Lavinia Ivas, CEO DOUGLAS România: „Ca lider este foarte important să strângi în jurul tău oameni care au aceleași principii și valori ca tine”

Lavinia Ivas este CEO DOUGLAS România de aproape 13 ani, perioadă în care a contribuit la dezvoltarea brandului, dar a evoluat, de asemenea, în același timp cu compania și echipa.

Printre proiectele în care a fost implicată în cariera sa la DOUGLAS se numără: dezvoltarea reţelei în Bucureşti şi în ţară, implementarea programului de loialitate DOUGLAS Beauty Card, lansarea magazinului online, în urmă cu 7 ani, dezvoltarea portofoliului de produse şi servicii sau asigurarea infrastructurii logistice necesare pentru dezvoltarea businessului din România. Un proiect aparte este ROBrands, platforma care aduce la un loc si promovează brandurile românești de cosmetice și care a apărut din dorința de a susține comunitatea pe termen lung, după cum Lavinia ne spune.

Lavinia ne-a împărtășit viziunea ei asupra creșterii unei companii, al cărei epicentru sunt oamenii, ne-a vorbit despre glam-ul regăsit în domeniului de beauty, dar și despre ceea ce nu se vede, despre provocările ei de zi cu zi, cum le depășește și cum este ea ca lider pentru echipa sa.

 

Lavinia, care este povestea ta profesională? Ce te-a atras la domeniul de beauty? 

 

Primul loc de muncă, după ce am absolvit Facultatea de Relații Economice Internaționale din cadrul Academiei de Studii Economice din București, a fost cea de achizitor într-o companie de construcții. Am făcut o schimbare majoră, trei ani mai târziu, prin trecerea în retail. Am activat mai mulți ani în pharma retail și, în final, am ajuns la DOUGLAS.

Povestea mea cu industria de beauty nu a început însă cu DOUGLAS. În timp ce lucram în domeniul pharma, am dezvoltat 3 ani brandul L’Occitane, în România. DOUGLAS cumva mi-a ieșit în cale. Nu am aplicat pentru această poziție, nici nu știam că este disponibilă. Am fost contactată de un headhunter care mi-a propus să vin la o întâlnire cu directorul de regiune DOUGLAS, după care a urmat întâlnirea cu CEO-ul DOUGLAS Group și cu unii membri ai Board-ului DOUGLAS. 

Desigur, îmi place industria în care activez, întotdeauna m-au fascinat produsele cosmetice, dar ce m-a determinat să fac parte din echipa DOUGLAS au fost valorile care mi-au fost prezentate și oamenii pe care i-am întâlnit atunci, la început. La acea vreme, a fost surprinzător pentru mine să mă întâlnesc cu oameni care lucrau de mulți ani în această companie. Și când spun mulți mă refer la peste 15-20 ani. M-am gândit că trebuie să fie niște elemente foarte puternice care îi țin motivați în aceeași firmă, atât de mult timp. Și am avut dreptate. 

 

Ești CEO al Parfumeriei DOUGLAS România de aproape 13 ani. Cum simți că ai evoluat ca profesionist, și nu numai, în acești ani alături de companie? 

 

Wow, într-adevăr, în curând se împlinesc 13 ani de când am început această călătorie. A fost și este o experiență foarte frumoasă, în care am evoluat odată cu compania și cu echipa. Am crescut mult ca lider, dar în același timp m-am dezvoltat profesional implementând multe proiecte diferite, de la proiecte de IT la proiecte CRM, E-commerce, Logistice etc., dar mai ales lucrând împreună cu echipa la strategii de dezvoltare în multiple arii. Compania avea doar 8 magazine în România când am preluat conducerea, acum ne îndreptăm spre 45 de magazine. 

 

Dar în sens invers, care sunt acele puncte de referință ale călătoriei tale în DOUGLAS România de până acum și cum ai contribuit la dezvoltarea brandului? 

 

Au fost foarte multe momente importante de-a lungul timpului. Fie că vorbim despre deschiderile de magazine, despre formarea echipelor, despre implementarea unui sistem de bonusare a clienților fideli, DOUGLAS Beauty Card în 2013, de lansarea magazinului online în 2016, externalizarea serviciilor logistice în 2021 și 2022, precum și multiple proiecte pe care le-am dezvoltat și implementat cu echipa locală sau internațională și care ne-au făcut să ne dezvoltăm împreună și să creștem, atât profesional, cât și la nivel uman. 

 

Ai condus compania către statutul de retailer de parfumerie de lux cu cea mai mare acoperire din ţară, extinzându-şi prezenţa de la 8 magazine la 42, în 24 de oraşe. Cum te-ai descrie tu ca lider și care sunt lecțiile de leadership pe care le-ai adunat în parcursul tău? 

 

Într-adevăr, în acest moment în industria retailerilor de parfumerie de lux avem cea mai mare acoperire din piață, în curând vom avea 45 de magazine. Stilul meu de leadership este unul de tip human leadership, aplecat spre oameni, în care puterea exemplului personal, comunicarea, empatia sunt activ implementate și este ceea ce le insuflu și managerilor din echipa mea. 

 

Cum ați gestionat, de-a lungul timpului, dezvoltarea portofoliului de produse și servicii pentru a răspunde nevoilor și preferințelor clienților din piața românească? 

