„În business, oamenii din care construiești echipa sunt vitali. Grija pentru dezvoltarea și managementul echipei este mereu o prioritate pentru mine.” | Malvina Cservenschi

Malvina Cservenschi este fondator al Casei de Bijuterii Malvensky, un loc în care tradiția, emoția și luxul se unesc și sunt transpuse într-o colecție impresionantă de  bijuterii.

După ani buni petrecuți în televiziune, Malvina și-a găsit cu adevărat calea, și-a luat inima în dinți și și-a urmat visul – acela de a-și transpune creativitatea și iubirea față de tradiții și valori autentice în cel mai frumos mod, creând bijuterii.

Astfel, ea a reușit să pună bazele unei brand aparte, care nu doar comercializează produse, ci împărtășește emoții în momente cheie a acelor care trec pragul showroom-ului.

Malvina Cservenschi. Om de televiziune, cu o carieră și un parcurs impresionant, actualmente antreprenor și fondatorul unei case de bijuterii. Dacă ar fi să nu te rezumi doar la câteva cuvinte, ce altceva ți-ar plăcea să mai știe lumea despre tine?

Nu de puține ori aud că ceea ce se vede de departe este diferit de ceea ce află oamenii când mă cunosc personal. De departe aud că oamenii mă percep ca pe o persoană gingașă, feminină, caldă.

Iar de aproape, se întâlnesc cu mine. Iar eu sunt mult despre a face lucrurile să se întâmple, sunt deseori nerăbdătoare pe plan profesional – pentru că ceea ce visez noaptea vreau să văd că se întâmplă repede și bine. Îmi place ca atunci când mă trezesc dimineața totul să aibă un sens, iar când mă întorc acasă la fel. Îmi este clar care este direcția mea, mă organizez și plec „la atac” de cele mai multe ori într-un ritm alert și constant.

Legat de televiziune, oamenii nu știu că, de fapt, nu mi-am dorit niciodată o carieră în TV. Abia la vârsta de 30 de ani mi-am găsit menirea și am simțit, odată cu Malvensky, ca sunt la locul potrivit. Un creator. De bijuterii, de frumos și, mai mult decât atât, un creator de afaceri.

Ce mi-ar plăcea să știe lumea despre mine? 

Am dezvoltat o fascinație pentru lumea diamantelor, iar când am studiat la GIA (Gemological Institute of America), am fost impresionată de cât de mare, complex, remarcabil este universul diamantelor. Sunt deja trei ani de când studiez această zonă și este doar începutul deoarece aceasta este direcția în care vreau să mă îndrept după o decadă de Malvensky.

Un alt lucru despre mine…Italia este a doua mea casă, călătoresc des acolo, inclusiv o lună „sabatică” în care stau în fabrică, mă plimb și creez, studiez diamante și alte pietre prețioase, testez mult design și multă tehnică pentru prototipuri. Italia este un adevărat hub creativ și de învățare pentru mine. Și unul dintre cele mai frumoase locuri din lume pentru mine.

Ce altceva?….Îmi place să stau acasă. Îmi place acest univers de acasă… probabil de aceea Malvensky a devenit Casa de Bijuterii. Pentru că am creat un spațiu unde atât iubitorii de bijuterii care ne vizitează, cât și echipa mea să se simtă ca acasă.

_56A0442

Cum ai luat decizia de a te îndrepta spre antreprenoriat? Sau mai bine spus cum te-ai decis să îți orientezi businessul spre zona de bijuterii. De ce o casă de bijuterii?

Căutările mele interioare pe de o parte m-au ghidat spre această direcție, pentru că nu mă identificam cu profilul de om de televiziune. Dorința de a fi independentă și de libertate, pe de altă parte, au cântărit foarte mult.

Văd foarte multe persoane în jurul meu care sunt în căutarea drumului în viața, chiar dacă au 30 sau 40 de ani și multe dintre aceste persoane decid să schimbe totul, în armonie cu talentul lor, cu instinctul lor.

