„Ce se întâmplă în jurul meu este rezultatul a 99% muncă, 1% inspirație și un strop de nebunie.”| Interviu cu Ana Morodan

Contesă atipică din cap până în picioare. Mereu împotriva curentului, dar în pas cu moda a cărei semnătură o recunoaștem dintr-o privire. Blogger dezinvolt cu predispoziție spre risc mai mult decât pentru calea safe. Cu apetit pentru umor, dramă și autoironie, a început blogul ca o exprimare a stilului personal&lifestyle, a continuat cu încăpățânare să fie ea însăși, fiind în prezent un antreprenor încrezător în forțele proprii care încă nu crede în … noroc. Doar multă muncă.

 

Titulatura de contesă e ușor diferită față de ce ne învață poveștile și, mai ales, societatea în care trăim. Cum ajungi contesă și cine ți-a fost model în cariera ta?

 

Dacă Harry nu m-a vrut și n-am nici os domnesc în neam, m-am autoproclamat fără rușine, Contesa von Morodan; asta după ce prietenii mei de la Arad m-au poreclit așa pentru că îi invitam la ceai și le serveam fursecuri și dulcețuri în veselă de porțelan. Am fost întotdeauna îndrăgostită de argintării, cristaluri și cochetării din vremuri apuse, iar Luisa Casati e muza mea supremă. Ea Casati, eu Contesa.

 

Contesele nu au vârstă, nu-i așa? Am găsit articolul în care te apropiai de vârsta de 30 și recunoșteai că te sperie. Cum a fost atunci când prefixul a decis să se schimbe? Și mai ales, cum privești acum acea frică?

 

Vârsta te sperie până când bei primul pahar de gin, după ce o împlinești. Apoi uiți, îl bei și pe al doilea și te concentrezi pe alte lucruri care contează. Văd altfel viața, sunt mai liniștită cu mine, încep să învăț să mă iubesc și să-mi dedic timp mie, așadar au început să mă preocupe foarte mult măștile, serurile și tratamentele de față, și sunt mult mai focusată pe business-urile mele și pe ce vreau să construiesc mai departe.

 

Este nevoie de curaj să fii asumat. Cum ai ajuns să-ți conturezi abordarea și să o transmiți ca brand și ce rol joacă vârsta și experiența?

 

Când am început să fac blogging și mi-am propus să fac și un business din asta treceam printr-o perioadă destul de confuză. M-am gândit că cel mai simplu ar fi să câștig bani din faptul că sunt eu. Practic, am realizat că nu pot să fiu nimeni altcineva mai bine decât să fiu eu însămi. Și, încetul cu încetul, toate calitățile, alegerile, particularitățile și nebuniile mele au devenit atribute ale mărcii Morodan. După 30 de ani, mă rog… după 33 în cazul meu – că procesez mai greu, am început să văd altfel prioritățile și am început să cunosc un soi de liniște de sine extraordinară.

 

Cât din brandingul personal este instinct, cât este conștientizare și șlefuire a unei personalități efervescente?

 

Ar fi mai simplu să vă spun că tot ce se întâmplă în jurul meu este rezultatul a 99% muncă, 1% inspirație și un strop de nebunie. Și ce ne-am face fără instinct și un strop de noroc? Bineînțeles că toate sunt importante atunci când faci business, nimic solid nu se clădește fără planuri și strategii bine puse la punct.

 

Cât arăți sau ar trebui să arăți din viața personală în momentul în care ești persoană publică?

 

Cred că asta este decizia/alegerea fiecăruia. Eu activez în online unde oamenii s-au plictisit să vadă vieți perfecte, relații perfecte, cafele perfecte, vacanțe perfecte și fete abia trezite din somn, și ele… tot perfecte. Cred că e nevoie de o doză sănătoasă de realitate și autenticitate. În definitiv nu am nimic de ascuns, iar faptul că mă expun exact așa cum sunt, este și o formă de respect pentru comunitatea mea de friends, fans & followers.

 ana-morodan-produse-topline-unalike-beauty-1

Dacă femeia Ana Morodan ar fi o pictură, ce-ar fi vrut să spună artistul?

 

L-aș întreba și eu: de ce așa proporții? Nu a avut vopsea pentru câțiva centimetri în plus la înălțime sau a consumat-o pe toată pentru bustul deloc potrivit pentru 1m și un dop… Așadar, zic că era puțin confuz, sau după prea mult gin dacă a găsit așa o viziune estetică. Noroc cu Photoshop-ul, că talentul lui mă lasă rece. Dar e bine măcar că sunt carismatică, foarte determinată, asumată, auto-ironică și nu las pe nimeni rece. Ori la bal, ori la spital!

 

Este ceva ce nu ai face niciodată? Cum înțelegi compromisul?

 

Cred că întotdeauna există un preț corect pentru orice și un compromis trebuie făcut doar dacă miza este înzecit mai mare decât eventualele side effects. Cu toate astea, nu aș renunța pentru nimic în lume să fiu eu; nu aș renunța nici la argintărie, cristale, porțelanuri, perle, pietre și paiete – practic la nimic din universul pe care l-am creat în jurul meu și care mă alimentează cu energie bună.

 

A existat un proiect în care ai simțit că nu mai ai ce să cauți și ai făcut o schimbare?

 

După ce am terminat de filmat primul sezon de la “Nuntă cu Scântei” – căci, da, am moderat o emisiune de nunți, eu fiind o iubitoare și o promotoare a celibatului – am decis că nu mai vreau să fac asta mai departe. M-am îndrăgostit de televiziune, am muncit și am învățat enorm, mi-am testat și depășit limitele, însă nu mai era un proiect potrivit pentru mine la momentul respectiv și am decis să spun: „Stop!”. Asta nu înseamnă că nu m-aș mai întoarce în televiziune pentru un proiect cu care să rezonez.

