Alina&Camelia: PR-ul din spatele Global Records, Horia Brenciu sau MammaMia!

Creativitate, energie și PR – cuvintele care le descriu pe fetele de la Fabrica de PR, fondatorele Alina Sin și Camelia Cavadia. Ambele se consideră „cu tărie două femei norocoase. Norocoase pentru că putem face o meserie care ne place, că viața ne-a adus împreună, că ne completăm de minune pe plan profesional, că suntem prietene, că ne sfătuim tot timpul.

Într-un birou luminos, cu ferestre mari, cu un tei imens care le bate în geam și le răsfață cu parfumul lui, fetele gândesc campanii de PR și realizează comunicarea celor mai influente branduri: Horia Brenciu, Global Records sau One United Properties.

 

Când ați intrat în televiziune și care au fost proiectele cele mai dragi, în care ați fost implicate de-a lungul timpului?

CAMELIA: Am intrat în televiziune în decembrie 1995, odată cu lansarea PRO TV și am stat acolo timp de 19 ani. M-am bucurat așadar de toată acea perioadă de pionierat și totodată de frenezia care exista în PRO TV atunci, dar și în întreaga media. Am prins, ca să zic așa, perioada de înflorire a presei, apogeul ei.

Din punctul acesta de vedere, mă pot considera o norocoasă, pentru că am avut posibilitatea de a învăța odată cu dezvoltarea pieței, de a construi lucruri chiar de la început. Poate și de aceea îmi aduc aminte cu drag și nostalgie de „curțile PRO”, când tot bulevardul Pache Protopopescu era plin de oameni care așteptau să intre și să participe la evenimentele organizate acolo.

Sinceră să fiu, îmi aduc aminte cu drag de toate proiectele la care am lucrat, pentru că de la fiecare am învățat ceva. Mă bucur să fiu în continuare în legătură cu mulți dintre cei pe care îi știu de pe vremea când erau necunoscuți.

edf

ALINA: În televiziune am intrat în 2004. Abia terminasem facultatea, mă întorceam din Italia, acolo unde am urmat ultimul an de facultate (am terminat Limbi Străine) și am văzut un anunț într-un ziar legat de un post pe comunicare în TVR. Nu aveam niciun fel de experiență în domeniu, nu știam cum se face o prezentare de PR, însă mi-am încercat norocul și am trimis un mail. Am fost chemată la interviu și mi s-a propus să rămân să fac un internship la ei.

După câteva săptămâni m-au angajat ca PR Executive pentru TVR Cultural. A fost o perioadă absolut minunată, lucram cu doamna Daniela Zeca Buzura, mergeam la evenimente culturale, citeam mult, învățam în fiecare minut câte ceva. Uneori mi se părea ireal ceea ce trăiam, îmi amintesc că prima oară când l-am întâlnit, într-un birou, pe domnul Patapievici am paralizat.

La vremea aceea nici nu anticipam însă ceea ce avea să urmeze. Drumul m-a purtat, la fel de nebănuit, către Pro TV, anul următor. În 2005 am intrat într-o echipă de suflet, în cadrul căreia aveam să petrec ani buni din viață, aveam să leg prietenii – acolo am cunoscut-o pe Cami – aveam să învăț tot ceea ce știu azi.

Am fost o norocoasă să pot lucra pentru proiecte de televiziune care mi-au adus nu numai experiență, ci și prieteni: „MasterChef” (Pro TV), „Chefi la cuțite” (Antena 1), „Las Fierbinți” (Pro TV), „La Măruță” (Pro TV), „X Factor” (Antena 1) și multe, multe altele.

Alina Sin - Foto Mihai Ștețcu

 

Cum s-a născut dragostea voastră pentru PR-ul de televiziune și ce calități considerați că trebuie să aibă un PR de success?

ALINA: Cu siguranță s-a născut treptat, de la un proiect la altul.  După atâția ani avem meseria asta în sânge și de multe ori aproape că o respirăm prin toți porii. Știm instinctiv ce avem de făcut, intuim posibile căi de a comunica exact ce trebuie și unde trebuie, facem conexiuni pe care, la începutul meseriei, nici nu le credeam posibile. Eu cred foarte mult în calitatea umană în orice domeniu și, dincolo de aptitudini specifice domeniului, bunul simț ne-a demonstrat în repetate rânduri că este cea mai bună carte de vizită. Aș mai adăuga respectul pentru cei din jur, promptitudinea, corectitudinea, creativitatea.

CAMELIA: Cred că pentru această meserie îți trebuie în primul rând disponibilitate: să înveți, să asculți, să înțelegi. Trebuie să-ți placă ceea ce faci și să continui să te bucuri și să te entuziasmezi de lucrurile pe care le faci, de ceea ce înveți, de experiențele prin care treci. E important să nu intri în rutină, să nu te blazezi și să ții pasul cu vremurile. Un om de PR trebuie să fie înțelegător, dar și tranșant atunci când e cazul.

Cu The Motans

 

Cum se descriu Femeile Alina Sin și Camelia Cavadia? Ce alte pasiuni vă definesc?

CAMELIA: Pasiunile mele sunt legate de cărți: de citit și de scris. De când mi-am făcut curajul de a scrie, viața mea s-a schimbat în cel mai frumos mod cu putință. Zilele acestea se lansează cel de-al treilea roman al meu, „Purgatoriul îngerilor” (roman pe care îl lansez tot împreună cu Editura Trei, la care le-am publicat și pe primele două, „Vina” și „Măștile fricii”), iar mie încă nu-mi vine să cred că trăiesc unul dintre cele mai frumoase visuri ale mele.

