Cum să creezi email-uri care vând

Salut! Eu sunt Orsi, omul cu multe pălării la Gomag.

 

Printre lucrurile pe care le fac și la care mă pricep este și email marketing. Una dintre principalele strategii de marketing cu un ROI extraordinar în eCommerce.

 

Altfel zis, fără jargon sau termeni tehnici, ce trebuie să știi despre email marketing, e următorul lucru: 

 

Atunci când îl folosești inteligent și corect, îți va aduce trafic, potențiali clienți HOT și vânzări în magazin… așa cum nicio altă strategie de marketing online nu poate să o facă.

 

Practic, în mod normal, email-ul rivalizează ca performanță doar cu word-of-mouth (publicitatea din gură în gură, gen recomandările între prieteni).

 

Ei, la fel ca orice altă strategie de marketing, și despre email-uri putem povesti mult și bine. Dar pentru astăzi mă voi rezuma doar la lucrurile de bază.

 

Adică acei 6 pași principali pe care trebuie să îi parcurgi dacă vrei să vinzi pe email. 

 

Am testat, am făcut greșeli, am urmat bunele practici și apoi le-am aruncat pe fereastră, astfel încât astăzi să îți pot spune cea mai eficientă structură pentru email-urile tale de vânzare.

 

Dar trebuie să știi – modul în care va funcționa pentru tine și volumul de clienți pe care îi va aduce… depinde doar de creativitatea și implicarea ta.

 

Oh, până nu uit. În Academia de eCommerce by Gomag găsești un ghid complet pentru campaniile de email marketing, pe 12 luni. Nu ar strica să îl ai și tu.

 

1. Alege tipul de email potrivit pentru ceea ce ai de comunicat

 

În ce scop vreau să trimit acest email?

 

- Vreau să atrag oamenii în site să cumpere un produs mai scump?

- Vreau să liniștesc un client care a cumpărat deja?

- Vreau să îmi răspundă cu un testimonial?

- Vreau să îi conving să cumpere acum, azi, nu mâine?

- Vreau să trimită email-ul către prietenii lor, astfel încât și aceștia să intre în baza mea?

 

Sunt doar câteva exemple de scopuri la care te-ai putea gândi, ca posesoare a unui magazin online.

 

Acum, în funcție de scopul identificat de tine (și ai grijă să fie unul singur, nu te grăbi să tragi intenția în prea multe părți), vei identifica și tipul de email potrivit pentru a-ți transmite mesajul.

sablon-mail-confirmare-comanda

Uite câteva tipuri de email pe care le trimiți când ai un magazin online:

 

 – Newsletter orientat spre vânzare

 – Newsletter orientat spre informare

 – Email-uri tranzacționale (se trimit după comandă, pentru liniștea sufletească a clientului) – notificări de confirmare comandă, mulțumire, comandă trimisă, confirmare înregistrare cont etc.

 – Onboarding / Familiarizare cu brandul tău – email bun venit, email prezentare firmă, email beneficii fidelizare

 – Email-uri de push pe acțiune - recuperarea coșurilor abandonate, cerere recenzie, recomandări de produse cross-sell 

 

Vrei mai multe detalii? Pe blogul Gomag găsești un articol concentrat cu sfaturi și idei pentru multiple tipuri de email-uri eCommerce.

 

2. Rezervă timp pentru alegerea și testarea subiectului de email

 

Dacă vrei să vinzi cu email-urile tale, înseamnă că acestea trebuie să… fie deschise!

 

Rata de deschidere este o metrică de bază în branșa noastră, și o mare bătaie de cap.

 

Vezi tu, există 2 elemente care stimulează deschiderea.

 

1. Expeditorul – autorul email-ului și cât de familiarizat + interesat e clientul să primească mesaje din partea lui.

2. Subiectul email-ului - cât de descriptiv și relevant e acest text pentru client.

 

Totuși, chiar dacă e atât de vital, nu înseamnă că nu ai loc de joacă.

email-anuntare-campanie

Acordă-ți timp să alegi subiectul potrivit, după ce ai făcut o listă cu potențiale titluri. 

 

Singurele reguli sunt să eviți cuvintele spam (gratuit, discount, cash, scapă de greutate, împrumuri, lucrează de acasă, bani, click aici etc.) și lucrurile de prost gust.

 

Înainte de trimitere, alege 2 cele mai atrăgătoare subiecte din lista ta și testează-le pe o parte mai mică a bazei.

 

După o oră, ar trebui să ai un subiect câștigător (cel cu open rate mai mare). Trimite mesajul și către restul audienței selectate, cu subiectul performant.

 

3. Spune cel mai important lucru în prima parte a email-ului

 

În general, email-urile magazinelor online au următoarea structură:

 

- logo + date de contact în prima parte

- ideea principală a email-ului, sub forma unei introduceri orientate spre acțiune (primul ecran)

- produse recomandate în cel de-al doilea ecran

- alte informații secundare (dacă e cazul)

- date de contact și social media

- link-ul de dezabonare

 

Ar fi indicat să respecți aceeași structură, mai ales în ceea ce privește primul ecran.

 

Adaugă aici ideea principală – cel mai important lucru pe care vrei să îl transmiți și o chemare la acțiune.

