Care este impactul AI și al Asistenților Virtuali în România?

Cult Research, o companie românească de cercetare de piață, a realizat recent un studiu cuprinzător privind utilizarea Inteligenței Artificiale (AI) și a asistenților virtuali în viața de zi cu zi a oamenilor. Studiul a arătat că tehnologia AI și asistenții virtuali au devenit parte integrantă a societății noastre digitale, aducând transformări semnificative în domeniul interacțiunii om-calculator.

Inteligența Artificială, cunoscută și sub acronimul „AI”, reprezintă o ramură a informaticii care vizează crearea de sisteme și tehnologii care pot simula și reproduce capacitățile inteligenței umane. AI utilizează algoritmi și modele matematice avansate pentru a înțelege, interpreta și rezolva probleme complexe, precum recunoașterea vocală și vizuală, învățarea automată și luarea deciziilor autonome. Această evoluție continuă a deschis noi orizonturi și a generat oportunități neexplorate în diverse industrii și sectoare ale societății.

 Un aspect esențial al Inteligenței Artificiale este reprezentat de asistenții virtuali. Acești asistenți virtuali sunt aplicații software care pot interacționa cu utilizatorii umani și oferi asistență în diverse sarcini și activități. Aceștia pot fi prezenți pe dispozitive mobile și nu numai. Asistenții virtuali pot răspunde la întrebări, efectua sarcini, oferi informații personalizate și chiar simula o conversație umană.

Studiul a dezvăluit câteva detalii relevante:

➢Dintre respondenții care au declarat că au interacționat cu un asistent virtual, cei mai mulți (59%) îl folosesc în scop de solicitare de informații pe diverse teme sau subiecte. Totodată, aproape o treime (28%) dintre cei chestionați susțin ca nu au interacționat niciodată cu un asistent virtual.

➢Aproape toți respondenții (98%) susțin că sunt familiarizați cu termenul de „inteligență artificială”, iar dintre aceștia cei mai mulți asimilează acest termen cu roboții, ChatGPT, tehnologie și computer.

➢ChatGPT este utilizat de către jumătate dintre respondenți, majoritatea fiind femei, cu vârste cuprinse 26 – 39 de ani. Cei care utilizează cel mai putin acest program sunt majoritar tot femei, din grupa de vârstă 40 – 55 de ani.

Această tehnologie inovatoare are potențialul de a schimba complet modul în care interacționăm cu computerele și de a transforma diverse industrii și sectoare ale societății. Este important să înțelegem și să explorăm aceste oportunități pentru a beneficia pe deplin de ceea ce AI are de oferit”, explică Paul Acatrini, Managing Partner & Research Director Cult Research.

DESPRE CULT RESEARCH: 

Cult Research este o companie românească de cercetare de piață înființată în urmă cu 14 ani. Compania își propune să ofere soluții empatice de consultanță prin cercetare agilă ajutând companiile, instituțiile și organizațiile non-guvernamentale (inclusiv internaționale) să-și crească performanța adaptându-se mereu în funcție de nevoile consumatorului. Serviciile oferite se adresează unor domenii cât mai variate: agribusiness, banking, auto, comunicare, administrație publică, FMCG, retail etc.

Cult Research își dorește să contribuie la buna funcționare a societății prin oferirea de analize și informații cu privire la diferite teme de interes național. Ne folosim expertiza  pentru a oferi informații ce pot contribui la o mai bună înțelegere a preferințelor și comportamentului consumatorilor români. Astfel participăm la conturarea unei societăți în care calitatea vieții este îmbunătățită constant.

Acest studiu s-a desfășurat online, prin intermediul CultIO, care oferă acces la un panel de peste 40.000 respondenți. Eșantionul a fost format din persoane cu vârste cuprinse între 18 – 55 de ani, din mediul urban, cu acces la Internet. Pentru mai multe informații despre Cult Research și studiile sale, vă rugăm să vizitați www.cultresearch.ro