„Deși am calități de lider, mă identific foarte mult cu munca în echipă” | Stela Tighinean, General Manager Pandora (Cluj-Napoca, Sibiu)

Stela Tighinean deține împreună cu familia sa franciza Pandora din orașele Cluj-Napoca și Sibiu și este cea care a creat Bijuterii FIG – o platformă de vânzare online, partener autorizat Pandora.

Pe parcursul vieții, Stela și-a dorit să învețe cât mai multe și, deși inițial dorința ei a fost de a deveni medic, a urmat cursurile Facultății de Drept, iar în final a ajuns să activeze în marketing și apoi în lumea antreprenoriatului. Totuși, aceasta se află într-o continuă învățare, în prezent urmând cursuri despre vindecarea emoțională, lecții pe care dintotdeauna a vrut să le învețe.

Stela ne-a vorbit astăzi despre platforma Bijuterii FIG: cum a luat hotărârea și care au fost urmările acesteia, despre echipă, campaniile de comunicare realizate, dar ne-a împărtășit și puțin din viața personală: cum reușește să o delimiteze de cea profesională și cum se simte atunci când călătorește.

Cum s-ar defini omul Stela Tighinean într-o frază?

De ce m-aș defini, dacă am abilitatea și capacitatea de a fi nelimitată? Prefer să mă bucur de viață și să fiu. Când te definești ai tendința de a te limita, iar mie îmi place să mă bucur de viață în toată splendoarea ei.

BAD_6762

Povestește-ne despre parcursul tău profesional. Cum ai ajuns în acest punct al vieții tale?

Aș putea spune că de-a lungul timpului mi-am dorit să încerc cât mai multe posibilități, să am oportunitatea de a învăța cât mai mult. În adolescență îmi doream să fiu medic, așa că m-am pregătit o vreme pentru Facultatea de Medicină. Cu toate acestea, am ales ulterior Facultatea de Drept, dar, până la urmă, am ajuns să activez cel mai mult în domeniul marketingului, ceea ce într-un fel m-a propulsat înspre lumea aceasta a antreprenoriatului.

Consider că acest parcurs m-a ajutat să îmi dezvolt foarte mult creativitatea și dintre toate posibilitățile pe care le-am explorat până acum, am ales să rămân aici, în zona lumii de afaceri. În același timp, însă, continuu să-mi dezvolt și alte laturi. În paralel cu activitățile pe care le desfășor în prezent, urmez alte cursuri de formare care nu sunt legate de activitatea mea antreprenorială, dar mă ajută să-mi lărgesc universul de cunoaștere.

Pe mine mă atrage în mod deosebit spiritualul și conexiunea pe care noi ca oameni o avem cu universul. Cursurile pe care le urmez acum, vizează și vindecarea emoțională și simt că, prin intermediul lor, am reușit să găsesc un outlet spiritual care îmi oferă posibilitatea de a mă manifesta și de a explora răspunsuri la întrebări care mă urmăreau de mult. Simt că aceasta este experiența de învățare pe care mi-am dorit-o dintotdeauna, dar, în același timp, cred că a fost necesar ca eu să am mai întâi acel parcurs clasic al școlii firești, pentru că, astfel, am ajuns aici, unde simt că trebuie să fiu, alături de niște oameni care sunt capabili să îmi ofere răspunsuri la toate întrebările pe care le-am avut, dar și să mă ajute să învăț cum să fac lucrurile diferit, așa cum simt eu că trebuie să fie.

Deții împreuna cu familia franciza Pandora din orașele Sibiu și Cluj-Napoca. Cu toate acestea, ați  decis să creați  Bijuterii FIG – o platformă de vânzare online, partener autorizat Pandora. Care au fost motivele din spatele acestei decizii?

Inițiativa si insistența de a lansa platforma de vânzare online îmi aparțin mie. A fost o inițiativă la care m-am gândit la începutul perioadei pandemice, în timpul lockdownului, când, timp de două luni, am fost nevoiți să închidem toate magazinele noastre Pandora.

