Petra Keresztes, Majorel: “Noi înșine suntem singurii responsabili să schimbăm cursul lucrurilor care nu ne plac”

Majorel (în trecut, Arvato) este unul dintre principalii furnizori de BPO din întreaga lume. Are peste 48.000 de persoane în 28 de țări din întreaga lume, cu poziții de lider de piață în Europa, Orientul Mijlociu și Africa, având în același timp o prezență puternică în Asia și America. În cadrul biroului Majorel de la Cluj-Napoca, am avut plăcerea de a o cunoaște pe Petra, Office Manager, responsabilă de tot ce înseamnă parte administrativă pentru cei peste 200 de colegi care provin atât din România cât și din alte țări cu etnii, valori și culturi diferite.

 

1. Cum te-ai prezenta, pe scurt?

The Woman : ) perfecționistă, sigură pe sine și echilibrată atât în viața profesională cât și în cea personală; rolul de manager se îmbină perfect cu rolul de soție și de mamă pentru cei doi băieți minunați ai mei.

2. Definește-ne activitatea ta

„I am driven to go further, embrace change, deliver results and find a way” este unul dintre moto-urile companiei Majorel si exact asa definesc si activitatea mea zilnica.

Sunt responsabilă de biroul nostru din Cluj Napoca din punct de vedere administrativ, logistic și organizatoric, având peste 200 de angajați care provin atât din România cât și din alte țări cu etnii, valori și culturi diferite. Este o activitate frumoasă, intensă, cu ups and downs care îmi dă energie și inspirație zilnic.

Foto Petra 1

3. Spune-ne care este domeniul tău de suflet sau activitățile pe care le faci cu mare placere.

Experiența m-a învățat că noi înșine suntem singurii responsabili să schimbăm cursul lucrurilor care nu ne plac, să căutăm de ce-ul și să-l transformăm ulterior în favoarea noastră. Firea mea creativă mă ajută să găsesc în fiecare zi lucruri care îmi plac și care mă țin motivată. De aceea prin faptul că mă implic, nu mi-e teamă să învăț lucruri noi și nu las pasiunea deoparte, toată activitatea mea devine un loc de suflet. Când sunt cu familia mea sunt 100% acolo, când sunt la job sunt 100% acolo – cred că asta este secretul prin care reușesc să mă bucur de ambele lumi.

4. Știai de mic copil ceea ce aveai de gând să faci când vei fi adult? Corespunde cu ceea ce ești în prezent?

Nu cred că am avut o viziune clar definită în copilărie. Știam tot timpul ce vreau pe termen scurt și ce nu vreau pe termen lung. Nu am conturat o traiectorie profesională în copilăria sau în adolescența mea, însă îmi amintesc că dacă îmi setam un țel, apoi fără îndoială lucram până la atingerea acestuia. Cu asta am rămas și în ziua de azi.

Lucrurile s-au schimbat puțin în momentul de față: știu exact ce vreau de la viață, ce îmi place în munca mea, ce aș vrea să îmbunătățesc sau în ce arii ar trebui să mai lucrez, ceea ce simplifică mult parcursul prin care pot să-mi ating obiectivele.

5. Menționează cel mai greu moment al carierei tale sau o situație dificilă și cum ai gestionat-o.

În cariera mea au fost, sunt și probabil vor fi multe momente dificile. Este greu să rămâi motivată constant într-un domeniu dinamic. O parte importantă a activității mele este munca cu oamenii, iar relația cu aceștia nu este mereu una lipsită de peripeții.

Odată cu experiența profesională dobândită am învățat să fiu răbdătoare, să mă pliez pe cerințe noi într-un domeniu în continuă schimbare. Consider că am geștionat fiecare moment dificil prin flexibiliatea de a înțelege și perspectiva celor din jurul meu ceea ce a dus la o colaborare de succes.

6. Cat de importante sunt modelele de-a lungul vieții ?

Foarte importante. Personal vorbind, este lucrul care m-a influențat și care încă mă influențează cel mai mult. Să fii înconjurat de oamenii care te îndrumă, poate fi lucrul care te poate ajuta cel mai mult în carieră. Acest lucru poate să-ți deschidă perspective noi, poate să te influențeze pozitiv, poate să te sprijine și să te împingă spre rezultate de care nici tu nu te credeai capabil.

7. Cui i-ai mulțumi pentru sprijin si suport în procesul de construire al carierei de până acum?

Cred că aș putea să încep cu familia mea, cu părinții mei pentru educația poliglota pe care mi-au oferit-o. (vorbesc patru limbi străine, având limba maghiară că limba maternă). Acest lucru a contat foarte mult în carieră mea profesională, cât și în cea personală, pentru că datorită lor mi-am putut formă o gândire flexibilă și deschisă, fiecare limba nouă însemnând un nou univers lingvistic de exploatat.

Sunt o persoană care lucrează în echipa, care are mereu biroul cu ușa deschisă și care crede în colaborări sincere și sănătoase atât cu colegii mei din Cluj cât și cu cei din alte orașe (având sedii în Brașov, Sibiu și București). Consider că într-o companie atât de mare, nu există un succes personal, ci fiecare efort, fiecare cărămidă pe care o punem zi de zi, ajută la consolidarea și la trăinicia companiei noastre, ceea ce se traduce într-un succes real pentru noi toți.

De asemenea, știu că nu aș fi putut să fac toate lucrurile pe care le-am făcut fără sprijinul și ajutorul soțului meu, și fără cei doi băieți ai mei. Rolul de soție și de mama m-a învățat să mă organizez mai bine, să gândesc mai practic, să înțeleg ce înseamnă să fii răbdător și să explorez viață mai în detaliu. Datorită lor observ lucruri pe care înainte nu le puteam percepe și asta cred că îmi da un mare plus în viață.

8.Cum integrezi tehnologia cu activitatea zilnică, atât la job cât și în afara lui?

Lucrând într-o companie de outsourcing furnizând servicii de suport clienți, inbound, outbound, email și servicii de chat, activități financiare de back office și suport technic ești obligat să fii în pas cu ultimele tehnologii, ceea ce pentru mine este o provocare benefică în timpul orelor de lucru.

În afară jobului încerc să mă deconectez de la tehnologie, clar este de folos, dar fiind mamă consider că ne fură foarte mult din creativitatea noastră și din obiceiul de a gândi pe cont propriu. Tindem să uităm niște valori esențiale și să neglijăm socializarea fără telefon. Consider că technologia trebuie văzută că un ajutor în viețile noastre zilnice, dar în afară vieții noastre profesionale, fiecare persoană trebuie să decidă pe cont propriu când, pentru ce și unde folosește technologia.

9. Care sunt beneficiile pe care le aduce parcul tehnologic in sprijinul activitatii tale curente?

Când ne-am decis că deschidem în anul 2016 al treilea birou am venit la Cluj Napoca (înainte locuiam și lucram la Sibiu) ne-am găsit “casă noastră” în Liberty Park.

De la început am fost fermecată de arhitectură clădirii, de design-ul prietenos, de luminozitatea birourilor, dar piesă de rezistență a însemnat faptul că suntem realmente în miezul unui parc, cu spații verzi, copaci, foișor, care ajută foarte mult atunci când vrei să iei o pauză.

A fost o reală surpriză să găsim aici un mediu vibrant cu care noi ne identificăm, ceea ce personal a însemnat o foarte mare bucurie. E ușor să colaborezi cu oameni la fel de dedicați că și ține, care nu se opresc doar la standarde înalte, ci sunt într-o continuă dezvoltare.

După trei ani de activitate în Liberty Park din Cluj pot să zic că am găsit exact locul de care am avut nevoie pentru compania noastră și pentru angajații noștri.