 

Avem o echipă multidisciplinară foarte bună la nivel local și bineînțeles primim suport și de la DOUGLAS Group, astfel încât să fim mereu la curent cu trendurile și inovațiile din industrie și căutăm permanent produsele cele mai bune pentru clienții noștri. Este o muncă imensă, dat fiind că în industria noastră apar mii de branduri și trebuie să știi să le alegi pe acelea care pot rezista pe termen mai lung, în piață.

 

Cu o creştere semnificativă de 33%, DOUGLAS România a atins o cifră de afaceri de 279 de milioane de lei în 2022. Care sunt strategiile de business folosite pentru creșterea companiei?

 

Principalul factor sunt oamenii, echipa DOUGLAS. Comunicarea și dorința continuă de a fi mai buni. Ceea ce construim împreună ne ajută să creștem permanent. Este un efort continuu și, cel mai important, învățăm continuu. 

 

Cum reușești să construiești și să menții echipele în cadrul companiei? Care sunt valorile și principiile pe care le cultivi și promovezi în cadrul DOUGLAS?

 

Este foarte important, ca lider, să strângi în jurul tău oameni care au aceleași principii și valori ca tine și care, bineînțeles, sunt în consonanță cu valorile și cultura companiei. Apoi, este important să implici oamenii cu care lucrezi în dezvoltarea strategiei viitoare. Astfel, nu doar se simt ascultați și auziți, dar devin și mai responsabili. Foarte multe idei vin din echipe și se dezvoltă frumos când le discutăm împreună și apoi le implementăm. 

 

Care ai spune că sunt cele mai mari provocări ale tale în calitate de CEO al unei companii la acest nivel? Cum reușești să le depășești și ce ai sfătui o tânără care își dorește o carieră în domeniul de beauty? 

 

Timpul este cea mai mare provocare. Îmi doresc să fac foarte multe, dar în același timp trebuie să țin cont de faptul că timpul este limitat și că trebuie să prioritizez și să am răbdare, fiecare proiect va fi realizat la momentul potrivit.

Știu că din exterior se vede foarte mult glam, și pe bună dreptate, el există, dar nu trebuie să uităm că vorbim despre o industrie foarte competitivă și un mediu de afaceri extrem de dinamic.

Prin urmare, acea persoană care își dorește o carieră în domeniul beauty trebuie să aibă pasiune, dorință de cunoaștere, flexibilitate și să se adapteze ușor la schimbările pieței. 

 

Un alt proiect gândit și dezvoltat de către tine este ROBrands, platforma care adună la un loc și promovează brandurile românești de cosmetice. Ce te-a inspirat să pui bazele acestei platforme și ce impact a avut asupra industriei locale? Cum arată, în opinia ta, industria de beauty de la noi, în comparație cu cea la nivel internațional? 

 

Am pornit conceptul RoBrands în 2020, în plină perioadă Covid. Atunci mi-am pus întrebarea: „Cum susținem comunitatea?”. Dincolo de sponsorizările pe care le facem, nu îmi dădea pace gândul acesta : „Ce ar trebui să facem pentru a susține comunitatea pe termen lung”. Așa a apărut ideea „să deschidem” porțile DOUGLAS pentru brandurile românești, adică să căutăm branduri locale pe care să le prezentăm consumatorilor noștri. Și așa am pornit, echipa a primit ideea cu mult entuziasm și a dus-o la un nou nivel.

De atunci, avem un dialog permanent cu clienții noștri, care ne spun ce branduri românești și-ar dori să vadă la DOUGLAS, dar avem și o adresă de e-mail dedicată, robrands@douglas.ro, unde ne scriu fondatorii brandurilor românești. 

În România, avem deja branduri foarte puternice. Unele s-au dezvoltat dincolo de granițele tării, cum este Ivatherm. Potențial există și vedem branduri extrem de frumoase în piață, de la Cupio, la Chanand sau Sinergy Therm, Nuca Organic etc. 

 

Ce altceva ne poți împărtăși despre tine, dincolo de carieră? De unde îți iei energia și cum arată pentru tine zilele de weekend sau cele de vacanță?

 

Îmi place să îmi petrec timpul în familie și cu prietenii, de aici îmi extrag energia, dar și din plimbările în natură și din vacanțe. Am descoperit, anul trecut, că, sailing-ul mă deconectează complet și o să repet experiența și anul acesta. Golful, deși îl practic foarte rar pentru că necesită deplasări, are același efect asupra mea. 

Sunt membră CEO Club și particip cu plăcere la întâlnirile noastre, fie că este vorba despre conferințe pe teme de actualitate sau dezbateri. 

Mă implic atât cât îmi permite timpul în acțiuni care vizează women empowerment, dar mă implic activ în această direcție în calitatea mea de CEO în fiecare zi, la DOUGLAS. Cred că este important să sprijinim tinerele femei să aibă voci puternice.

 

Ruj sau gloss? – Gloss 

3 cuvinte care te caracterizează: Curiozitate, Empatie, Dezvoltare 

O amintire dragă ție din cadrul companiei: aniversarea de 15 ani în România a companiei DOUGLAS, a fost ocazia să ne întâlnim și să sărbătorim împreună. 

Nu trece nicio zi fără.. să citesc 

Cartea de pe noptieră: astăzi este Greenlights

 

Editor: