Branding cu Karina Ochiș

Departe de România, Karina Ochiș a reușit să-și îndeplinească toate obiectivele pe plan profesional. De la vârsta de 19 ani muncește încontinuu pentru a ajunge exact acolo unde își propune. Sus.

O minte ageră, care își dorește să inoveze, să ajute și să schimbe România, Karina încearcă să se dezvolte continuu din punct de vedere profesional și personal, în timp ce îi ajută și pe cei din jur să devină mai buni.

Karina reușește să se implice în diverse domenii de activitate unde se pot aplica cunoștințele sale despre branding și business având o afacere activă, cărți scrise, canal de YouTube, susținând și seminarii.

Karina Ochiș va participa la Conferința de Leadership Feminin The Woman, ce va avea loc între 14 și 15 martie la Cluj-Napoca. Ediția de anul acesta susține educația, temă principală ce va fi dezbătută în cele două zile atât prin workshop-uri, sesiuni de Masterclass, cât și prin prezentările speakerilor prezenți și dezbaterile incluse în agenda The Woman.

Mai multe detalii despre Conferința The Woman, agenda evenimentului cât și despre Karina Ochiș, puteți găsi pe www.thewoman.ro/conference .

bp19_main

Sunteţi o femeie de afaceri de succes. Care este secretul în această privinţă?

Consider că în primul rând fiecare dintre noi trebuie să-și contureze propria definiție a succesului și apoi trebuie să se asigure că își organizează viața pentru a atinge acel ideal. Pentru mine succesul nu se cuantifică neapărat în avere sau în faimă, pentru mine succesul înseamnă să fac ceea ce îmi place și să muncesc cu pasiune pentru ceea ce îmi doresc, împreună cu o echipă de oameni pe care îmi place să îi am alături. În opinia mea, dacă faci ceea ce îți place ai câștigat deja în viață.

Sunt conștientă că majoritatea oamenilor așteaptă o rețetă care să le aducă acel succes instant, însă în cazul meu acest secret se numește persistență. Sigur, există nenumărate tehnici pentru a atinge succesul de la vizualizarea obiectivelor la managementul timpului, însă diferența pe termen lung o va face întotdeauna persistența, acea capacitate unică de a nu te da bătut și de a găsi acea metodă care funcționează după ce ultimele 100 de metode au eșuat.

Aţi lansat recent pe YouTube proiectul Branding Biz. Club. Vă rog să ne spuneţi cum vedeţi această emisiune în următorii ani?

Îmi doresc ca show-ul de YouTube Branding Biz. Club în care analizez brand-uri personale faimoase precum Donald Trump, SIA, Serena Williams, Lady Gaga să devină un show de referință pentru toți cei care doresc să își creeze sau dezvolte un brand personal dar și pentru cei care lucrează în domeniu sau sunt pasionați de branding și marketing.

Pe parcursul episodului extrag tehnici de promovare pe care le-a folosit vedeta respectivă în dezvoltarea imaginii și pe care audiența poate să le utilizeze în promovarea proprie. Scopul show-ului este de a-i ajuta pe cei ce doresc să-și contureze imaginea cu sfaturi de la cei mai buni. Probabil, show-ul va fi urmat și de o carte aferentă, care va avea același scop.

16266120_1338627789513859_7623447486962599224_n

De-a lungul carierei aţi avut oportunitatea să cunoaşteţi mulţi oameni de succes. Cine v-a marcat cel mai mult până acum?

Am încercat pe întregul parcurs al vieții mele să învăț de la fiecare om ceva, deoarece mi-am dat seama ca probabil fiecare om știe un subiect anume mai bine ca mine. M-a marcat cel mai mult însă George Ross, consilierul personal al lui Donald Trump și jurat în show-ul The Apprentice. Am avut onoarea de a învăța extrem de multe aspecte despre viață și afaceri în orele de strategie petrecute cu el însă cred ca cel mai mult m-a uimit când mi-a spus: Karina trebuie să înțelegi că în viață totul e negociabil.

Doriţi să revitalizaţi turismul românesc. De ce credeţi că este nevoie în acest moment în turism în România?

În ciuda tendințelor generale către globalizare, consider că este nevoie de o întoarcere la valorile autohtone românești. Acestă tendință de preluare a conceptelor, trend-urilor și mâncărurilor specifice altor țări precum și de implementarea lor rudimentară trebuie estompată cât mai repede. Nu mă opun dezvoltării, dezvoltarea fiind bine venită în orice context, însă susțin o dezvoltare organică pe o bază solidă. Turismul pentru o anumită zonă trebuie conturat în funcție de resursele și tradițiile acelei zone și nu să fie preluate concepte care nu se potrivesc nici zonei nici populației. Pe scurt, dacă România ar fi ceea ce este și nu s-ar strădui să fie constant ceea ce nu este, am fi mai câștigați cu toții.

Turismul Românesc poate să fie extraordinar cât timp implementăm o strategie națională pe termen lung. Avem suficiente resurse pentru a avea un turism mult mai elevat decât multe alte zone care fac un turism mult mai agresiv. Trebuie în mod necesar schimbată mentalitatea celor care iau parte în procesul de turism atât pentru clienți cât și pentru prestatorii de servicii. Prestatorul de servicii trebuie să renunțe la ideea îmbogățirii instante și trebuie să ofere clientului plăcerea de a fi servit și de a se bucura de serviciile și de zonele în care se află în concediu.

16508657_1344589852250986_33626208776943265_n

Ce sfat aveți pentru tinerele care vor să aibă succes în afaceri?

În primul rând este important să înțelegem că trebuie să fim de două ori mai bune și să lucrăm de două ori mai mult decât un bărbat pentru a fi luate în serios, în special dacă suntem femei tinere. Este trist dar adevarat și cu cât acceptăm acest lucru mai repede, cu atât vom avea o dezvoltare mai lină.

În al doilea rând, fiecare femeie tânără și în fapt orice om care are un scop, trebuie să fie persistent și să aibă răbdare. Tehnologia ne-a făcut să vrem totul instant și să fim veșnic nemulțumiți de viteza de dezvoltare a lucrurilor. Trebuie să transcendem această poziție și să ne bucurăm de drumul către succes.

Pe lângă faptul că fiecare trebuie să-și studieze amplu domeniul de activitate, pentru a avea succes, mai ales în antreprenoriat trebuie să devii obsedat de domeniul și de visul tău. Pentru că dacă nu ești obsedat, dacă nu ai o motivație supremă, vei renunța când te vei confrunta cu diverse dificultăți.

Cea mai importantă recomandare a mea este ca fiecare să-şi aloce timp pentru introspecție înainte de a se dedica în totalitate carierei. Este misiunea fiecărui om să se cunoască pe sine, să îşi facă un plan pentru întreaga-i viaţă şi, abia apoi un plan pentru carieră.

Un alt aspect important pentru o femeie este să facă distincția între feminitate şi senzualtitate şi aplicarea lor în cadrul profesional. Poate pe termen scurt unele persoane vor vedea un avantaj în utilizarea senzualității, dar pe termen lung este în detrimentul imaginii persoanei respective. Însă acest aspect nu înseamnă să negam latura feminină şi să ne comportăm precum un bărbat în sfera afacerilor. Este drept urmare datoria fiecărei femei să găsească acea linie fină care să o reprezinte.

By Mihai Cistelican

Surse foto: Arhiva Personală