Ana Macsim, Marketing Manager Huawei Consumer Business Group: „Cred cu tărie că pentru a promova cu adevărat un produs, trebuie să îl testezi personal”

Ana Macsim are o experiență de peste șapte ani în marketingul pentru tehnologie, având un rol esențial în promovarea inovațiilor Huawei pe piața din România. Cu o educație în domeniul tehnic și o pasiune pentru comunicare, Ana îmbină cunoștințele sale în tehnologie cu creativitatea necesară pentru a dezvolta campanii care aduc produsele de ultimă generație mai aproape de consumatori.

În acest interviu, ne împărtășește viziunea ei asupra marketingului modern, provocările întâlnite într-un domeniu dinamic și echilibrul delicat între viața personală și cea profesională.

 

Ana, înainte de a discuta despre parcursul tău profesional, ne-ar face plăcere să te cunoaștem mai bine. Cum te-ai descrie în câteva cuvinte celor care nu te cunosc și ce aspecte din viața ta consideri că sunt cele mai importante în prezent pentru tine?

 

Mă consider o persoană complexă, îndrăgostită de viață și de frumosul care se regăsește în fiecare acțiune. Perfecționismul mă definește în tot ceea ce fac, dar, deși sunt pasionată de muncă și tind să fiu un „workaholic”, familia este prioritatea mea absolută și timpul petrecut cu cei dragi este cel mai prețios.

 

Ești în echipa Huawei de peste șapte ani. Cum ai evoluat profesional în cadrul companiei și ce lecții ai învățat pe parcursul acestui drum?

 

Încă de la început am fost atrasă de tehnologie, datorită background-ului meu de la facultatea de Politehnică. La Huawei, am avut șansa să combin această pasiune cu comunicarea, lucrând în marketing pentru dispozitive tehnologice de ultimă generație. În toți acești ani, am realizat că fiecare campanie aduce o nouă provocare, iar inovațiile constante din produsele noastre mă inspiră. Am învățat că flexibilitatea este esențială pentru a depăși orice situație.

 

Huawei este un brand global, prezent pe piețe extrem de diferite. Cât de multă libertate ai în cadrul Huawei România de a decide strategia de marketing pe plan local? 

 

Libertatea este unul dintre cele mai apreciate aspecte ale rolului meu de Marketing Manager la Huawei. O mare parte dintre campanii sunt concepute de la zero, avem posibilitatea de a fi creativi, bineînțeles, respectând regulile brandului.

 

Te-ai specializat în promovarea dispozitivelor cu tehnologie de ultimă generație. Cum te asiguri că fiecare campanie reflectă inovațiile și beneficiile acestor produse pentru consumatori? Ce faci pentru a rămâne informată și a fi la zi cu noutățile din tehnologie? 

 

Cred cu tărie că pentru a promova cu adevărat un produs, trebuie să îl testezi personal. Fiecare dispozitiv trece prin mâinile noastre, iar acest lucru ne ajută să înțelegem impactul pe care îl poate avea asupra consumatorilor. Doar după ce descoperim potențialul fiecărui produs, putem dezvolta strategii și campanii care să-l reflecte.

 

Care sunt strategiile prin care construiți și mențineți încrederea în rândul consumatorilor, având în vedere contextul global și provocările actuale?

 

Ne confruntăm cu un context provocator, însă ne bazăm pe calitatea produselor și pe inovația continuă. Huawei a schimbat percepția asupra produselor provenite din China, aducând pe piață dispozitive inovatoare, cu un design modern și tehnologii de vârf. Aceste atuuri ne ajută să consolidăm mesajele noastre în campanii, având o bază solidă de la care pornim.

 

Integrezi în vreun fel feedback-ul din partea consumatorilor în campaniile de marketing? Ne poți da un astfel de exemplu? Cum vezi importanța transparenței în comunicarea unui brand?

 

Integrarea feedback-ului consumatorilor în campaniile de marketing este esențială pentru noi. Menținem o comunicare constantă cu comunitatea pe rețelele sociale, iar opiniile utilizatorilor ne influențează semnificativ strategia. De exemplu, atunci când observăm că consumatorii cer mai multe informații despre un produs, creăm materiale dedicate pentru a răspunde acestor nevoi.

