Alexandra Stoica este pasionată de vânzări și de lumea excentrică a brandurilor de lux. A lucrat timp de patru ani în Dubai, pentru două dintre cele mai cunoscute branduri auto: Bentley și Ferrari și a trăit mirajul țărilor arabe.
S-a întors în România unde face în continuare ceea ce îi place cel mai mult: să vândă. În prezent este Sales Advisor pentru Nordis Group, unul dintre cei mai puternici dezvoltatori imobiliari de pe piața premium din România.
Spune despre ea că îi plac provocările, viața dinamică și învățarea continuă. Practic, aceste elemente i-au ținut mereu interesul viu pentru domeniul în care activează, iar perseverența în muncă i-a adus succesul. Pune emoție în fiecare proces de vânzare, empatizează cu fiecare persoană care ajunge la ea și mărturisește că relația cu consumatorul începe abia după ce acesta a făcut achiziția.
Cum ai ajuns să lucrezi în domeniul vânzărilor și ce te-a motivat?
Cariera în vânzări a început chiar de la primul meu loc de muncă, unde am ocupat poziția de Sales Assistant. Aici, pentru că îmi plăcea foarte mult ceea ce fac și pentru că mi-am dorit să acumulez cât mai multe cunoștințe în acest domeniu, am decis să încerc marea cu degetul și să caut cât mai multe provocări. Astfel, am aplicat pentru o poziție de consultant în vânzări în industria auto, chiar dacă nivelul meu de experiență la acel moment era mai mic decât cel cerut. M-am ghidat după principiul „dacă nu riști, nu câștigi” și cu multă ambiție am reușit să trec peste toate etapele de selecție ale procesului de recrutare.
În timp, am înțeles că în cea mai mare parte procesul de vânzare se bazează pe emoții, chiar dacă decizia finală este luată în mod rațional. De aceea, mereu încerc să mă transpun în locul clientului pentru a-mi putea da seama de nevoile și așteptările sale.
După o lungă experiență în acest domeniu, ce mă face să rămân în continuare pasionată de vânzări este diversitatea domeniului, competiția acerbă, oportunitatea de a cunoaște oameni noi și faptul că nici o zi nu seamănă cu cealaltă. Domeniul acesta mă provoacă constant să mă autodepășesc, astfel că sunt continuu într-un proces de învățare. De asemenea, satisfacțiile și rezultatele profesionale îmi dovedesc faptul că îmi fac munca cu multă pasiune și dedicare, iar acest lucru mă face să cred că am ales calea potrivită pentru mine.
Cum a fost experiența în Dubai? Ce ai învățat acolo?
Experiența pe care am trăit-o în Dubai a fost una minunată, în special pentru că m-a ajutat să evoluez foarte mult atât pe plan profesional, cât și pe plan personal. De aceea, sunt profund recunoscătoare că am avut șansa de a trăi patru ani în acest oraș fabulos.
Acolo am lucrat pentru unele dintre cele mai mari grupuri de firme din Dubai, mai exact Bentley și Ferrari și îmi place să cred că am fost „omul potrivit la locul potrivit”. Am reușit să demonstrez că dețin calitățile și abilitățile necesare pentru funcția de Sales Advisor în cadrul celor două companii, mai ales că aceste poziții erau dintre cele mai dorite de oamenii de vânzări din Dubai și nu numai. Înțeleg și motivul: nu oricând ai ocazia să lucrezi pentru o astfel de companie de lux, recunoscută la nivel internațional.
Activitatea în cadrul acestor companii a fost pe cât de frumoasă, pe atât de solicitantă, dat fiind faptul că așteptările clienților, dar și ale superiorilor mei erau foarte mari. De aceea, activitatea mea trebuia să fie impecabilă din toate punctele de vedere. Totuși, am luat acest lucru ca pe o provocare și, în timp, am reușit să mă autodepășesc și am putut să ofer tot ce am mai bun.
Prin natura acestui loc de muncă am avut șansa să cunosc unii dintre cei mai bogați oameni din Dubai, poate din întreaga lume, iar acest lucru m-a făcut să înțeleg mai bine viața de acolo, comportamentele oamenilor, obiceiurile lor. Din perspectivă culturală, am putut să mă adaptez cu ușurință stilului de viață, să respect regulile de conduită socială, ceea ce m-a determinat să fiu și mai responsabilă și să mă pot organiza mai bine.
