria caracteristică G-Class cu model în carouri și roata de rezervă montată în spate, cu logo-ul colaborării pe capacul acesteia. Accentele exterioare negre includ ramele geamurilor, jantele din aliaj ușor și bara de protecție caracteristică, care se întinde de-a lungul flancurilor. Aceasta din urmă prezintă inscripția „Past II Future”. În interior, această inscripție poate fi găsită pe mânerul de prindere. Pe consola centrală este inscripționat numărul de serie limitată „1 din 20” al vehiculului. Cele 20 de unități vor fi livrate clienților în aprilie 2025.
Colecția-capsulă
Colecția de modă unisex încorporează influențe din anii ’90 cu elemente de stil urban contemporan. După avanpremiera show-ului „The City of Genius”, piesele prezentate vor fi selectate pentru a forma o colecție capsulă disponibilă pentru achiziționare începând cu aprilie 2025. Aceasta va include în principal jachete bomber, hanorace, cămăși în carouri și pantaloni scurți stil bermude, precum și geci din puf și geci utilitare ușoare, cu un aspect vintage. Paleta de culori este clasică: predomină albastru, negru, verde și alb – completate de accente portocalii. Multe dintre haine prezintă imprimeuri elaborate care combină fotografii de arhivă ale partenerilor de colaborare. Jachetele și pantalonii sunt confecționați din denim brut, cu o excepție: o jachetă satinată care combină limbajul vizual și logo-urile ambelor branduri. Această jachetă surprinde spiritul colaborării lor, mai ales în combinație cu cămășile gri în carouri.
Campania de brand „Past Forward. Where the Future is Driven by the Past”
Legătura indestructibilă dintre trecut și viitor este reflectată în campania de brand care însoțește acest nou pas în colaborarea Mercedes-Benz x Moncler – împreună cu NIGO și fotograful Thibaut Grevet. Cu motto-ul „Past Forward. Where the Future is Driven by the Past”, campania vizualizează evoluția colaborării de la un cosmos imaginar la sosirea sa în viața metropolitană. O vedere de oraș simbolizează aspectul și senzația urbană a campaniei. Suprafețele metalice unghiulare ale acoperișului oferă fundalul perfect pentru prezentarea colecției de streetwear creată de partenerii Mercedes-Benz, Moncler și NIGO. Scopul campaniei este de a evidenția tema principală de a lua inspirație din trecut, a valorifica creativitatea și a o traduce într-un nou produs. Campania globală va fi lansată pe site-urile și canalele de social media ale fiecărui brand. Pe lângă filmul principal al campaniei, un videoclip „making-of” realizat de Theodor Guelat oferă o privire mai apropiată din culisele colaborării cu NIGO.
Echipa creativă:
Idee, concept și realizare: team x
Director creativ: Thibaut Grevet
Director de imagine: João de Botelho
Design de sunet: Pierre Rousseau de la Stereo Image