Alături de soțul său, Angela Țiboc a lansat, în urmă cu 12 ani, retailer-ul IT&C Quickmobile. Cu această experiență la bază, 7 ani mai târziu, Angela a decis să-și transpune pasiunea pentru beauty & fashion într-un alt business, iar în 2012 a pus bazele SOLE Luxury Boutique, actualmente unul dintre cei mai mari retaileri de produse de înfrumusețare și de lux de pe piața locală, ce are în spate o echipă de peste 200 persoane. Fiind o fire activă și permanent conectată la noutățile din industrie, antreprenoarea recunoaște că printre cheile succesului se numără dedicarea completă, pasiunea pentru ceea ce faci și totodată un mind set orientat spre business.
Cum a luat naștere SOLE și cum a evoluat până în prezent?
SOLE este un business de familie, fondat de către mine și soțul meu și care reprezintă o completare a Quickmobile.ro. Dedicat femeilor și axat pe produse de înfrumusețare, lansarea SOLE are la bază o nevoie personală – aceea de a avea un acces facil la branduri de lux care lipsesc de piața locală. Business-ul a fost axat inițial doar pe distribuție, însă, ulterior l-am extins și în retail, iar în acest moment avem un shop online și 3 buticuri în București, Cluj și Baia-Mare, după o investiție inițială de cca. 1 milion de euro.
Care au fost cele mai mari provocări în a lansa un o afacere proprie?
Am pornit pe acest drum cu un mare avantaj – experiența acumulată în cadrul Quickmobile. Aveam deja aproape 9 ani de activitate, timp în care am avut posibilitatea să observ comportamentul de consum al utilizatorului online, ce nevoi are și cum pot răspunde eficient la acestea, aspecte pe care le-am putut pune în practică și în cadrul SOLE.
Provocarea majoră a venit în momentul în care am trasat direcțiile acestui business și am început să selectăm produsele pe care doream să le vindem. Spre deosebire de business-ul inițial unde ne adresam unui public mult mai larg, de data aceasta aveam în target un public mai restrâns – femei, pasionate de modă, atente la trenduri, rafinate, doritoare de lux și extrem de atente la calitate. Deci presiunea de a ne ridica la nivelul așteptărilor a fost destul de mare.
În plus, îmi doream încă de la început să ajungem în punctul în care suntem azi. Nu ne-a fost frică de absolut nimic pentru că ne-am pregătit intens pentru orice situație neprevăzută. Și chiar dacă nu eram complet pregătiți, făceam față situațiilor și rezolvam cu mult calm și răbdare. Niciodată nu există probleme, doar situații care se rezolvă mai repede sau mai târziu.
Cu ce produse ați început inițial afacerea și cum ați extins de-a lungul timpului gama de articole oferite?
Încă de la bun început, cel mai important segment a fost cel de genți, categorie pe care punem în continuare un accent deosebit, reușind să aducem pe piață branduri renumite. De asemenea, încă din momentul lansării avem o gamă variată de parfumuri, cosmetice, ochelari de soare și accesorii semnate de producători internaționali de renume.
Pe parcurs, am investit tot mai mult în extinderea acestor game, având în acest moment peste 300 de branduri în portofoliu. Printre acestea se numără Chloe, Celine, Yves Saint Laurent, Balmain Paris, Bvlgari, Dolce&Gabbana, Jean Paul Gaultier, Calvin Klein, Tom Ford, Ralph Lauren, Michael Kors, Moschino, Estee Laudeer și multe altele.
Nu în ultimul rând, ne îndreptăm atenția din ce în ce mai mult către gadget-urile de înfrumusețare, observând un interes crescut pe acest segment după introducerea primelor produse de acest tip, precum prima perie automată pentru aplicarea machiajului, introdusă în exclusivitate pe piața locală prin intermediul nostru.
Cum ați defini publicul țintă căruia vă adresați?
Ne adresăm cu precădere femeilor cu studii medii/superioare, cu un stil de viață activ, foarte atente la aspectul lor fizic și la ceea ce poartă, femei care au învățat ce înseamnă bunul gust și care cunosc importanța unor produse de lux. Pentru ele, fiecare accesoriu pe care îl poartă are o anumită semnificație, le completează personalitatea, le definește stilul.
De unde provin produsele pe care le comercializați?
Având în vedere faptul că mizăm pe o clientelă cunoscătoare de modă și trenduri, suntem permanent conectați la noutățile apărute pe piața europeană, în mod special din partea producătorilor francezi și italieni. Ritmul de lansări în această nișă este foarte alert și din acest motiv implicarea continuă este un must-have.
De altfel, suntem constant prezenți la marile târguri de modă și frumusețe desfășurate atât în Europa, cât și pe alte contintente. Asia ne atrage din ce în ce mai mult, în special pentru partea de beauty.
Care sunt principalele trenduri pe piața produselor de fashion și lifestyle?
Din analizele noastre din ultimul an, remarcăm în primul rând o creștere treptată a vânzărilor produselor pentru îngrijirea părului, motiv pentru care, începând din luna ianuarie, ne-am extins portofoliul pe acest segment cu gama de produse pentru păr semnată de Balmain Paris. Este remarcabil că pe această nișă se observă și creșterea numărului de clienți bărbați. Ne așteptăm astfel ca, treptat, să vedem creșteri substanțiale și pe alte categorii de produse de înfrumusețare destinate bărbaților.
Surse foto: arhiva personală