O minte structurată și tehnică, capacitate mare de adaptare și o personalitate progresistă. Meet Adina Morișcă, Plant an App

Adina Morișcă, în vârstă de 28 de ani, ne arată că este posibil să îmbini Facultatea de Limbi și Literaturi Străine, specializarea Japoneză – Engleză cu munca într-o companie de IT – Plant an App. Trebuie doar să fii deschis la schimbare și, bineînțeles, să muncești și să fii dedicat.

 

Adinei îi place să aibă un stil de viață cât mai simplu și sănătos, dar și să citească diferite cărți ce țin de domeniul în care activează și nu numai. Una dintre marile pasiuni ale ei este să călătorească și să exploreze singură lumea, să viziteze cât mai multe locuri noi și să cunoască oameni și culturi diferite. 

Adina Morisca, Content marketing, Plant an App (5)

 

Cum ai descrie domeniul tău de activitate? Cu ce gând te pregătești în fiecare dimineață pentru birou (chiar dacă în această perioadă deplasarea la birou este restricționată)? 

 

Pentru mine, fiecare dimineață se simte diferit, iar săptămâna are două momente. Prima parte a săptămânii este marcată de ziua de miercuri, când împreună cu Alex Gavril, managerul meu și directorul de marketing din cadrul Plant an App, stabilim strategia pentru următoarele șapte zile de lucru. Aici decidem care este cea mai bună abordare în ceea ce privește activitatea mea de content marketing până la următoarea 

 

Ziua o încep prin a citi câteva articole din diverse domenii, mai ales că sunt abonată la multe publicații și newslettere online de tipul „Creative Mornings’’, „The New Yorker’’, „The Atlantic’’. Rolul de content marketing implică creativitate, îmbinarea mai multor idei, concepte, tocmai de aceea este foarte important să fii mereu la curent, mai ales cu lumea tehnologiei și cu cea de business.

 

Nu aș putea încadra domeniul meu de activitate într-unul specific, dar atenția este centrată pe tot ceea ce înseamnă generare de conținut, website, webinarii, newslettere, social media, materiale de vânzări sau chiar posibili investitori. 

 

Fiind o companie de tehnologie, unul dintre rolurile mele este să fiu mereu aproape de echipa de dezvoltare și, implicit, de produs în sine: platformă de dezvoltare low-code, care ajută companii din întreaga lume să construiască aplicații de business mai rapid și să își accelereze transformarea digitală. Low-code este o tehnologie matură, însă relativ nouă pe piață, tocmai de aceea aduce cu sine o componentă puternică de educare. 

Adina Morisca, Content marketing, Plant an App (2)

Cum ai ales Plant an App și ce a însemnat pentru tine să treci de la Facultatea de Limbi și Literaturi Străine la marketing, într-o companie de IT? Ce ai învățat până acum din această experiență?

 

Au fost multe etape între trecerea de la Facultatea de Limbi și Literaturi Străine la munca într-o companie de IT. Totul a început în timpul facultății, când îmi lipsea experiența practică, însă personalitatea mea de explorator m-a făcut să accept cu ușurință să fac parte dintr-un startup de travel din Statele Unite ale Americii. Am lucrat remote din România, însă această experiență mi-a deschis apetitul pentru antreprenoriat. Am înțeles și am testat cum este să lansezi un business de la zero, astfel că am devenit autodidactă în ceea ce privește marketingul și domeniile conexe.


Propunerea de a face parte din echipa Plant an App a venit într-un moment în care îmi doream să plec din țară. Căutam un stil de viață liber și un loc de muncă unde cultura organizațională să fie bazată pe autonomie și putere de decizie. Simțeam că nu găsesc toate acestea în România, de aici și decizia de a pleca, însă Plant an App a schimbat acest lucru și nu pot decât să mă bucur că a fost așa. 

 

Dorința de a lucra ca specialist content marketing într-o companie de tehnologie începuse deja să se coaguleze din experiența profesională anterioară. Provocarea majoră cu care a venit Plant an App a fost puterea mare de decizie pe care am primit-o. La început, pentru o vreme, am fost singura persoană de marketing pentru un brand nu încă foarte bine definit, într-un domeniul de activitate relativ nou atât pentru piața globală, cât și pentru piața din România: low code. A fost o perioadă de învățare accelerată. Ulterior ni s-a alaturat și directorul de marketing, alături de care am construit strategia de marketing, viziunea sa fiind una la nivel de structură.