Fiecare om se naște cu un talent. Pe care îl identifica rapid de mic sau îl descoperă după căutări. Eu am căutat în interiorul meu mult și am simțit, la 30 de ani că acesta va fi drumul meu, o fuziune permanentă între a construi și a avea grijă (de business, de echipă, de tot ce ține de partea de antreprenoriat) și a crea (idei, bijuterii, colecții, campanii, inovație).

A început totul cu acel șnur roșu, care pe vremea aceea nu exista în România și care avea menirea, în mintea mea, de a aduce bucurie și un mesaj nemuritor…și am început să dăruiesc șnurul roșu cu un pandant auriu alături de mesajul „Make a wish and let it happen”. Apoi lucrurile s-au legat la fel de firesc și de natural ca șnurul nostru.

De când mă știu, am fost o mare admiratoare a bijuteriilor pe care le vedeam în filme sau în muzee. Îmi aduc aminte colecția de broșe de argint a bunicii mele. Îmi revin în minte perlele de la gâtul mamei mele. Și cumva, pasiunea pentru a crea un lucru care să dăinuie în timp, să treacă peste generații și să aducă fericire și mesaj cu semnificație m-a acaparat. Toate puse cap la cap, combinate cu talentul, moștenit de la tatăl meu, de „meșter” în toate …plus îndrăzneală și curaj, dublate de viziune, toate au condus la un nou început de drum, concretizat în cariera mea și în Casa de bijuterii Malvensky.

Anul acesta se împlinesc zece ani de când am pornit pe acest drum, de a crea, de a inova, de a dărui obiecte cu însemnătate.

Viziunea Malvensky este de a traduce simboluri, valori, folclor și tradiții în bijuterii cu însemnătate, care poartă mesaje profunde și relevante. Astfel că astăzi, când alegi Malvensky, nu porți doar o bijuterie, porți o parte din esența noastră, din valorile și tradițiile noastre. Iar acest lucru dăinuie. Și contează.

Spuneai la un moment dat într-un interviu The Woman că „Șahul este metafora perfectă pentru orice proiect de antreprenoriat, pentru orice acţiune independentă care te obligă să te bazezi doar pe propriile forţe şi competenţe, cu un grad mare de risc.” Care au fost „mișcările” pe care tu le-ai realizat pentru a-ți îndeplini visul? Ce obiective ți-ai dorit să atingi?

 

Creșterea. Dezvoltarea. Perfecționarea. Pe toate planurile. Iar pentru acest lucru, trebuie să câștigi, cu tact, atenție și multă strategie, fiecare etapă și obstacol. Ca în șah.

Obiectivele se schimbă în fiecare an, pentru că sunt obiective specifice care privesc, de regula, patru mari arii: dezvoltarea echipei, dezvoltarea financiară a companiei, dezvoltarea produsului și, bineînțeles, dezvoltarea personală, pentru că totul sau aproape totul pleacă de la mine. Liderii, managerii trebuie să își asume această responsabilitate, că viziunea și tonul pleacă de ei. Eu una mi-o asum conștient și, de aceea, sunt într-o continuă învățare.

_56A5036.jpg (1)

Dacă ar fi să fac o comparație între șah și antreprenoriat, deschiderea este vitală, care înseamnă de fapt startul și cum stabilești cursul acțiunii. Iar deschiderea, în cazul lui Malvensky, a fost una bazată pe feeling, mai degrabă, decât una învățată și structurată. La scurt timp  după „deschidere”, am început să structurez din ce în ce mai bine afacerea, prin formarea echipei, schimbarea sediului, dezvoltarea departamentelor, organizarea clară a rolurilor, pas cu pas.

Apoi, exact ca desfășurarea jocului de șah, trebuie să scoți „la atac” armata, să îi așezi la locurile cele mai potrivite și să manageriezi timpul cât mai exact, pentru că totul e contra cronometru.

Folosești rocade, pentru că uneori trebuie să te pui la adăpost – adică să îți iei timp de reflexie, gândire și analiză – și să ai managerii potriviți care știu să își facă treaba în acest timp.

Și, cel important, șahul îți dezvoltă gândirea în avans, să vezi doi, trei sau chiar patru pași înainte, să înveți să estimezi consecințele mișcărilor tale. Pentru că multe nu se pot repara și oricum reparația e mai scumpă decât prevenția. Iar, nu-i așa, în șah e o vorbă: piesă atinsă, piesă mutată. Cu alte cuvinte, gândește de două ori sau de zece ori înainte de mutare.