În afară de citit și de scris, îmi place să merg în vacanțe (cui nu-i place?!), să gătesc pentru prieteni, să stau cu fiica mea, cu prietenele mele, să mă bucur de natură.

Cu Andreea Esca

ALINA: Întotdeauna este cel mai greu să vorbești despre tine. E un lucru pe care l-am constatat și în meseria de om de comunicare: dacă pentru proiectele pentru care lucrez știu de multe ori instinctiv ce e de spus și de făcut, când vine vorba de propria persoană nu mai este așa ușor.

Deși poate nu par, sunt o persoană destul de timidă și introvertă, lucruri pe care am reușit să le echilibrez cu o atitudine deschisă și relaxată față de lucruri și situații noi. Sunt pasionată de tot ce ține de artele vizuale – pictură, sculptură, fotografie, îmi place să gătesc și să fac food styling (deși nu îmi reușește atât de des pe cât aș vrea, fac asta la locul meu de joacă, blogul www.tasteofsin.ro).

Îmi place să călătoresc, îmi doresc să petrec o lună într-un sat din Peru, îmi place ciocolata neagră fără zahăr, iar dacă ar fi să aleg ultima masă pe lumea asta ar fi pastele. Dacă aș avea o super putere aș face ca toți oamenii acestei planete să aibă acces egal și nemijlocit la educație, sănătate și hrană.

Ați renunțat la cariera în televiziune, pentru a demara propriul proiect. Care este viziunea Fabricii de PR, cum ați ales acest nume și ce v-ați propus pentru viitoul proiectului?

Cami si Alina

ALINA & CAMELIA (un singur răspuns/comun): Fabrica de PR este un vis mai vechi al nostru care s-a împlinit la momentul potrivit. Au existat mai multe propuneri de nume pentru firmă, dar acesta s-a dovedit în cele din urmă cel mai potrivit. Suntem obișnuite să muncim mult, pe bandă rulantă, așa … ca la fabrică , prin urmare numele a venit oarecum firesc.

Ne place foarte mult faptul că avem în portofoliu proiecte din cele mai diverse, de la muzică, entertainment, teatru, film, cultură, până la proiecte de design interior și vestimentar, proiecte imobiliare sau în domeniul medical etc.

Ne-am propus să ne implicăm numai în proiecte în care să credem și care să ne reprezinte și ne dorim să putem crea pentru fiecare client campanii de PR în care să ne punem în valoare creativitatea și experiența acumulate în timp.

Cum este să activezi în acest domeniu în România? 

ALINA & CAMELIA (un singur răspuns comun): Pentru un om a cărui viață este mai expusă decât a celorlalți, cum este cazul persoanelor publice, este importantă consecvența. Dar, experiența ne-a dovedit că dincolo de asta e și mai important ca oamenii pe care îi vezi și-i cunoști într-un fel de la televizor să fie la fel și în viața reală. Adică autenticitatea și sinceritatea. Iar lucrul acesta este valabil oriunde în lume, fie că vorbim de Angelina Jolie, Michelle Obama sau Horia Brenciu.  

Horia

 

Care considerați că este diferența dintre un produs de calitate și un produs promovat cu succes?

ALINA & CAMELIA (un singur răspuns/comun): Desigur, varianta ideală este să ai un produs de calitate pe care să îl promovezi cu succes.

Diferența cred că o face chiar cuvântul „calitate” – dacă un produs e bun, ușor-ușor își va face loc în atenția publicului, poate mai greu și mai anevoios, însă calitatea își va câștiga întotdeauna meritele. Și publicul fidel.

În schimb, suntem de părere că oricât de bună ar fi o campanie, dacă produsul nu este de calitate oamenii nu se vor întoarce la el a doua oară. Poate că vor fi atrași de o promovare intensă, originală, creativă, vor încerca produsul, dar dacă acesta nu comvinge, nu se vor întoarce la el.  

Care au fost cele mai mari provocări, pe care le-ați întâlnit de-a lungul carierei? 

ALINA: Provocări sunt momentele în care ai curaj să crezi în tine, provocări sunt deciziile care pot părea nebunești, dar care vin din inimă, provocări sunt înșiși oamenii cu care te intersectezi zi de zi. Și totul trebuie primit fără frică, astfel cred că este una dintre cele mai confortabile, dacă vrei, idei cu care m-am împrietenit în ultima vreme.

CAMELIA: Au fost foarte multe, de la situațiile neprevăzute, apărute în momente cheie, pe care a fost nevoie să le rezolvăm din mers, chiar dacă nu ne mai confruntasem cu ceva asemănător în trecut, la cele de zi cu zi. În această meserie apar destul de des situații ce necesită o abordare unică, personalizată. Uneori chiar și managementul timpului este o provocare pentru că sunt foarte multe lucruri de făcut, uneori în același timp.

3107-2018-012775384676245787-01

 

Echipa: Alina Sin, Adela Marinescu, Camelia Cavadia, Oana Mihalache

Ce sfaturi aveți pentru femeile aflate la început de drum, care își doresc să activeze în acest domeniu?

ALINA & CAMELIA (un singur răspuns/comun): Să nu le fie teamă. Și să încerce, în primul rând. Este pasul cu care toți ne suntem datori nouă înșine: încercarea.

Selfie

 

Dacă ați putea să vă caracterizați, fiecare dintre voi, în doar 3 cuvinte, care ar fi acelea?

CAMELIA: Alina este pentru mine o prietenă adevărată, o parteneră de încredere, capabilă să se descurce în orice situație.

ALINA: Dacă ar fi să o descriu pe Cami în doar trei cuvinte, acestea ar fi: sensibilitate, înțelepciune, altruism.

Surse foto: Mihai Ștețcu & arhiva personală