 

Deși nu mai suntem la început de drum, atmosfera din Plant an App este una mai degrabă a unui companii de mici dimensiuni: relaxată, bazată pe comunicare transparentă și constantă, feedback constructiv. Liniile dintre departamente sunt destul de blurate, iar accesul la resurse de orice fel, chiar și cea umană (ajutorul unui business developer, chiar și al CEO-ului, Bogdan Lițescu) este extrem de facil. Suntem o echipă unită și lucrăm în așa fel încât aportul fiecăruia să aibă efecte. Ne dorim să ne dezvoltăm împreună și să avem succes în ceea ce facem, de aceea și suportul este necontenit.

 

Care crezi că sunt calitățile de care trebuie să dea dovadă o femeie care lucrează într-un business de tehnologie? 

 

Dacă discutăm despre calitățile pe care ar trebui să le aibă o persoană care lucrează într-un business de tehnologie, atunci nu pot să fac această distincție de gen. Succesul se împarte egal și sunt de părere că orice profesionist din acest domeniu trebuie să aibă o minte structurată și tehnică, capacitate mare de adaptare și o personalitate progresistă, mereu în căutare de ceva nou. Văd asta zi de zi la colegii mei de la Plant an App, specialiști cu experiență în IT, care livrează produse extraordinare, apreciate atât în România, dar mai ales peste hotare, în Statele Unite ale Americii și nu numai. 

 

Poate că oricine e nou în domeniul tehnologiei se va simți ușor copleșit, nu este neapărat facil, însă perseverența poate aduce rezultate excelente. Pentru cineva care vine dintr-un alt domeniu, așa cum am fost eu, înțelegerea limbajului de specialitate este o provocare. Am învățat ce înseamnă traducerea unui text dintr-o limbă străină, dar mai puțin pe cea a cuvintelor non-tehnice și a conceptelor complexe în limbaj uzual, de lucru. Volumul constant de informații poate fi mare, însă o dată ce începi să înțelegi, poți să vezi și potențialul real din acest sector de activitate. 

 

Adina Morisca, Content marketing, Plant an App (3)

Care este cea mai mare pasiunea a ta și de unde a pornit?

 

Nu cred că am avut niciodată un singur interes major. Interesele mele au evoluat în timp, au devenit mai pronunțate, au dispărut în funcție de etapa în care mă aflam sau de experiențele la care m-am expus. Au derivat natural din ceea ce sunt eu. 

 

Sub o umbrelă mai mare, pasiunea mea este arta vizuală, în special fotografia și producția video. Îmi place să fotografiez oamenii și locurile din orașele pe care le vizitez. Iau camera cu mine și surprind momentele, așa cum sunt ele, natural. De aceea, aleg să vizitez locurile care nu sunt populare dintr-un oraș pentru că îmi place să simt cultura reală a acelui spațiu, așa cum o trăiesc oamenii locului. Prind viața în digital și o iau cu mine; bucăți din culturile cu care am interacționat.  

 

De asemenea, mă pasionează și arta stradală, spoken poetry, muzica underground și orice formă de manifestare și exprimare a sinelui. 

 

Totuși, pasiunile mele nu se opresc aici, pentru că sunt interesată și de ceea ce numim fashion responsabil, cafeaua de specialitate, spiritualitatea, startup-urile, dar și un stil de viață cât mai simplu. 

 

Cum se îmbină pasiunile tale cu domeniul în care activezi?

 

Partea de content marketing într-un business poate fi complexă, în special acolo unde cultura organizațională îți oferă spațiul necesar să o exprimi. Nici o persoană nu își dorește să fie doar un expert în domeniul în care activează, ci vrea să ajute la construirea unui brand, să aibă o comunicare umană, empatică. Pe termen mediu și lung, acest lucru se traduce în dezvoltare personală și, desigur, o abordare deschisă față de oamenii cărora li se adresează. 


Pentru oricare alte interese ale mele, content marketingul poate deveni un atuu și invers: o parte din pasiunile mele la nivel de experiențe și cunoștințe dobândite se pot folosi sau „recicla” și în partea profesională. 

 

Ce planuri de viitor ai? Ce îți dorești de la următorii cinci ani?

