Nu e o muncă ușoară să anticipezi nevoile clienților tăi și să pui la punct o strategie perfectă pentru a le întâmpina prin produsele tale. Un recent studiu al KPMG arată importanța unui nou concept din mintea consumatorului: ,,me, my life, my wallet”.
Concret, specialiștii spun că produsul sau serviciul unei companii trebuie să fie o combinație între elemente comportamentale, financiare și demografice. Este esențială o înțelegere mai aprofundată a ceea ce îl face astăzi pe client să deschidă portofelul.
,,Avantajul competitiv este dat de capacitatea de a acționa anticipativ. Se diferențiază cei care pot anticipa nevoile clienților și încep să acționeze chiar înainte ca însuși clientul să fie conștient de acea nevoie,” afirmă Richard Perrin, Partner și Head of Advisory, KPMG în România în studiul citat.
Conceptul de portofelul clientului oferă o nouă gândire despre relațiile noastre în schimbare cu banii, inclusiv forțele care influențează momentul, locul, modalitatea și motivul pentru care noi ne deschidem și închidem portofelele.
Înțelegerea mixului între venit, cheltuială și economisire, precum și a modului în care acesta se modifică între generații și evenimente de viață, oferă un grad de inteligență sporit în comparație cu modelele tradiționale.
KPMG face referire la cei 5 „Mys” care se axează pe cinci dimensiuni esențiale, sau factori comportamentali: motivația mea, atenția mea, conexiunea mea, ceasul meu și portofelul meu. Fiecare, luat individual, spune doar o parte din povestea clientului. Împreună, aceștia ajută companiile în complexitatea procesului decizional.
Raportul amintește și de ,,internet of things” care ajută companiile să adreseze în mod anticipativ nevoile clienților și să răspundă printr-un pachet în cadrul căruia experiența și interacțiunea devin la fel de importante ca și produsul în sine.
,,Noile tehnologii remodelează inclusiv fluxurile operaționale în companiile de comerț, nu numai maniera de abordare a clienților. În plus, acestea contribuie la creșterea accesibilității produselor și serviciilor la nivel național, contribuind și la creșterea calității vieții în ansamblu mai ales în economiile în curs de dezvoltare,” spune Adela Ciucioi, Audit Partner KPMG în România și Lider al CEE Shared Service Center, KPMG Audit Delivery Academy (ADA).
By Loredana Bertișan – Editor Contributor The Woman
Loredana este de profesie jurnalist, cu experiență de peste cinci ani în domeniu. A lucrat pentru mai multe publicații locale și naționale și a urmat mai multe stagii de formare în domeniu atât în țară, cât și în străinătate. Este absolventă a Departamentului de Jurnalism din cadrul Universității ,,Babeș-Bolyai”. Pe parcursul studiilor a descoperit că are o pasiune pentru partea de social și voluntariat, așadar a creat comunitatea Art4Education prin care se ocupă de campanii caritabile pentru copiii din satele României.
Sursă foto: Freepik