Este important ca fiecare dintre noi să avem oportunitatea de a ne îmbunătăţi calitatea vieţii cu produse inovatoare şi avantajoase, care pun accentul atât pe sănătatea organismului nostru, cât și pe frumusețe. Prin multă pasiune totul este posbil: pasiunea pentru oameni, pentru produse şi pentru companie. Haideți să aflăm mai multe de la Alexandru Cahler, partener independent LR Health & Beauty:
Povestește-ne puțin despre începuturile business-ului LR Health & Beauty.
LR este o companie germană de vânzări directe care și-a început activitatea de mai bine de 30 de ani. A început ca o mică parfumerie și a ajuns la nivelul pe care îl puteți vedea astăzi, datorită unui concept de succes, care de-a lungul timpului s-a consolidat printr-o viziune care are la baza valori clare, verificate și bazate pe 5 factori de succes. Suntem astăzi prezenți în 28 de țări, printre care și România, începând cu anul 2010.
Eu cunosc această companie de 6 ani. Primii 4-5 ani au fost o perioadă de adaptare a afacerii la piața din România, iar începând cu anul 2015, această afacere a început să se dezvolte la adevăratul ei potențial, acest lucru reflectându-se în creșterile anuale, pe care compania le-a înregistrat, dublându-și rulajul de la an la an. În România încă suntem la început de drum din punctul meu de vedere, iar această afacere oferă în acest moment o perspectivă foarte bună pentru persoanele care doresc să facă o schimbare viață lor, fie că vor să ajungă la independența financiară, sau pur și simplu doresc să aibă mai mult timp liber pentru ei și familia lor.
Care sunt tipurile de produse pe care clienții le pot găsi la voi și care este specificul acestora?
Avem două game mari de produse: SĂNĂTATE și FRUMUSEȚE la fel cum spune și numele. Mie personal îmi place faptul că în spatele acestor produse stă un consiliu științific format din specialiști de top în domeniul lor de activitate: nutriție, imunologie, dermatologie etc., care își pun la dispoziție cunoștințele bazate pe constante studii științifice, făcute de-a lungul timpului pentru dezvoltatea acestor produse. LR se mândrește cu experți în echilibrarea sitemului imunitar.
Recent s-a lansat un concept nou, numit LIFETAKT, care vine cu o serie de soluții special create pentru diferite nevoi pe parte de sănătate, iar fiecare soluție are 3 componente: soluția de bază pentru 1 luna de zile, a doua parte formată din suplimente alimentare complementare și cel mai important o parte personalizată, unde apare sfatul expertului. Pe partea de frumusețe avem parte de 4 game mari: LR ZeitGard este conceptul nostru anti-îmbătrânire, LR Aloe Via reprezintă toate produsele pe bază de Aloe Vera, LR Microsilver Plus este o gamă de îngrijire antibacteriană pentru pielea afectată și Cosmetica decorativă prin LR Deluxe & LR Colours. De asemenea LR dezvoltă și o gamă de parfumuri unde există o colaborare internațională cu personalități precum Bruce Willis, Emma Heming-Willis, Guido Maria Kretschmer, Karolina Kurkova sau Cristina Ferreira, care nu doar promovează parfumurile LR, ci le dezvoltă personal. Prin intermediul LR, fiecare dintre aceștia și-a creat propria linie de parfumuri.
Ne poți spune care sunt produsele cele mai căutate de români? Obișnuiesc clienții să ceară consiliere în momentul în care își doresc să achiziționeze un produs?
Am observat în ultima perioadă că există o înclinație mai mare spre partea de sănătate: oamenii au început să pună mai mult accent pe sănătatea lor și au început să înțeleagă faptul că un supliment alimentar nu îl iei ca să tratezi o boală, ci ca să previi apariția uneia. Oamenii au început să înțeleagă rolul suplimentelor alimentare, care este unul de prevenție și echilibrare a organismului. Partea frumoasă în această afacere, când vine vorba de produs este faptul că, în spatele acestui produs nu e doar un raft, ci suntem noi, partenerii, care, prin faptul că anterior am consumat aceste produse, dar am și beneficiat de training, spre a le cunoaște mai bine, putem oferi consiliere celor care doresc să le consume.
LR deține în conceptul său și un sistem care te ajută să oferi o consiliere corectă și onestă, în ceea ce privește produsele pe care le comercializează. Aici pot să dau ca exemplu concret, pentru partea de suplimente alimentare, deținem informații clare despre beneficiile și modul de folosire a fiecărui produs în parte, informații furnizate de specialiștii care se ocupă de dezvoltarea acestor produse și care sunt supuse tuturor certificărilor impuse de legislație. Produsele noastre sunt avizate de Ministerul Sănătății. Este foarte important de știut faptul că LR nu comercializează medicamente, ci suplimente alimentare. De aceea nu trebuie să deții cunoștințe medicale pentru a le putea recomanda. Compania, prin specialiștii săi ne pune la dispoziție toate informațiile necesare, iar noi partenerii putem avea acces direct la toate informațiile. Este important de știut și că suplimentele alimentare nu au efecte secundare. O cură cu un gel de băut pe bază de Aloe Vera sau cu suplimente pentru articulații spre exemplu nu pot influența în nici un caz în mod negativ, nu dau alergii și nu au existat cazuri să nu fie tolerate de organism.
