Zalando, una dintre cele mai importante platforme online de fashion și lifestyle din Europa, continuă parteneriatul strategic cu Copenhagen Fashion Week pentru sezonul SS24. După cei trei ani de succes ai Zalando Sustainability Award, conceptul trece la o nouă etapă, odată cu lansarea Zalando Visionary Award, premiu ce va recunoaște creatorii viitorului și le va permite designerilor să-și prezinte realizările ce țin de sustenabilitate, dar și implicarea de care dau dovadă când vine vorba de design și creativitate, inovație și impact social pozitiv, sprijinindu-i să realizeze schimbări semnificative în industria modei. Aplicațiile au fost deschise, iar termenul limită de înscrieri pentru branduri este 2 mai 2023.
Lena Sophie Röper, Director of Designer & Luxury al Zalando, declară: „Prin Zalando Visionary Award ne dorim să susținem brandurile care împărtășesc valorile Zalando și să ne concentrăm atenția pe inițiativele care pot contribui pozitiv la industria modei. Extinderea domeniului pentru care este oferit premiul, prin adăugarea noilor piloni – creativitate și design, impact social și inovație, oferă o oportunitate unică de a explora mai multe aspecte ale ADN-ului fiecărui brand. Aștept cu mare interes să descopăr modul în care brandurile își vor testa limitele și a unei noi ediții pline de inspirație a Copenhagen Fashion Week.”
Premiul Zalando Visionary se bazează pe trei piloni: creativitate și design, impact social și inovație. Pe lângă îndeplinirea criteriilor de sustenabilitate ale Copenhagen Fashion Week, pentru a deveni eligibili, participanții trebuie să demonstreze cum pot ieși în evidență când vine vorba de unul sau mai mulți dintre următorii piloni:
–Creativitate și Design: o estetică vizuală remarcabilă, ce reflectă identitatea și individualitatea brandului, adusă la viață de la concept la realitate prin design, imprimeuri, modele și materiale, surprinzând în același timp spiritul brandului.
–Impact social: stimularea diversității, echității și incluziunii la nivelul companiei, campaniilor de publicitate și gamei brandului. Implicarea în subiecte cu impact, de exemplu, contribuția la cauze sociale, susținerea transparenței sau a anumitor comunități.
-Inovație: utilizarea și promovarea tehnicilor de producție inovatoare pentru a crea colecții vizionare. Tehnicile de producție inovatoare pot include utilizarea de noi materiale, crearea de noi tehnici de vopsire și încorporarea tehnologiei de ultimă oră în lanțul de aprovizionare al brandului – prezentarea unei viziuni pentru viitorul industriei modei.
Câștigătorul va fi ales de un juriu internațional format din lideri ai industriei, reprezentanți Zalando și juriul Copenhagen Fashion Week. Brandul câștigător va participa la Copenhagen Fashion Week SS24, ce va avea loc în perioada 8-11 august, și va primi un premiu de 50.000 de euro, precum și suport financiar pentru realizarea prezentării colecției.
Brandurile pot aplica completând formularul de aici.
Mai multe informații despre premiu aici.
DESPRE ZALANDO
Zalando este una dintre principalele platforme de fashion și lifestyle online din Europa. Fondată la Berlin în 2008, compania oferă o gamă largă de articole de îmbrăcăminte, încălțăminte, accesorii și beauty, celor peste 50 de milioane de clienți activi din 25 de țări. Selecția de branduri internaționale include atât nume cunoscute la nivel global, cât și mărci locale.
Zalando este o platformă integrată, ce oferă inspirație, inovație și interacțiune când vine vorba de domeniul fashion. Sunt totodată o companie de top axată pe tehnologie, străduindu-se să ofere soluții digitale pentru fiecare aspect al procesului și pentru toți cei implicați: de la clienți, la parteneri, la colaboratorii importanți ce fac parte din povestea Zalando.
DESPRE COPENHAGEN FASHION WEEK
Copenhagen Fashion Week este cea mai mare săptămână a modei din regiunea nordică și se desfășoară de două ori pe an, în ianuarie/februarie și august. În fiecare sezon, Copenhagen Fashion Week reunește presă internațională de top, cumpărători și lideri din industrie din rețeaua sa globală, în cadrul a trei zile de prezentări și evenimente, alături de cele două expoziții comerciale CIFF și Revolver.
Sustenabilitatea este punctul central al Copenhagen Fashion Week, care își propune să ia măsuri semnificative pentru a inspira și încuraja industria să facă pași către o schimbare pozitivă și responsabilă. În ianuarie 2020, Copenhagen Fashion Week a dezvăluit un plan ambițios de acțiune pentru sustenabilitate pe trei ani, prezentând un sistem inovator de cerințe minime pe care brandurile trebuie să le respecte pentru a lua parte la programul oficial, care a fost implementat la ediția AW23 a CPHFW. Planul de acțiune este revizuit și lansat la fiecare trei ani, poziționând CPHFW drept săptămâna modei lider în domeniul sustenabilității.