 

În business, nu te juca de-a v-ați ascunselea cu clientul, pentru că doar tu ai de pierdut.

exemplu-email-bun-venit

4. Oferă valoare prin corpul de text și elemente multimedia

 

Cu toții cunoaștem email-urile kilometrice, umplute cu jumătate din catalogul magazinului.

 

Dar astăzi, haide să te învăț tehnica email-urilor care, pe lângă că arată bine, oferă și valoare potențialilor clienți:

 

- Ține cont de limbajul și cuvintele folosite de către audiența ta, atunci când formulezi textele

- Folosește multiple imagini (reprezentative), video-uri și gif-uri

- Pe lângă recomandări de produse, oferă tips & tricks rapide

- Încearcă să personalizezi ofertele și mesajele conform segmentelor tale de clienți

- Ține cont de punctul din Customer Journey în care se află destinatarii – poate au nevoie să se documenteze mai mult înainte de a cumpăra (și atunci îi trimiți spre blog sau o pagină cu informații). 

email-newsletter-exemplu

5. Subliniază beneficiile și stimulează acțiunea

 

Orice produs, indiferent cât de tehnic ar fi (de ex., spumă poliuretanică cu celulă închisă), poate fi vândut mai bine prin prezentarea de beneficii.

 

Vezi tu, prima pornire e să ne referim la caracteristici sau funcționalități – conținut, dimensiuni, coeficient de conductivitate… La ce mă ajută să știu coeficientul de conductivitate, când eu nu știu ce e asta?!

 

Dar dacă spui că produsul te ajută să eviți problemele de sănătate create de mucegai, sau să economisești bani pe termen lung, pe care îi poți investi pentru lucruri mai importante, sau familia ta va fi în siguranță, e altceva.

 

Mizează pe beneficii când faci expresia de chemare la acțiune, inclusiv în email.

 

Descoperă detalii în plus despre storytelling în email marketing, pe blogul Gomag.

email-alegere-preferinte

Și stimulează acțiunea (să dea click și apoi să cumpere sau să afle mai multe) prin:

 

- testimoniale texte scurte / rating

- video-uri

- conținut primit de la clienți cu produsul tău

- recomandare de la o persoană cu autoritate (pentru exemplul nostru, un inginer constructor, poate)

 

6. Asigură-te că ai un call-to-action clar (și că acesta duce în locul corect)

 

Call-to-action sau expresia de chemare la acțiune este conductorul link-ului care duce în site spre pagina din magazin, unde achiziția (sau ce acțiune vrei tu) are loc, propriu-zis. 

 

Poate fi un text pe care inserezi link-ul, sau un buton.

 

Și contează ce fel de text folosești ca expresie CTA . Recomandarea mea e să folosești verbe la imperativ și diateza activă (Adaugă în coș, Bucură-te de …, Profită de ofertă, Vreau…, Descoperă…).

 

Și, cel mai important (vorbesc serios), înainte de a trimite mail-ul, asigură-te că link-ul este corect și duce acolo unde trebuie. 

 

Eventual, trimite-l cuiva din echipă să verifice toate link-urile, dar și conținutul – și ține cont de feedback, mai ales dacă te ajută îți îmbunătățești mesajul.

 

Bun, aceștia sunt cei 6 pași pe care să-i bifezi, înainte de a trimite un email.

 

Foarte pe scurt, îți voi da încă 2 ponturi pentru strategia ta de email marketing care aduce vânzări.

 

#1 Să ai un plan continuu de atragere abonați noi în baza de email-uri

 

Adresele din baza ta au o dată de expirare. O parte din lead-uri își vor pierde interesul, altele nu vor fi convinse niciodată să cumpere sau altele nu își vor mai găsi parola la email.

 

De aceea, tu trebuie să treci printr-un ciclu continuu de atragere abonați-curățare bază.

pop-up-lead-generation

#2 Să ai o strategie unitară 

 

Adică email-urile și mesajele să se alinieze la strategia mare de marketing, nu să comunici separat.

 

Mai mult decât atât, nu trimite email-uri din an în Paști… pentru că nu ți le va deschide multă lume. Țintește să menții o frecvență (cel puțin odată pe săptămână, de exemplu). 

 

Așa îți antrenezi baza să îți aștepte și deschidă mesajele.

 

Spor la conversii si nu uita, real unicorns send sparkly emails!

 

Sursa foto: Gomag

vinde-prin-email-orsi-gomag

Despre Orsi Csongovai, marketing specialist GoMag

Orsi este Marketing Specialist – SEO Copywriter în cadrul Gomag și se ocupă în fiecare zi de articole, newslettere și diverse activități spontane, cărora le face față cu brio. 

 

Parte din echipă din 2018, Orsi e îndrăgostită de călătorii, vacanțe, cărți, flori, vara cu soare și mare și romul cu cola. E o adevărată gurmandă cu gusturi desăvârșite, și are o pasiune bine cunoscută față de unicorni.

 

Aceste pasiuni sunt sursă de inspirație atunci când creează pentru proiectele de care se ocupă, dar și un mod de a-și domoli caracterul super pragmatic. Este om de bază în echipa Gomag, iar feedback-ul ei va fi întotdeauna spus, chiar și atunci când doare să îl auzi.