Pentru viitor am câteva idei de business și proiecte care simt că vor lua naștere natural, la momentul potrivit din toate punctele de vedere. Îmi place să nu îmi propun foarte detaliat lucruri pe termen îndelungat, însă nu susțin nici ideea de a nu-ți face planuri. Cred că adevărul este undeva la mijloc, pentru că este nevoie de structură în viața noastră. De aceea, pentru mine, cea mai mare realizare este să fiu împăcată cu mine în fiecare zi, să fac alegeri conștiente în acord cu ceea ce sunt eu și să nu grăbesc ritmul lucrurilor. Într-un sens mai tangibil, mi-am propus să mă specializez pe anumite subdomenii ale content marketingului, în special pe cultura organizațională. 

 

De asemenea, îmi doresc să reiau învățarea limbii japoneze și să-mi perfecționez limba franceză, iar în ultima perioadă mă preocupă ceea ce ofer mai departe oamenilor din jurul meu. 

 

Ce te inspiră și te motivează în viața de zi cu zi?

 

Poate sună puțin clișeic, însă mă inspiră și motivează aproape orice. Găsesc un gând, o idee nouă la oamenii din jurul meu, în locurile pe care le frecventez, în stările celorlalți, gesturile lor. Mă inspiră foarte mult autenticitatea, umanitatea din oameni, smerenia, poveștile complet neobișnuite sau chiar ciudate.. Un loc aparte în viața mea îl ocupă muzica, pentru că în ea găsesc mereu inspirația și motivația necesare pentru o nouă zi. 


Bineînțeles, am și zile în care nu mă motivează nimic, iar acest lucru cred că este omenesc. Însă, în astfel de zile, găsesc puterea de a continua în „misiunea” pe care o am în fiecare rol al meu, cel de profesionist, de prietenă, de fiică. Cred mult în puterea misiunii pe care o are fiecare persoană și cred că cu toții avem câte o misiune legată de multiple alte micro misiuni.

 

Ce cărți ți-au plăcut și le-ai recomanda cititoarelor noastre?

 

Dacă începem cu zona de startups și leadership, prima carte pe care am citit-o chiar când am început să descopăr termeni precum MVP (minimum viable product) sau „trial and error” a fost „Lean Startup” scrisă de Eric Ries. Este o carte ușor de parcurs, simplă, dar pot spune că este Biblia startup-urilor. 

 

Recomand cu toată încrederea cartea „Find your why” scrisă de Simon Sinek, dar și celelalte forme de conținut ale sale, cum ar fi: newslettere, videoclipurile de pe YouTube și Ted talks. Printre cărțile mele preferate și pe care le recomand cu plăcere se mai numără și „The Pixar Touch: The Making of a Company” scrisă de David A. Price, „All Marketers are Liars” și „Linchpin” scrise de Seth Godin și „21 de lecții pentru secolul 21” de Yuval Noah Harari.

O carte potrivită pentru femei de care m-am bucurat este „Femei care aleargă cu lupi” scrisă de Clarissa Pinkola, este o lectură puțin mai greu de parcurs, care îmbină mult partea spirituală, mistică și tot ce ține de femeia intuitivă și ființa creatoare, dar nu cea propusă și modelată de societate.

 

Cum îți petreci timpul liber?

 

În perioada aceasta, mi-am petrecut timpul liber într-un mod destul de liniștit. Tind spre un stil de viață cât mai liniștit, dar sunt genul de om care se uită atent la detalii și care observă unghiuri noi. Nu îmi place să mă grăbesc spre nici un lucru. Sunt foarte atentă la ce ofer oamenilor, dar și la ce primesc de la ei, sunt atentă de unde îmi iau doza de inspirație și cu ce lucruri sau oameni interacționez.


Îmi este foarte dor de călătoriile mele singură prin lume căutând toate lucrurile pe care aceasta le ascunde sau să dau din greșeală peste studioul unui artist, îmi este dor de interacțiuni cu oameni diferiți. Mi-ar plăcea să mai existe această componentă în timpul meu liber, dar cel mai probabil va exista din nou sub o altă formă.

 

Arhiva personala, fotografie de Adina Morisca (1) Arhiva personala, fotografie de Adina Morisca (2) Arhiva personala, fotografie de Adina Morisca (3)
Fotografii făcute de către Adina Morișcă