Până în acel moment, noi am reușit să ne construim o bază solidă de clienți, iar întreruperea bruscă a activității noastre pe perioada pandemiei a ridicat problema pierderii acestei conexiuni pe care noi am creat-o, de-a lungul timpului, cu clienții noștri. Așadar, ideea unei platforme online FIG Jewelry a reprezentat într-un fel o tranziție firească înspre singurul spațiu care ne putea asigura perpetuarea legăturii cu clienții noștri.

Care sunt diferențele pe care le-ați resimțit odată cu deschiderea platformei online?

Pot spune că ne-am simțit mult mai apropiați de comunitatea noastră. Platforma online ne-a asigurat un flux de comunicare deschis cu clientele noastre și astfel ne-am dat seama că putem face lucruri frumoase împreună.

Am reușit să ne cunoaștem mult mai bine publicul, să îi înțelegem dorințele, să știm ceea ce așteaptă de la noi și de la produsele noastre, să stabilim o conexiune emoțională mai firească și mai profundă decât ceea ce am fi putut obține prin campaniile de marketing tradiționale. Și totul a venit cumva natural.

Am primit în perioada pandemiei cereri de la persoane din țară cât și de la persoane stabilite în străinătate care ne rugau să trimitem cadouri personalizate familiilor lor din țară. Clienții alegeau produsele dorite din oferta noastră și ne trimiteau și un mesaj personal care să însoțească acest cadou. Și ne-am adaptat foarte bine la noua stare de fapt. A fost o tranziție firească pentru noi. Am știut să fim alături de clienții noștri într-o perioadă dificilă și, drept rezultat, am obținut feedbackuri pozitive și, de fapt, mult mai mult de atât. Am creat o comunitate bine închegată!

Crezi că femeie fiind, înțelegi mai ușor profilul consumatorului de bijuterii?

Absolut! Ca femeie este foarte ușor să te raportezi la profilul consumatorului de bijuterii. Majoritatea clientelei noastre este reprezentată de femei, este o comunitate care s-a creat în mod natural și pe care am creat-o și noi prin implicarea noastră.

De multe ori simt că în comunitatea aceasta a noastră gândim la fel, simțim la fel, reacționăm la fel și înțelegem foarte ușor ceea ce se așteaptă de la noi. De aceea reușim foarte ușor să le oferim clientelor noastre exact ceea ce își doresc.

BAD_6488

Care este cea mai grea etapă în implementarea unei campanii de comunicare? Dar cea care îți place cel mai mult?

Nu există etape grele! Atunci când ai o echipă bună, pasionată de ceea ce face, toate etapele prin care trecem sunt ușoare și uneori chiar distractive.

În mod profund personal, mă emoționează foarte mult tipurile de produse pe care clienții noștri le aleg. Pandora celebrează momentele, acele momente importante din viața noastră, și de multe ori simt și eu aceeași bucurie pe care o resimte o clientă care își personalizează brățara cu o bijuterie specială pentru ea, pentru un moment unic din viața ei. Am senzația că trăiesc toate acele momente împreună cu comunitatea noastră de clienți. Am senzația că aduc un plus bucuriei lor. Până la urmă, prin produsele noastre, suntem și noi o mică parte din bucuria lor, nu-i așa?

Ne poți povesti despre o campanie care a avut un succes la care nu te așteptai?

Nu asociez așteptări emoționale vis-a-vis de campaniile pe care le implementăm. Campaniile sunt niște etape firești prin care trecem pe parcursul anului. Acestea se organizează global și apoi rezultatele lor sunt analizate.

Nu îmi place să forțez lucrurile sau să lucrez cu extremele. Prefer să am așteptări echilibrate și să nu denaturez rezultatele unei campanii doar pe baza unor așteptări subiective. Încerc mereu să îmi dozez obiectiv așteptările legate de campanii și nu numai. Astfel, la final, reușesc să analizez obiectiv campaniile parcurse, bazându-mă pe informațiile concret obținute și nu pe răspunsul meu emoțional legat de o campanie anume.

Care sunt, din punctul tău de vedere, principalele calități ale unui om bun de comunicare?

Să aibă idealuri, dar să păstreze totuși o viziune realistă asupra vieții.

Să fie ghidat de principii solide și să dea dovadă de o bună disciplină profesională.

BAD_6671

Cât de importantă este echipa pentru un om de comunicare? Cum este echipa Bijuterii FIG?