În șah, dacă vrei să joci o partidă sănătoasă și să câștigi, trebuie să știi ce să faci cu piesele tale. De aceea, în business, oamenii din care construiești echipa sunt vitali. Grija pentru dezvoltarea și managementul echipei este mereu o prioritate pentru mine.

 _56A0424

Știm că bijuteriile pe care voi le realizați sunt inspirate din tradițiile și simbolurile culturale. Care este povestea acestui concept? De ce ți-ai dorit să mergi în această idee?

Este mai mult decât o idee. Este misiunea Malvensky. Pentru că, încă de la primul șnur, intenția a fost nu doar de a crea, ci de a dărui un obiect cu însemnătate, care semnifică ceva important pentru purtător.

Apoi, fiecare colecție a curs, fluent din iubirea și respectul meu pentru rădăcini, pentru tradiții, folclor și simboluri. Ce poate fi mai valoros decât ceva care aduce fericire și nemurire deopotrivă? Pentru că aceste tradiții sunt, realmente, nemuritoare. Dăinuie de generații și vor continua să dăinuie. Prin oameni, prin purtători de mesaje și da, inclusiv prin creațiile Malvensky, care și-a propus să onoreze și să traducă în bijuterii prețioase o mare parte din aceste simboluri și tradiții.

Mă gândesc acum la Colecția Infinity, care s-a născut dintr-un respect și o admirație nemărginite pe care le port artistului Constantin Brâncuși. Aici menționez și colecția Uniunea, pentru care Poarta Sărutului a fost o dragă inspirație. Și cât de mult mă bucur când văd printre românii din afara țării ca poartă la gât Pasărea Maiastră sau brățara Infinity care a devenit deja celebră și o piesă iconică.

Sau colecția „Tradiții & Simboluri”, inspirate din motivele tradiționale care se regăsesc în casele bunicilor noștri de la țară. Colecția „Arhangheli” care poartă rugăciuni autentice pe spatele fiecărui bănuț de aur cu arhanghel. Nu în ultimul rând, colecțiile Marrakesh sau Grace, pentru că ne propunem să onorăm culturi și tradiții din toată lumea.

Deoarece piesele din cadrul Malvensky sunt mai mult decât simple bijuterii, ele având o adevărată poveste în spate, ați devenit furnizori oficiali ai Casei Regale a României. Cum ați primit vestea? Ce reprezintă această colaborare pentru Malvensky? Sunt aceste bijuterii realizate conform unor altor rigori decât cele standard?

Această călătorie a fost pe cât de simplă, pe atât de înălțătoare. A fost o idee care s-a născut la un prânz, într-una dintre numeroasele întâlniri de brainstorming împreuna cu business coach-ul meu. În paralel, dorința Casei Regale de a căuta și a onora brandurile românești a coincis foarte bine.

Invitația Casei Regale ca Malvensky să devină furnizor oficial a venit însoțită de o provocare de seamă, aceea de a crea un set de bijuterii cu ocazia nunții Alteței Sale Regale Principele Moștenitor Leka al Albaniei și Alteței Sale Regale, Principesa Elia a Albaniei. Atunci când am creat aceste bijuterii, mi-am dorit să creez o punte între România și Albania onorând în egală măsură misiunea noastră. De aceea am ales ca tema celor două bijuterii să fie Uniunea, inspirată din Poarta Sărutului a artistului Constantin Brâncuși.

Colierul realizat din aur, diamante și rubine, cu monograma Altețelor Sale Regale, a fost purtat chiar în ziua nunții de către principesa Elia, după ce a fost oferit de Altețele Sale Regale, Principesa Moștenitoare Margareta a României și Principele Radu.

Cu siguranță parcursul tău în televiziune va fi unul de referință, dar care consideri ca va fi moștenirea și aici nu ne referim la bunuri, ci la valori, cultură, cunoștințe pe care tu le vei lăsa sau care vor fi asociate cu Malvensky?

