Catch Michelle a devenit un nume cunoscut în universul modei, reușind să surprindă prin nonconformismul colecțiilor, prin frâul liber dat imaginației și multă determinare. În interviul pe care ni l-a acordat, Mihaela Teleagă, fondator Catch Michelle, ne-a vorbit despre începuturile business-ului, tendințe, surse de inspirație și brandul pe care îl reprezintă cu mândrie. Care este povestea din spatele numelui Catch Michelle? Cum a început acest business?Când aveam 13 ani mi-am propus și mi-am ales obiectivul pentru care voiam să lupt, tot atunci alegând și numele brandului pe care doream să-l construiesc. Deja de la vârsta de 6 ani știam exact că voi ajunge creatoare de modă, fiind inspirată de filmul “A women of substance” pe care l-am vizionat în 91, un film realizat în 1985, anul în care m-am născut. După experiența trăită și anume după internshipul la Vivienne Westwood, am creat brandul Catch Michelle. Acesta a fost fondat în Londra, U.K, în 2013. Nu am vrut să cuceresc lumea cu numele meu, dar în schimb am căutat să aibă o conexiune cu numele meu, Mihaela Teleagă, dar și cu starea mea de spirit. Care este sfatul cel mai important pe care l-ai primit la începutul carierei de designer?În 2011 eram in Paris, făceam parte din echipa trimisă din Londra la Paris în organizarea prezentării Gold Label, Vivienne Westood. Într-una din nopți, în showroom, în timp ce aveam castingul cu modelele și pregăteam ținutele pentru show, în jurul orei două, Vivienne Westwood a intrat. În discuția noastră aceasta m-a întrebat ce vreau să fac pe viitor și dacă am planuri să creez ceva al meu. Am spus că da, vreau. Sfatul ei a fost, citez ” să te gândești bine la ceea ce vrei să faci, să vii cu ceva nou, original pe piață și cu un concept puternic în spate”. Atunci m-a pus pe gânduri și am început documentarea în căutarea conceptului. După un research de aproape 1 an de zile am ales să fac o conexiune între artă și modă, am început să-l studiez pe Sigmund Freud ( Interpretarea viselor ), după care am ajuns la Salvador Dali și Hieronymus Bosch și m-am decis: Suprarealismul transpus în haine. Neavând puterea să pot utiliza fragmente, imagini din operele acestora, am decis să-mi creez propria viziune. Așa am ajuns să mă documentez din nou asupra pictorilor și l-am găsit pe pictorul nostru suprarealist Mihai Criste, cu care am început o colaborare în realizarea operelor. Așa a luat naștere Catch Michelle și conceptul din spatele brandului . Ce te inspiră atunci când lansezi o nouă colecție? Povestește-ne puțin despre sursele tale de inspirație.Sunt o visătoare. Cred în vise și totodată le pun pe hârtie, tot ceea ce vedeți sunt mesaje extrase din visele mele. Visele de noapte sunt completarea viselor din timpul zilei. Sunt mereu dornică de cunoaștere, de noi culturi, tradiții și obiceiuri, artă, muzică, ca dovadă că imprimeurile transmit sursa de inspirație. Îmi aleg mereu un subiect pe care îl dezvolt în viziunea mea, din realism îl modific în suprarealism și atunci mă pot juca cu inspirația așa cum îmi doresc. Îmi dau frâu liber imaginației și nebuniei pe care o am și pe care o ador la mine. Care este conceptul pe care se bazează cea mai nouă colecție Catch Michelle? Care au fost provocările?Cea mai nouă colecție pe care o vedeți vedea în curând are ca sursă de inspirație pe Charlie Chaplin. Un personaj care mie îmi transmite sute de idei. Un Chaplin colorat în viziunea mea, mă provoacă să renunț la imaginea de alb și negru și să o transpun într-un curcubeu și așa îi voi da culoare acestuia, fiind Charlie Chaplin cel colorat. Cum ai descrie femeia care îți poartă creațiile?Femeia care îmi poartă creeațiile în primul rând trebuie să aibă personalitate, atitudine, să fie nonconformistă ( cu o libertate cât mai largă de a avea curajul să poarte culori ) puternică sau mai bine spus: O femeie cu valoare! Care sunt tendințele anului 2018 în ceea ce privește designul vestimentar?Tendințele pe 2018 sunt: paietele, tot ceea ce este strălucitor, glitter prevailed, așa cum a propus Dior, Tom Ford, Gucci, Marc Jacobs și Chanel. Checks , și anume Tartan, Prince of Wales, Glen Plaid, așa cum am văzut la Sonia Rykiel, Balenciaga și Victoria Beckham. În materie de culori, se poartă culorile pastelate, lila, roz deschis, galben lămâie sau albastru ou de rață. În tendințe se află și plasticul, impermeabilul, așa cum ne propun Chanel, Burberry, Isabel Marant. De asemenea, franjurile revin iar în această vară, volanele propuse de Alexander Mcqueen (preferatul meu ), dar și broderiile pe țesături transparente . Cum ți-ai propus să dezvolți business-ul pe viitor?Eu merg pe sistemul de branding, ceea ce mă face să visez, să am o nouă strategie pe care o urmez acum și care consider că mă va propulsa internațional așa cum îmi doresc. Același concept, dar un fast fashion pe care îmi voi pune amprenta. Care crezi că sunt diferențele între industria de design vestimentar din România și cea din UK?Da, într-adevăr există diferențe între industria de design vestimentar din România și cea din U.K. În primul rând trebuie urmărite tendințele pe următorul an, așa cum o fac și numele mari în modă și nu numai.Colecțiile trebuie prezentate cu un sezon înainte, pentru a avea posibilitatea de a lua comenzile și de a produce colecția în timp util. Ceea ce am observat în România este că mulți designeri ambulanți, să-i numim așa, nu au etichete de compoziție ceea ce nu este ok dacă vrei să cucerești piața modei internaționale. Sunt diferențe, dar eu tind să cred că acestea se pot rezolva pentru că avem designeri talentați cu șanse foarte mari de reușită în industria modei. Spune-ne 3 aspecte care te definesc cel mai bine.Este simplu: determinare , perseverență și nebunie. Nora Călbază Sursa foto: Douglas Bassett |