Descoperă elementele care fac un magazin online să funcționeze.
Acestea nu trebuie să lipsească nici din magazinul tău online!
Pentru că nu vreau să pierdem timpul, mai jos ți-am pregătit un checklist simplu care te învață 2 lucruri deodată:
1. Pașii pentru construcția propriu-zisă a magazinului tău online
2. Elementele obligatorii din spatele unui magazin, elemente ce îl fac să funcționeze
Disclaimer: checklist-ul este ușor de aplicat exact în ordinea în care îl citești dacă îți construiești magazinul pe o platformă SaaS, cum este Gomag.
De ce? Pentru că fiecare acțiune presupune doar scrierea de texte, copy-paste și click-uri, nu intri în partea de cod și odată familiarizat cu platforma, nu e nimic complicat.
Checklist pentru deschiderea unui magazin online
⚪ Alege tema magazinului și culorile principale.
– pe Gomag, de exemplu, ai 9 teme la dispoziție, și toate pot fi editate în mod avansat, dacă folosești editorul de temă gratuit.
– alege 1 culoare principală și 2-3 secundare, care te vor ajuta să îți diferențiezi vizual magazinul.
⚪ Adaugă produsele tale în magazin.
– Poți încărca produsele manual sau automat, folosind opțiunea de import (recomandat când ai multe produse)
– Dacă vinzi fashion, de exemplu, creează variante și atribute (de ex., mărime, model, culori, brand etc.)
– Adaugă descrieri de produse în care arăți beneficiile si caracteristicile produselor, plus multiple imagini de produs
– Grupează produsele în categorii relevante – nu exagera cu numărul de categorii, mai degrabă creează subcategorii (când ai multe produse)
– Când ai un catalog mare de produse, creează și filtre.
⚪ Adaugă bannere în site. Nu încărca imagini imense. Încearcă să arăți produsele tale în timp ce sunt folosite și folosește un mesaj text atractiv.
⚪ Activează domeniul tău web.
⚪ Configurează datele contului de email – ai nevoie de adrese de tip nume@domeniumagazin.ro, nu adrese de gmail, yahoo sau alte cele. Așa dai dovadă că magazinul online este credibil și serios.
⚪ Completează în platformă datele tale de identificare
Citeste pe blogul Gomag un ghid avansat pentru deschidere magazin de la ideea de afacere, la lansare.
⚪ Alege metodele de plată.
– Majoritatea oferă opțiunea ramburs, aceasta fiind încă preferată de consumatorii români.
– Activează și plata cu cardul – plățile online cresc de la an la an, în 2020 depășind și 40% din comenzile efectuate în online.
⚪ Integrează magazinul cu firma de curierat aleasă.
– Ce metode de transport alegi? Livrare prin curier, ridicare de la sediu, livrare în lockere etc.
– Care sunt costurile de transport?
– Oferi transport gratuit peste o anumită valoare a coșului?
– Care este procedura de retur?
– Stabilește cu ce firmă de transport lucrezi și integrează-o în magazin.
⚪ Stabilește cum faci gestiunea clienților.
– CRM – e indicat să ai o zonă în care să poți procesa și folosi datele primite de la clienți
– Împarți clienții în grupuri? – îi poți grupa în funcție de valoarea comenzilor, comportamentul la cumpărare, tipul de client (B2B sau B2C). În funcție de grup, pe viitor le faci oferte mai bune, mai atrăgătoare, astfel încât să crești șansele de vânzare.
– Activează o aplicație de live chat, pentru asistența clienților (Tawk.to, WhatsApp, Intercom etc.)
⚪ Stabilește procesul de gestiune a comenzilor.
– Depozit și stocuri – situațiile sunt diferite în funcție de câte depozite ai sau dacă lucrezi cu efulfillment, dacă lucrezi cu stocul tău sau cu stocul la furnizor etc.
– Integrează un soft de facturare și gestiune, care să simplifice această activitate (SmartBill, FGO etc.)
– Cine este responsabil pentru procesarea comenzilor?
– Alege ambalaje care să facă față produselor și să fie ușor de recunoscut – material, dimensiuni, culori, bandă adezivă personalizată etc.
⚪ Completează autorespondere cu conținut predefinit.
Aici mă refer la:
– Email confirmare comandă
– Email înregistrare cont
– Email comandă livrată
– Confirmare completare formular de contact
– Anulare comandă
– Recuperare parolă
Poți să trimiți și email-uri de alertă stoc, retrimitere link de plată, înregistrarea completării formularului de retur sau garanție etc.
⚪ Adaugă codul de tracking Google Analytics. Monitorizează magazinul din start, pentru că doar pe baza datelor reale poți lua decizii obiective de business.
⚪ Adaugă pixelul Facebook. Te ajută să creezi campanii performante Facebook Ads și remarketing.
⚪ Adaugă harta site-ului tău în Google Search Console. Este un prim pas important pentru ca magazinul tău să fie indexat mai repede în Google.
⚪ Partea de frontend – ce nu trebuie să lipsească din site-ul magazinului tău.
Despre acest subiect va discuta colega mea în următorul articol din acest serial. Așa că fii pe fază!
Sursa foto: Gomag
Despre Ioana Balaj:
Ioana Balaj este Client Manager la Gomag – ea este cea care oferă răspunsuri și rezolvări cât mai rapide clienților prezenți pe platformă, dar și soluția potrivită pentru cei care sunt în căutarea unei platforme pe care să vândă online.
Un munte de răbdare și mereu cu o replică amuzantă în buzunar, Ioana este persoana ideală de la care să înveți cum să îți faci un magazin online operațional, fără greșeli, cât mai simplu posibil.