Deși am calități de lider, mă identific foarte mult cu munca în echipă. Aproape că nu concep să lucrez altfel decât înconjurată de o echipă bine închegată.

Iar echipa FIG este o astfel de echipă. Rezonăm foarte bine împreună. Suntem o echipă plină de energie, am senzația că nu rămânem niciodată în pană de idei. Suntem o echipă cu energii compatibile. Poate de aceea reușim să funcționăm mai degrabă ca un tot unitar. Nu lucrăm cu ierarhii. Suntem o comunitate creativă.

De multe ori uităm să delimităm viața profesională de cea personală, iar acest lucru poate avea repercusiuni asupra ambelor. Cum te descurci la acest capitol?

Aici pot să împărtășesc o poveste care simt că este foate personală. Până în momentul pandemiei pot mărturisi că am întâmpinat destul de multe greutăți pe acest plan.

Pe atunci urmam niște cursuri de business oferite de un mentor în afaceri. În urma unui exercițiu desfășurat acolo, am realizat cu surprindere că eu alocam 70% din timpul meu vieții profesionale și doar restul energiei mele era canalizată înspre celelalte aspecte ale vieții mele. Nu eram pregătită pentru o astfel de realitate.

A urmat apoi perioada de lockdown, care m-a ajutat foarte mult să mă detașez de unele activități care am realizat că nu sunt de fapt esențiale. Am renunțat la multe astfel de activități și mi-am regândit disciplina de lucru. Am început să lucrez cu mine și să pun mult mai mult accent pe dezvoltarea mea personală și spirituală.

În felul acesta, am reușit să obțin o delimitare mult mai echilibrată între viața profesională și cea personală. Am reușit practic să inversez balanța și să dedic un procent mult mai ridicat familiei și vieții mele personale. Sunt recunoscătoare că am avut posibilitatea de a renunța la acele activități care îmi consumau atât de multă energie și pe care am reușit să le împart între membrii echipei mele. Și ei m-au susținut în acest sens. Când faci parte dintr-o comunitate care te susține, poți atinge țeluri nebănuite. Iar noi știm să dăruim și să primim în comunitatea noastră.

Călătorești foarte mult. Împărtășește-ne câteva gânduri despre Stela – travel lover.

Așa este! Călătoresc mult, fie datorită activității mele antreprenoriale, fie în vacanțele cu toată familia.

Ne place să trăim tot felul de experiențe specifice țărilor și locurilor pe care le vizităm. Ne place să experimentăm cultura locală, explorând preparate tradiționale, simțind energia locurilor prin care trecem sau învățând detalii legate de istoria locală. Am descoperit cu fiecare vacanță că am atâtea lucruri de învățat și că mă întorc cu atât de multe experiențe și trăiri noi din fiecare călătorie nouă.

BAD_7119

 

Tocuri sau flat shoes? – Când mă obosesc tocurile, ador flat shoes.

Bijuteria preferată din colecțiile Pandora: Această întrebare este o mică provocare, pentru că îmi este foarte greu să aleg. Îmi plac atât brățările, cât și cerceii, dar pot spune că ador inelele Pandora.

Destinația preferată de vacanță: Orice destinație cu mare, soare, nisip fin, vegetație luxuriantă și mâncare exotică.

Ce faci când ai timp liber? – Nu am foarte mult timp liber. Timpul liber pentru mine înseamnă timp doar cu mine, iar eu sunt mereu implicată în tot felul de activități atât profesionale, cât și cu familia. Iubesc timpul petrecut alături de familia mea și mă simt împlinită și prin realizarile în domeniul afacerilor pe care le desfășor, dar în ultima vreme încerc să îmi aloc puțin timp și mie exclusiv. Acele 30 de minute în care pot sa citesc câteva pagini pentru suflet. E timpul meu cu mine și e necesar.

Cu ce fel de oameni te înconjori zi de zi? – Îmi place să am alături oameni care rezonează cu mine, care mă încarcă cu energie pozitivă și care îmi împărtășesc pasiunile.

Note to self: Eat, pray, love!

 

Credit foto: Bădulescu Ștefan

Editor:

2021 TW MARA RUSU