Cum alegi cea mai bună platformă pentru magazinul tău online. 3 pași simpli

Un magazin online este acum o idee mai bună ca niciodată. Indiferent de obiectivul pentru care îl deschizi și îl crești. Poate pentru că vrei să preiei controlul asupra independenței tale financiare.

Sau te-ai săturat să lucrezi într-un loc în care rutina te golește de energie, în fiecare zi.

Sau pentru că ai un vis, pe care ți-ar plăcea să îl aduci la realitate.

 

Întrebarile sunt:


- Cum funcționează un magazin online?

- Ce elemente nu trebuie să îi lipsească?

- Cum să fii 100% convinsă că magazinul tău va vinde?

 

Sunt aici să îți ofer răspunsurile pe care le cauți, într-un nou serial marca ”The Woman”.

 

În următoarea perioadă, vei vedea materiale concise despre ce înseamnă un business online în România, de la A la Z. Și începem prin a discuta despre baza unui magazin online profitabil: platforma de eCommerce.

 

Vezi cum să o alegi pe cea mai bună pentru tine, în 3 pași simpli

Cel mai important lucru pe care trebuie să îl știi

 

Platforma este, practic, un soft care îți permite să lucrezi cu funcționalități complexe, atât în partea din față a magazinului, cât și în partea din spate (pe care nu o văd clienții tăi).

 

Câteva exemple: gestiunea stocurilor, CRM, tema, afișarea ok pe toate dispozitivele de accesare (inclusiv pe ecranele mobile).

 

Astăzi există multiple tipuri de platforme eCommerce. Dar asta nu înseamnă neapărat un lucru bun, nu-i așa?

 

Pentru că e greu să fii sigură că ai luat cea mai bună decizie, și nu pierzi oportunități, alegând o platformă în defavoarea alteia.

 

Nu o sa fiu ipocrită – e clar că toată lumea își dorește costuri cât mai mici. Însă vreau să fii conștientă că nu există nicăieri în lume o platformă eCommerce gratuită.

 

Indiferent că alegi un open source (platformă în care poți interveni în cod), un SaaS (de închiriat, contra unui abonament) sau o platformă custom, va trebui să investești bani și efort.

 

exemplu-magazin-online

Cum alegi platforma de eCommerce pentru shop-ul tău

Pasul I. Caută următoarele elemente și răspunsuri:

 

1. Raportul investiție – rezultate

 

Nu te concentra pe costul inițial. Gândește în perspectivă:

 

 – De ce funcționalități ai nevoie (conform nișei și nivelului la care se află business-ul) – le ai integrate în platformă sau vei plăti plugin-uri suplimentare? Merită să plătești costul unor plugin-uri sau dezvoltări? 

 – Ce îți oferă platforma, de fapt, contra acestui cost? Ai și găzduirea magazinului, mentenanță, suport, teme? Sau doar un cod cu care trebuie să începi să lucrezi (și să cauți oameni care se pricep)?

 – Cât te costă platforma la fiecare comandă? – poți să faci un calcul aproximativ (costul platformei într-un interval de timp, împărțit la valoarea vânzărilor în intervalul respectiv)

 

La Gomag am făcut câteva studii și a reieșit faptul că, de exemplu, abonamentul mediu lunar înseamnă între 0.5 și 0.9 lei per comandă în platforma noastră. Este un cost infim, dacă stai să îl compari cu alte costuri legate de comandă (livrare, procesare etc.).

 

2. Integrări cu furnizori de servicii din piața în care vrei să vinzi

 

Pentru a vinde online ai nevoie de parteneri. 

 

Magazinul tău trebuie să fie integrat cu una sau mai multe firme de transport, procesator de plată, soft de facturare și gestiune produse, e-fulfillment și ERP dacă este cazul.

 

Are platforma aceste integrări sau trebuie să plătești pentru dezvoltări de la 0?

 

3. Susținerea pentru acțiunile tale de marketing

 

Vei face campanii de marketing… pentru că n-ai încotro, toată lumea o face. Te ajută platforma din acest punct de vedere?

 

 – Google Analytics

 – Feed-uri pentru canale de marketing

 – Facebook Pixel

 – SEO – structură, URL & meta tags

 – Aplicații email marketing

 – Aplicații analiză și marketing real-time

 – Ofertare și afișare mesaje de marketing

platforma-pregatita-pentru-marketing

4. Suportul și documentația existentă

 

Este ideal să îți poți face sau modifica singură cel puțin setările simple. Sau să rezolvi cât de rapid posibil orice situație. De aceea, orientează-te spre o platformă care îți oferă o documentație completă, dar și suport uman.

 

5. Timpul de lansare

 

Cu cât lansezi mai rapid, cu atât motivația este mai puternică. Alege o platformă care îți permite să îți aranjezi magazinul și să îl lansezi rapid.

 

Sfatul meu este să nu umbli după cai verzi pe pereți. Nu ai nevoie de o temă perfectă, nu ai nevoie de virgule și virgulițe sau dezvoltări care să îți transforme site-ul în ceva nemaivăzut. Nici măcar nu trebuie să ai site-ul complet în momentul în care lansezi.

 

Însă este vital să îți faci site-ul disponibil cât mai repede. 

 

Îl vei face perfect pe baza interacțiunilor cu clienții tăi reali, care îți dau bani pentru produsele și serviciile tale.

 

Pasul II. Incearcă platforma

 

Ok. Raspunde la întrebările de mai sus și caută elementele pe care le-am pomenit. Dacă platforma le are, fă următorul pas: deschide un demo.

Furnizorii de platforme SaaS, de exemplu, oferă o perioadă de testare, de obicei gratuită.


portofoliu-platforma-ecommerce

Pasul III. Vorbește cu cei care folosesc deja platforma

 

Contactează magazine din portofoliu și discută cu clienții platformei, să afli opinii reale. 

 

Faptul că are deja clienți, are un istoric și există păreri despre ea online și offline, demonstrează că e o soluție validată – poți să ai încredere că nu va dispărea mâine de pe piață.

 

Întreabă inclusiv cum se înțeleg cu oamenii din spatele platformei, pentru că și această chimie are un impact asupra colaborării voastre viitoare.

 

Și gata.

 

Acesta e cel mai simplu proces să îți dai seama care este cea mai bună platformă de eCommerce pentru tine.

 

Despre Mihaela Habian

mihaela habian gomag

Mihaela Hăbian (Porto) este SEO Copywriter la Gomag de peste 5 ani și scrie zilnic zeci de texte optimizate pentru agenție și clienți. Începând de la articole pe bloguri, ghiduri, conținut pentru site-uri / magazine online și până la scenarii pentru reclame video, checklist-uri sau strategii anuale de content, responsabilitatea ei este să dea clientului ceea ce e al clientului: o poveste valoroasă în care să se regăsească.

Se descrie ca „booklover cu acte în regulă și om pasionat de digital storytelling & targetare emoțională” și consideră că în anul 2021 un copywriter bun trebuie să prioritizeze clientul final, să fie curajos, să aibă nervi de oțel și să fie nișat.

Sursa foto: Gomag