Cum te-ai readaptat la viața din țară? Cum ai regăsit România, societatea?
Îmi place România, astfel că nu am întâmpinat dificultăți când vine vorba de readaptarea la cultura de care nu m-am desprins niciodată, chiar dacă am stat în Dubai patru ani, o țară atât de diferită de a noastră. Am păstrat în permanență legătura cu familia, cu copiii, dar și cu prietenii și am încercat să îi vizitez cât mai des, în medie cam o dată la 3-4 luni. Într-adevăr, nu a fost ușor să stau departe de cei doi băieți ai mei, dar am avut și încă am un ajutor imens din partea mamei mele. Cel mai mult mi-a lipsit timpul petrecut împreună cu copiii, însă întotdeauna am fost alături de ei, mai ales în momentele în care au avut nevoie de mine.
În toți acești ani în care am fost plecată, am învățat să apreciez tot ce aveam înainte. Apreciez oamenii din jurul meu, sunt mult mai tolerantă, am mai multă răbdare și încerc să mă bucur în fiecare zi de lucrurile simple din viața mea. Mă bucur de o plimbare cu bicicleta sau de o ieșire în parc cu cei mici. Sunt o persoană mult mai fericită, mai împlinită și simt că experiența trăită în Dubai a fost una revelatoare.
Cum a fost trecerea de la mașini la imobiliare?
Trecerea de la domeniul auto la cel imobiliar a fost una destul de facilă, dat fiind faptul că, la bază, procesul de vânzare este același și ne adresăm aceluiași profil de cumpărător. Din prima zi în care am auzit de proiectul Nordis am simțit că vreau să fac parte din această echipă. Nu am ezitat nici o secundă în luarea deciziei de a mă alătura familiei Nordis și sunt sigură că am făcut alegerea perfectă pentru mine. Cred că unicitatea și inovația proiectului m-au influențat în luarea acestei decizii.
Făcând parte din departamentul de vânzări, urmăresc în fiecare zi evoluția spectaculoasă a proiectului și mă bucur că toți oamenii care au achiziționat produsele noastre ne-au acordat toată încrederea. Sunt sigură că odată cu lansarea proiectului nostru de pe litoral, Mamaia Nordis, vom poziționa stațiunea Mamaia pe harta celor mai frumoase locuri din Europa, bineînțeles, cu facilități și servicii de 5*****, unice în România.
„Oamenilor nu le place să li se vândă, dar adoră să cumpere” Jeffrey Gitomer
Trecem printr-o perioadă plină de provocări. Cum te-ai adaptat în contextul dat? Ce a fost cel mai dificil?
Mi-aș fi dorit să aflu despre cartea „Secretul” scrisă de Rhonda Byrne mai devreme, dar totuși, sunt fericită că am descoperit-o și mai târziu. Este o carte care m-a ajutat foarte mult atât în viața personală, cât și în cea profesională. Am reușit să îmi canalizez energia doar pe aspectele pozitive din viața mea, să fiu recunoscătoare pentru tot ce am și să muncesc în continuare pentru a-mi atinge toate obiectivele. În principal, îmi ghidez acțiunile pe baza unor principii raționale și nu las aspectele pe care nu le pot controla să îmi devieze traiectoria de la obiectivele pe care mi le-am setat.
În contextul dat, consider că am evoluat din toate punctele de vedere. Pe plan personal, în această perioadă, m-am dedicat mai mult familiei și mi-am dat seama că mă pot adapta la orice situație, indiferent de context. De asemenea, pe plan profesional, mi-am adaptat comportamentul de om al vânzărilor la situația creată de Covid-19, dar în același timp, am fost surprinsă de creșterea vânzărilor într-o perioadă excepțională. Oamenii caută proiecte de încredere, stabilitate, iar din punctul meu de vedere, noi oferim aceste lucruri.
Ce reprezintă Nordis Mamaia 5***** pentru tine? Ce te-a captat la proiect și cât de pregătiți sunt oamenii pentru noutate și schimbare?