De asemenea, am organizat o campanie în care am invitat doi consumatori la un eveniment de lansare regional, care de obicei este exclusiv pentru presă. Aceasta a fost o oportunitate de a întări legătura cu utilizaatorii brandului și de a oferi o experiență mai personalizată. Transparența în comunicare este crucială, deoarece construiește încrederea și permite consumatorilor să se simtă implicați în povestea brandului.

 

Cum echilibrați nevoia de a atinge obiectivele comerciale cu responsabilitatea de a menține o comunicare etică și transparentă în campaniile de marketing?

 

Echilibrul nu este dificil de atins pentru că avem în spate produse inovatoare. Comunicăm beneficiile produselor într-un mod onest și în concordanță cu nevoile actuale ale consumatorilor.

 

Privind în urmă la ultimii ani, care este campania ta preferată din cadrul Huawei?

 

Toate campaniile au o importanță specială pentru mine. Fiecare are provocările și reușitele ei, deci mi-e greu să aleg una în mod special.

 

Cum ți-ai defini stilul de leadership? Cum colaborezi cu echipa ta pentru a dezvolta și implementa campaniile de marketing și cum cultivi încrederea în interiorul echipei? Ce rol joacă fiecare membru al echipei în succesul campaniilor?

 

Sunt o mare susținătoare a muncii în echipă. Avem un mediu deschis, bazat pe comunicare și prietenie, ceea ce ne face o echipă unită. O parte importantă a succesului nostru este colaborarea cu agenția noastră de comunicare, Rogalski Damaschin, cu care împărtășim aceleași credințe.

 

Deși ai afirmat că nu ești „premiantă” la echilibrul dintre viața personală și cea profesională, ai menționat că folosești tehnologia pentru a-ți organiza activitățile zilnice. Cum te ajută aceasta să faci față provocărilor sau să îți faci viața mai ușoară?

 

Tehnologia este de mare ajutor, mai ales dacă știi cum să o folosești eficient. Telefonul este un organizator perfect și foarte complex, ba chiar și un soi de carnețel de notițe, îmi salvez diverse informații, poze, conținut video apoi le caut utilizând cuvinte cheie, este util și rapid. Spre exemplu dacă lucrăm la o campanie, îmi fac un folder dedicat și îmi adun acolo toate ideile. Ceasul mă ajută să fiu conectată chiar și în timpul meeting-urilor, dar cel mai important să am un overview al stării mele de sănătate.

 

Ai spus ca ai un sprijin puternic în soțul tău, dar și o dependență de tehnologie. Cum influențează aceste două aspecte relația ta cu munca și modul în care abordezi provocările zilnice?

 

Soțul meu chiar este oaza mea de liniște, dar și sprijin. Din fericire, și el este pasionat de tehnologie, așa că îi povestesc adesea despre munca mea, iar el pare să aprecieze… sau cel puțin așa sper!

 

Marketingul în tehnologie este un domeniu dinamic și plin de inovații. Cum vezi evoluția acestuia în următorii ani și ce schimbări preconizezi că vor avea cel mai mare impact? Ce rol crezi că vor juca aceste două valori – încrederea și transparența – în viitorul marketingului tehnologic?

 

Cu siguranță marketingul va continua să evolueze rapid, mai ales pe platformele de comunicare emergente. Video-urile interactive și scurte vor deveni tot mai relevante, iar targetarea personalizată va fi esențială pentru succesul campaniilor. Încrederea și transparența vor rămâne valori fundamentale în relația cu consumatorii.

 

Un gadget fără de care nu ai putea trăi: telefonul 100%

Tocuri sau flat shoes?Tocuri, mereu tocuri

Dimineața ideală începe cu: muzică bună în mașină

Care este artistul tău preferat în această perioadă? Daniel Roseberry, Creative Director of Schiaparelli

Care este cea mai importantă lecție despre transparență pe care ai învățat-o în carieră? – Este important să fii transparent, dar mai important este să fii asumat

 

Redactor: