Black Friday a dobândit tot mai mulți fani în România, după succesul avut în campaniile din Statele Unite. Clienții așteaptă perioada reducerilor, iar tu trebuie să știi cum să realizezi o campanie de Black Friday care să își atingă scopul. Potrivit datelor obținute de StartUp Cafe, anul trecut în ziua reducerilor magazinele virtuale au făcut vânzări de peste 130 de milioane de euro. Așadar, există o rețetă a succesului? Cu siguranță că fiecare magazin, afacere etc trebuie să aibă cârligul ei, personalizat, însă sunt câteva puncte care se aplică tuturor.
În pregătirea campaniei de Black Friday trebuie să ai în vedere realizarea unei analize tip SWOT (puncte tari, puncte slabe), dar și partea de oportunități pe care le poți valorifica. Ce așteaptă clienții, ce oferi tu, care sunt avantajele pe care te bazezi pentru ca mare parte dintre utilizatorii site-ului să pună ceva în coșul de cumpărături, toate acestea sunt întrebări pe care trebuie să le pui în analiza ta. Poți oferi elemente inedite, care să crească credibilitatea clientului în tine și magazinul tău, precum ambalarea comenzii în hârtie de cadou, oferirea de mici cadouri bonusuri sau de vouchere pentru viitoarele cumpărături.
Targetarea clientului este de asemenea extrem de importantă, deoarece mesajele trebuie diferențiate pe sectoare de public. Este extrem de important să nu folosești același tip de mesaj pentru toți clienții. Mesajele personalizate, adresate direct persoanei (cu prenumele acesteia), vor trezi mereu interesul.
Dacă vrei să acoperi toate modurile prin care clientul poate achiziționa ceva de pe site-ul tău, pune la punct și o platformă mobile-friendly, deoarece poate unii nu au la îndemână un laptop. Cu o platformă de acest fel vei câștiga teren în fața competitorilor tăi.
Nu uita să te pregătești și din punct de vedere tehnic. Este foarte important să ai o viteză bună la site, să beneficiezi de servere puternice care să facă față unui număr mare de utilizatori și optimizează-ți site-ul în motoarele de căutare. Cu cât ești mai vizibil, cu atât mai mult vei fi accesat!
By Loredana Bertișan – Editor Contribuitor The Woman
Loredana este de profesie jurnalist, cu experiență de peste cinci ani în domeniu. A lucrat pentru mai multe publicații locale și naționale și a urmat mai multe stagii de formare în domeniu atât în țară, cât și în străinătate. Este absolventă a Departamentului de Jurnalism din cadrul Universității ,,Babeș-Bolyai”. Pe parcursul studiilor a descoperit că are o pasiune pentru partea de social și voluntariat, așadar a creat comunitatea Art4Education prin care se ocupă de campanii caritabile pentru copiii din satele României.
Sursă foto: www.freepik.com