„Situațiile memorabile apar exact atunci când planurile sunt date peste cap!” Nadina Jianu, Marketing Manager & PR CODRU Festival

CODRU Festival a luat naștere în anul 2019 la Timișoara, din dorința de a conecta muzica și arta cu natura, printr-un început curajos, cu resurse limitate, dar mult entuziasm. În anul 2022, a apărut oficial pe harta festivalurilor europene, fiind nominalizat la European Festival Awards la categoria ,,Best Medium Festival”, devenind un adevărat hub cultural și civic, prin ateliere de artă, dezbateri și proiecte educaționale despre sustenabilitate, care au creat un sentiment de apartenență și familie extinsă. 

În spatele acestui proiect există o voce, care comunică 24/7, transformând energia artiștilor, a echipei și a publicului într-un mesaj coerent și autentic: Nadina Jianu, Marketing Manager & PR CODRU Festival. 

Stabilită de câțiva ani în Elveția, unde își împarte timpul între familie și carieră, Nadina rămâne legată cu sufletul de CODRU, un proiect viu, care îi confirmă puterea de a construi comunități unite în jurul valorilor și naturii. Pentru Nadina, CODRU nu este un job, ci o experiență de viață, cu o comunitate care se construiește organic, ediție după ediție. 

În interviul acordat, ne dezvăluie ce înseamnă să fii liantul dintre public și festival, cum se îmbină strategia cu autenticitatea și ce presupune să faci comunicare în ritmul alert al unei lumi digitale.

Cum e să fii „PR 24/7” pentru un festival de dimensiunea CODRU și să gestionezi atâtea voci, energii și așteptări? 

Este efectiv viața! Nu simt că lucrez, simt că pur și simplu mă încarc și atunci totul merge de la sine, din inerție. Dar trebuie să recunosc că, odată cu vârsta, se simte și oboseala.

Care a fost cea mai memorabilă situație de comunicare sau promovare pe care ai trăit-o până acum cu CODRU?

Pentru mine, cele mai memorabile situații apar exact atunci când planurile sunt date peste cap. Țin minte un moment când instrumentele unor artiști headliners nu au ajuns la timp. Într-un festival, asta poate părea o criză.

Totuși, am transformat situația într-o oportunitate de comunicare: am improvizat rapid și am reușit să transmitem publicului aceeași energie și emoție, chiar dacă pe scenă a rămas doar un chitarist acustic şi voce. A fost un exemplu perfect de cum, prin mesajul și modul în care comunici, poți transforma un obstacol într-o experiență memorabilă, autentică, de care oamenii își vor aminti cu drag. Momentul a fost superb și oamenii au primit foarte bine mesajul nostru.

Cum reușești să îmbini strategia de marketing cu autenticitatea unei comunități care pune accent pe valori și natură?

Conceptul general este acela bazat pe autenticitate și pe comunitate, dar în fiecare an improvizăm și adăugăm diferite elemente, organizăm un concept, după care noi ne și ghidăm pe parcursul anului. Acesta este epicentrul nostru și îl transmitem comunității exact așa cum este, real.

Și atunci oamenii rezonează cu conceptul, cu viziunea CODRU, cu energia, cu faptul că plantăm câte un copac pentru fiecare bilet cumpărat. Cumva, totul e pus în mijlocul comunității așa cum este.

Într-o lume digitală foarte rapidă, cum faci ca mesajul CODRU să rămână viu și uman?

Acesta e un challenge destul de greu de atins, pentru că în lumea asta digitală totul este foarte nou, foarte rapid și este necesar să fii cu un pas înainte de fiecare dată, și practic, să fii și creativ în același timp, să fii și atractiv pentru public. Într-adevăr e greu, dar suntem o echipa micuță, dar creativă și încercăm de fiecare dată un hook cu care să prindem publicul.

Ce te motivează personal să te implici „cu totul” în festival și ce ai învățat despre tine din această experiență?

Simt că sunt parte din familia CODRU, chiar dacă am intrat în echipă la un an după prima ediție.

Mi se valorifică toate ideile, facem brainstorming împreună, chiar dacă toți facem de toate, le facem cu simțul respectului față de ceilalți, pe nivel de egalitate și asta cumva mă ambiționează și mă face să merg înainte.

Dacă ai putea să te caracterizezi în doar 3 cuvinte, care ar fi acelea?

Ambițioasă, spontană şi expresivă.

By Diana Turcu

Surse foto: Horn Raoul Andreas Photographer, Pixium Photographer