Țin să precizez că, atunci când întâlnim printre cei care doresc să consume suplimente alimentare persoane care au afecțiuni specifice, constatate prin acte medicale, noi ca parteneri suntem îndrumați de companie să solicităm informații clare și la obiect experților din Germania pentru a le recomanda produsele potrivite.
Consideri că este dificil în România să vinzi produse naturale, care pun accentul pe sănătate? Cum ai reușit, care sunt skill-urile de care are nevoie un tânăr antreprenor?
Este într-adevăr o provocare să faci acest lucru, mai ales acum când piața ne oferă atâtea opțiuni.Însă nu este dificil, atunci când ai avantajul de a oferi produse la standarde de calitate germană, iar acest răspuns îl dau din postura de Top Vânzări LR România în ultimii 3 ani. În acest domeniu este nevoie de abilitați precum: o bună și adecvată comunicare cu oamenii, modul în care furnizezi infomații este de asemenea important, modul în care faci invitația pentru ca oamenii să intre în contact cu LR, prezentarea produsului sau a oportunității de afacere într-un mod onest și clar și nu în ultimul rând să faci un follow-up constant, deci să fii perseverent, dar nu insistent.
Ca în orice domeniu trebuie să îți stabilești niște targeturi clare și realizabile, să fii consecvent și să înțelegi că, la fel ca în orice alt buisness propriu, totul depinde de tine.
Ce este frumos în LR este că ai permanent sprijin. Atât din partea companiei, prin traininguri constante și gratuite, care te ajută să-ți dezvolți skill-urile necesare ca să reușești, dar și din partea echipei din care faci parte, care prin experiența fiecăruia în parte te ajută să gestionezi diferite situații.
Explică-ne puțin cum decurge procesarea și producția produselor LR Health & Beauty.
Avem un singur punct de producție, acesta se află în Ahlen – Germania, ceea ce este un lucru extrem de important. Astfel eliminăm mitul care zice că ”în Europa de Est găsim produse de calitatea a-3-a”. Totul se întâmplă în fabrica din Ahlen: producția, îmbutelierea, împachetarea. În țările unde LR este prezent există un sediu și un depozit, astfel că reușim ca, în maxim 72 de ore de la comandă partenerului să îi fie livrate produsele. Fiind un singur punct de producție, toată lumea beneficiază de același grad de calitate, ceea ce ne diferențiază de multe firme concurente.
Multe dintre produsele voastre conțin Aloe Vera. Care este motivul și care sunt beneficiile pe care această plantă le aduce produselor voastre?
Aloe Vera este o plantă magnifică, foarte cunoscută încă din antichitate. Este de notorietate că, cel puțin în ultimii 20 de ani s-au făcut multe studii în ceea ce privește planta aloe vera și toate, fără excepție i-au atestat multiplele beneficii și efecte curative. Când vorbim de gama LR Aloe Via avem avantajul de hidratare intensivă și regenerare a pielii pentru orice vârstă și pentru întreg corpul. Gelurile de băut Aloe Vera din gama LIFETAKT au multe beneficii precum: acțiune detoxifiantă, efect imunostimulator – ajută la refacerea și întărirea sistemului imunitar, asigură absorbția substanțelor nutritive în organism, stimulează regenerarea celulară (accelerează de 6-8 ori creșterea celulelor noi) și are o acțiune dezinfectantă, antiseptică și antiinflamatorie. Gelurile de băut cu Aloe vera de la LR nu conțin aloină, aspect care din nou ne diferențiază de concurență. Aloina este substanța din frunză, care o protejează de factorii externi și care este toxică.
Spune-ne un moment de pe parcursul carierei tale de care ești cel mai mândru.
Uau, am multe momente frumoase care îmi trec acum prin minte, dar probabil dacă ar fi să aleg unul, ar putea fi cel de la ultimul Kick off, când am fost urcat pe scenă pentru recunoașterea rezultatelor. Se întâmpla anul acesta pe 13 ianuarie la București, într-un eveniment susținut de companie, când mi s-a confirmat încă odată că am ales bine când am decis să dezvolt această afacere. Recunoașterea performanțelor vine totdeauna la pachet cu o senzație de împlinire, chiar dacă întotdeauna în LR poți accede prin muncă mai sus.
La Health & Beauty ați reușit să înființați o fundație pentru copiii defavorizați. Care sunt proiectele în care sunteți implicați? Ce modalități există pentru cei care își doresc să înfrumusețeze puțin viața acestor copii?
Așa este, există o fundație prin care LR dorește să ofere o perspectivă copiilor defavorizați, iar aceasta se numește LR Global Kids Fund. Există proiecte pe plan local în fiecare țară în care LR este prezent. Anul acesta am reușit să demarăm și noi un proiect în România și astfel am reușit să donăm 15.000 euro pentru SOS Satele Copiilor România. Oricine poate să sponsorizeze această campanie accesând site-ul LRGKF.com și alegând suma pe care dorește să o doneze lunar. Uneori LR are în ofertă produse special destinate acestor proiecte. Banii obținuți din vânzarea lor sunt direcționați în aceste proiecte filantropice.
Spune-ne 3 aspecte care te definesc cel mai bine.
Seriozitatea, ambiția și consecvența.
Nora Călbază
Sursa foto: Arhivă personală