 

Așadar, rezonezi cu #asiaexpress? Ce te-a făcut să vrei să intri în această aventură și cum crezi că va fi viața contesei în Asia?

 

E un challenge nou pentru mine și dacă mă întorc vie, după tot ceea ce îmi imaginez că voi trăi în India, Sri Lanka, cu siguranță voi avea mai puține frici și mult mai mult curaj. Nu știu cum voi trece eu prin toate probele îmbrăcată în paiete și pene, nici cum o să alerg cu rucsacul în spate și perle la gât, dar cu siguranță o să fie spectacol. Și pentru ei, și pentru noi.

 

Ce nu se vede din toată activitatea ta? Ne poți spune mai multe despre un lucru în care te-ai implicat și rezultatul a avut un impact mai mare decât te așteptai?

 

Nu se văd nopțile în care nu pot să dorm de tot felul de griji și de gânduri, nu se văd listele de To-Do care conțin mai multe informații decât unde facem poze mâine sau ce filmăm poimâine, nu se văd întâlnirile interminabile pe toate planurile business-ului meu, nu se văd momentele în care sunt în concediu, dar sunt în continuare conectată la activitățile de la birou, nu se vede responsabilitatea enormă a faptului că am o echipă și niște angajamente față de oamenii din jurul meu. Nu se văd orele de lucru cu mine, de informare și îmbunătățire, de reziliență, de reacție la critici sau feedback. Nu se vede nici frica de eșec, nici lupta continuă cu fricile și nu se văd nici momentele în care trag de mine să merg mai departe, chiar dacă nu mai pot.

 

Sunt o persoană căreia îi plac proiectele sociale și atunci, din când în când, găsesc oameni în jurul meu cu care încerc să fac coaching pe business sau pe care doar îi ajut să se dezvolte și îi promovez. Am parte de multe dezamăgiri din cauza asta, dar, din când în când, câte unul dintre ei ‘rise above’ și mă face să fiu foarte mândră. Îmi dă senzația că fac lucruri mari într-adevăr.

 ana-morodan-produse-topline-unalike-beauty-3

Ai putea să ne spui mai multe despre academia de influencers GIN (get influenced now)? De ce consideri că este nevoie de așa ceva pe piață? Se mai face în 2018? Sau ceva planuri pt 2019? 

 

GIN | Get Influence Now – Morodan Digital Influencers Academy a avut cea de-a doua ediție anul acesta si va continua si in 2019. Se adresează în principal celor care vor să-și construiască mărci personale clare și puternice sau business-uri în online. În 2016, din bloggeri ne-am transformat în Influenceri. În 2017, oricine cu acces la internet s-a crezut/visat/imaginat/proclamat Influencer. În 2018 ar fi cazul să bem un gin și să ne trezim. Influența și Audiența nu sunt același lucru. Influența a fost, este și trebuie să fie mult mai mult decât mărimea unei audiențe. Nu oricine care are 10k followers și promovează un ruj este influencer. INFLUENCERS devin doar cei vizionari, care au rezistența și consecvența de a schimba lumea. Asta e destinul și drumul lor.

 

Era tare bine dacă la început de drum aș fi avut pe cineva care să îmi dea dimensiunea reală a acestei piețe, să mă ajute cu rețete, network și contacte. Dar cum eu nu am avut norocul ăsta, am zis să fiu eu șansa altora și să zic tot ce știu. Nu cred în concurență, cred în piața evoluată, puternică, cu reguli clare și cu cât suntem mai mulți cei care facem lucrurile așa cum trebuie, cu atât e mai bine pentru toată lumea. De aceea am făcut GIN. Să creez oportunități, să cresc o piață, să dau mai departe ce știu, să îmi asum un rol care să aibă un rost dincolo de likes, shares și pahare de gin la party-uri.

 

Strike questions:

 

Ce citești în acest moment?

Homo Deus – Scurta istorie a viitorului, de Yuval Noah Harari

 

Ce serial te ține țintuită de canapea?

Counterpoint, Dark, Altered Carbon. Mă fascinează scenariile viitorului, în special cele în care ni se prezintă cum tehnologia poate să ne influențeze viața.

 

Care sunt plăcerile tale nevinovate sau ai un ritual la care nu renunți niciodată?

Patiseria și burgerii. Ritualul meu nevinovat este să mă duc pe jos, îmbrăcată în pijamale, la orice oră din zi sau din noapte, până la McDonald’s-ul de lângă mine și să-mi cumpăr meniuri întregi pe care să le devorez în liniște, fără Claude (n.r. colegul de birou al Anei) care să mă privească acuzator.

 

Ce ți-ai propus pentru viitor: personal și profesional?

Mi-am propus mai puțină angoasă și isterie mocnită, mai puțin stres și minimum 2 business-uri noi în alte industrii decât în cea în care activez acum. Nu, nu mi-am propus să fac vreun copil – nu este vreo prioritate pentru mine, ci mi-am propus să învăț să trăiesc mai mult pentru mine.

 

Ana în doar 3 cuvinte:

Determinată, inimoasă, isteațo-nebuno-asumată. Gata, trei!

Surse photo: Instagram Ana Morodan. 

________________

Din print în online: Articolul face parte din revista print The Woman cu nr. 4: 110 pagini de POVEȘTI REALE, oneste și scrise de oameni de lângă noi, în care te vei regăsi & de care te vei lăsa inspirată.

revista