Pentru mine, Nordis a fost dragoste la prima vedere și sunt mândră să descopăr că proiectul nostru este comparat cu proiecte de aceeași anvergură din Dubai. Fiindcă am locuit o perioadă în partea rezidențială a unui hotel, cunosc foarte bine avantajele unui loc de genul acesta. Am beneficiat de facilitățile unui hotel de 5***** și m-am simțit permanent ca într-o vacanță. Am fost impresionată de tot, începând de la arhitectura inovatoare până la atenția pentru detalii. De aceea, sunt convinsă că Nordis va deveni un reper pe litoralul românesc.
Care e sentimentul când vezi un om fericit că a făcut alegerea ce îi poate schimba viața?
Consider că, oamenii cumpără de la agenții de vânzări în care au încredere și în prezența cărora se simt confortabil. Aici contează foarte mult atitudinea și comportamentul oamenilor de vânzări, nu toți reușesc să insufle o stare de încredere și să înțeleagă mentalitatea clienților. Sentimentul pe care îl avem atunci când clienții noștri sunt fericiți este unul de împlinire profesională, care ne motivează să continuăm pe acest drum.
Ce ai învățat despre oameni și despre dorințele lor în acești ani?
Unul dintre cei mai buni traineri de vânzări din Statele Unite, Jeffrey Gitomer, a spus că „oamenilor nu le place să li se vândă, dar adoră să cumpere”. Conform acestui principiu, întotdeauna am pus pe primul plan nevoile clienților, am empatizat cu dorințele lor și am găsit mereu soluții prin care ei să știe că au făcut cea mai bună alegere. Doar în acest fel am reușit să le câștig încrederea și astfel am construit o relație profesională de lungă durată, plină de rezultate frumoase.
Care crezi că sunt oportunitățile de care românii ar trebui să profite mai des?
În contextul actual, se observă că turismul intern este pe o pantă ascendentă. Cu toții ne dorim stabilitate și siguranță și consider că românii ar trebui să profite din plin de oportunitățile de investiție care au apărut în acest domeniu. Din punctul meu de vedere, o astfel de investiție este un venit pasiv pe termen lung.
Ce planuri ai? Ce-ți dorești de la următorii cinci ani?
În următorii cinci ani, îmi doresc ca eu însămi să devin investitor și să achiziționez cel puțin o cameră de hotel în fiecare dintre proiectele pe care Nordis le are stabilite. Acestea îmi vor asigura un venit permanent, benefic pentru mine, dar și pentru copiii mei. Întotdeauna deciziile pe care le iau, le hotărăsc în funcție de ei, fie că vorbim despre lucruri insignifiante sau fie că discutăm despre investiții reale.
Ce îți place să faci în timpul liber? Ce te inspiră?
În cea mai mare parte a timpului meu liber, ador să fiu alături de copiii mei, să facem drumeții, teme și să ne distrăm împreună. Mă inspiră natura și ador excursiile, să vizitez lumea, dar îmi plac și momentele în care sunt singură și am un răgaz de liniște și relaxare. De asemenea, îmi place dansul, iar atunci când am mai mult timp liber merg la cursuri de salsa și bachata, cursuri pe care le-am descoperit în Dubai. Pe lângă faptul că dansul este un fel de sport care mă ajută să mă mențin în formă, îmi oferă și energia pozitivă de care am nevoie.
Ce cărți ți-au plăcut și le-ai recomanda cititoarelor noastre?
Cartea de care sunt îndrăgostită este „Inteligență emoțională – de ce poate să conteze mai mult decât IQ-ul” scrisă de Daniel Goleman. Este vorba despre importanța emoțiilor în dezvoltarea personalității umane și se explică cum situația în care ne aflăm devine mai clară atunci când ne înțelegem sentimentele. Inteligența emoțională reprezintă, în primul rând, conștientizare de sine, autodisciplină și empatie.
A doua carte în topul meu personal este „Gemenii’’ de Mircea Cărtărescu. La această carte m-a atras cel mai mult stilul neconvențional de a scrie, dar și povestea complexă de dragoste dintre un geniu rațional și o ființă opusă lui.
Trebuie să precizez și „The Great Gatsby’’, scrisă de F. Scott Fitzgerald, pe care am citit-o de mai multe ori, iar de fiecare dată când o parcurg îmi trezește aceleași sentimente. M-a marcat deoarece mă motivează să fac lucruri mărețe și să îmi urmez mereu visul, indiferent de situație.