Tania Bodocan: „Cea mai importantă carte de vizită a unei persoane este propriul chip”

Tania Bodocan, specialist estetician, și-a început cariera cu 15 ani în urmă, atrasă fiind de mirajul acestui domeniu și decizând să ignore insistențele familiei sale de a păstra tradiția și de a profesa în cu totul altă sferă de activitate.

Urmând cursuri de specialitate în Tel Aviv și Moscova, a reușit, sub îndrumarea unor profesioniști desăvârșiți, să deprindă tehnici și metode de tratament inovatoare și avangardiste.

The Woman Magazine_Active Beauty Care_Tania 3

În prezent, Tania este trainer național HL în România și administratorul firmei de distribuție Active Beauty Care. În interviul acordat Revistei The Woman, ne dezvăluie câteva dintre sfaturile sale, ca specialist, în ceea ce privește alegerea produselor cosmetice potrivite.

De când activezi în industria cosmetică și care au fost etapele prin care ai trecut pentru a deveni specialist în acest domeniu?

Dacă ar fi să socotesc, anul acesta se împlinesc 15 ani de când am pășit în industria cosmetică. Am absolvit școala de cosmetică în anul 2003, iar de atunci am urmat o serie de cursuri, specializări și traininguri atât în țară, cât și în străinătate, pasionată fiind de dorința de a învăța și cunoaște tainele acestei frumoase meserii.

Când ai luat prima dată contact cu produsele HL Professional Skincare și ce te-a determinat să colaborezi cu acest brand?

În același an, în cadrul unei expoziții de profil, am avut șansa să întâlnesc reprezentantul HL, un profesionist în adevaratul sens al cuvantului și, mai presus de toate, un om minunat. Astfel, am avut oportunitatea să descopăr acest brand, filosofia de lucru și metodele moderne și inovatoare, specifice produselor HL.

The Woman Magazine_Active Beauty Care

Fiind la începutul activității mele profesionale, produsele m-au ajutat să obțin rezultate vizibile și mi-au dat încredere că voi putea oferi clienților mei tratamente profesionale, speciale și personalizate.

Consider că în viata nimic nu este întâmplător, pot spune că am fost „omul potrivit, la momentul potrivit”, iar realitatea confirmă acest lucru – colaborăm extraordinar de bine și în ziua de astăzi.

Care ar trebui să fie criteriile de care să ținem cont atunci când alegem produsele de skincare?

Varietatea de produse cosmetice existentă pe piața din România este un lucru bun, însă devine tot mai greu să faci alegerea potrivită. Femeia este tentată de cele mai multe ori să aleagă în funcție de brandul produsului, prețul, reclama sau chiar design-ul acestuia, dar asta nu înseamnă că produsul este potrivit tenului. Ideal este să consulte un specialist pentru o bună diagnoză a tenului.

În ce măsură consideri că tratamentele personalizate răspund nevoilor femeii active?

Trăim într-o lume în care imaginea primează. Multe femei își doresc să arate spectaculos, să aibă o piele impecabilă. Aici intervine specialistul care este în măsură să stabilescă ce tratament este cel mai potrivit pentru problemele, vârsta și condiția tenului.

Combinația dintre sfatul unui profesionist, un produs profesional activ și conceptul de tratament personalizat asigură un succes garantat.

The Woman Magazine_Active Beauty Care_4

Produsele de îngijire reprezintă o parte esențială în rutina zilnică pentru majoritatea femeilor. Care este riscul de a deveni dependente de cosmetice?

Cea mai importantă carte de vizită a unei persoane este propriul chip. Independent de voința proprie, tenul poate să dezvăluie: vârsta, starea de sănătate, starea sufletească, moștenirea genetică sau influența nocivă a mediului urban. Rutina de îngrijire este primordială și trebuie abordată cu seriozitate, dar nu trebuie dusă la extrem. Folosirea corecta a produselor cosmetice (demachiant, ser, cremă de îngrijire și cremă cu factor de protecție) creează aceeași dependență ca și igiena personală.

Din punctul meu de vedere, iar asta nu pentru că lucrez în acest domeniu, dependența de cosmetice nu este dăunătoare organismului, cum sunt alte dependențe. Ritmul de viață modern, lifestyle-ul, stresul, precum și poluarea din mediul înconjurător, care se accentuează de la an la an afectează tenul nostru în fiecare zi. Produsele cosmetice potrivite tenului și folosite corect ne ajută să ne menținem tenul sănătos și asta contribuie la un self-esteem pozitiv.

The Woman Magazine_Active Beauty Care_Tratament

Reprezintă o abordarea sănătoasă refuzul de a folosi produse de îngrijire? Ce alternative propuneți pentru acest segment?

În societatea modernă, un impact important îl are imaginea, iar refuzul de a folosi un produs de îngrijire atrage după sine o serie de consecințe pe care fiecare și le asumă conștient. Rutina de îngrijire zilnică cu produse adecvate este esențială pentru a combate acțiunea nocivă a factorilor de mediu, dar și procesele de îmbătrânire prematură.

Sunt culturi unde programul de îngrijire este la superlativ – de exemplu, în Korea, tratamentul costă în 10 pași zilnici. După experiența mea, un program așa de elaborat nu este necesar pentru majoritatea persoanelor, dar pașii de bază, care sunt de importanță maximă, trebuie urmați de toți – femei și bărbați. De exemplu, crema cu protecție solară nu este pentru frumusețea tenului, aceasta este pentru sănătatea lui.

Cosmetice cu bază 100% naturală sau cosmetice care combină naturalul cu tehnologia chimică?

Astăzi, asistăm la o adevărată explozie a diversității pe piața produselor cosmetice și, în acelasi timp, la o confuzie generală în privința compoziției lor și a naturii ingredientelor folosite.

Lucrând în acest domeniu de mulți ani, am înteles să respect părerile și hotărârea clientelor. Concomitent, mi-am dezvoltat cunoștințele despre ingredienții activi, puterea și metodele lor de acțiune asupra tenului, iar combinația de natural cu activ se dovedește cea mai eficientă variantă.

The Woman Magazine_Active Beauty Care_1

Pornind de la sloganul „Always Active” care însoțește logo-ul brandului nostru, specialiștii din cadrul laboratoarelor de cercetare și dezvoltare HL dezvoltă formule care se bazează pe ingrediente active de cea mai înaltă calitate, menținând în același timp conștiința și responsabilitatea față de mediu.

Cât de important este rolul unui consultant specializat în alegerea unor produse de skincare?

Ca în orice domeniu, și în cosmetică este foarte important ca alegerea produselor să se facă la recomandarea avizată a unui specialist estetician, care, prin pregătirea profesională și vasta experiență de lucru, poate analiza competent tipologia de ten și recomanda, în consecință, cel mai bun regim de îngrijire.

The Woman Magazine_Active Beauty Care_2

Portofoliul Active Beauty Care include o varietate de tratamente estetice avansate. Cum răspund exigențelor consumatorilor avizați în domeniul esteticii?

Portofoliul bogat de produse răspunde exigențelor specialiștilor esteticieni și medicilor dermatologi din cadrul centrelor medicale și clinicilor de înfrumusețare.

Printr-o mare varietate de tratamente și terapii faciale de reîntinerire, iluminare și anti-aging, dar și soluții moderne și atraumatice de îngrijire pentru tenurile grase și acneice, specialiștii obțin rezultate vizibile de la primul tratament.

În calitate de trainer național HL România, cum interacționezi cu specialiștii din domeniul cosmetic?

Consider că un bun estetician se definește prin câteva trăsături: dorința de frumos, preocuparea pentru client și nevoile lui și, nu în ultimul rând, pasiunea și dorința de a învăța și de a se perfecționa, pentru a ține pasul cu inovațiile din domeniu.

The Woman Magazine_Active Beauty Care_seminar

Prin intermediul cursurilor de specializare, seminariilor și workshopurilor organizate în București și în țară, în cadrul cărora prezentăm filosofia de tratament și tehnicile de lucru pentru produsele HL, am ocazia să interacționez cu oameni minunați, talentați și pasionați de cosmetică.

În acest domeniu, o bună colaborare, comunicare și consiliere reprezintă cheia pentru o relație de încredere și succes.

Dacă ai putea să te caracterizezi, ca specialist, în doar 3 cuvinte, care ar fi acelea?

Pasiune, ambiție și profesionalism.

by Izabela Rădoi, junior editor The Woman Magazine

Izabela studiază Publicitatea în cadrul Universității ,,Babeș-Bolyai”. A explorat domeniul creativ din mai multe perspective: copywriting, social media, organizare de evenimente și jurnalism. Motto-ul ei? ,,Creativity is intelligence having fun.”