Mesajul pe care îl transmit prin creațiile mele. Misiunea Malvensky este de a traduce simboluri, tradiții și folclor în bijuterii cu valoare atemporală. Aceasta este moștenirea Malvensky. Fiecare dintre noi avem tradiții și culturi din care venim și pentru care avem atașamente și respect. Pentru totdeauna.

_56A0522

Din ceea ce se vede în mediul online, ai reușit să creezi o relație frumoasă între tine și femeile care îți sunt alături atât în viața personală, cât și în business. Se spune adesea că nu este de bun augur ca femeile să fie prietene și parteneri de afaceri în același timp și mai mult decât atât, nu pot amesteca munca cu distracția. Cum vezi tu acest gen de relații? Cum reușești să păstrezi echilibrul și care ar fi avantajele unei astfel de prietenii?

Am prietene dragi și apropiate care au afaceri importante, pe care le conduc cu brio. Le cunosc parcursul încă de la start up. Facem schimb de idei, de experiențe și învățăm unele de la altele, deși fiecare e pe drumul ei. Iar întâlnirile noastre sunt cu atât mai plăcute și valoroase, cu cât vorbim deschis și pe-ndelete despre acest drum cu multe suișuri și coborâșuri.

Apoi mai sunt femeile care fac parte din echipa mea și e firesc ca, pe parcurs, relațiile să progreseze. Învățăm împreună acest echilibru și lucrurile au căpătat o claritate în timp, fiecare dintre noi își cunoaște poziția, când vine vorba de muncă muncim, când vine vorba de petrecere – petrecem. Deci, eu mă uit la acest gen de relații în mod sănătos, benefic și ca o mare valoare adăugată vieții mele.

 

Pentru a reuși în business sau pentru a avea o viață personală meaningful, consideri ca avem nevoie de mentori? Dacă da, pe cine ai perceput tu ca fiind mentor pentru tine, cine te-a îndrumat și încurajat să îți urmezi visul?

De când mă știu, am visat să am un mentor, pentru că îmi place să învăț. Învăț singură, învăț făcând, învăț citind, învăț de la cei din jur, fie că este vorba de familie echipă sau cei apropiati. Dar să ai o persoană de încredere cu care să te sfătuiești pe orice subiect, în orice decizie și care să îți poată spune obiectiv cum stau lucrurile din toate punctele de vedere pentru ca eu să pot lua decizii foarte bune…acesta este foarte prețios. Dana Maria Nagy este mentorul meu, facem o echipă excelentă, ne ascultăm, ne contrazicem constructiv, dezbatem.

_56A5186.jpg (1)

Ne concentrăm de fiecare dată în toate cele patru direcții cheie: echipă, financiar, produs și brand, dar niciodată nu uităm de lecțiile noastre de leadership și management.

Avem, de asemenea, un board în Malvensky la care invităm specialiști pe domeniile în care avem nevoie de extra opinii și ghidare.

Ne mândrim cu faptul că avem in-house tot ce înseamnă dezvoltare de oameni și echipe, customizat totul pentru Malvensky și organizat în in-house. Trainingurile sunt cheie pentru dezvoltare și le organizăm constant pentru toate domeniile cheie, de la diamante la operațional.

Dacă ai avea superputerea de a călători în viitor, cum ți-ar plăcea să vezi casa de bijuterii? Ce „tradiții” ai vrea să se păstreze, cum crezi că va fi privit businessul de oameni și ce anume ți-ai dori să dăinuie în timp din conceptul implementat de tine?

 

Casa de Bijuterii Malvensky este moștenirea pe care eu o ofer lumii. Când mă gândesc la viitor, văd Casa de Bijuterii Malvensky plină de oameni, lumină și iubire pentru bijuterii cu valoare. Văd cât mai multe tradiții și simboluri traduse în bijuterii impecabile cu diamante și pietre prețioase. 

_56A5091.jpg (1)

Dacă ar fi să alegi o bijuterie care exprimă cel mai bine conceptul de țară, de tradiție, de obicei, reprezentativă pentru Malvensky, care să fie un punct de referință în timp, care ar fi aceea?

Fără dar și poate colecția Infinity și mai ales brățara Infinity. Această brățară a făcut înconjurul lumii și va rămâne una dintre piesele iconice Malvensky. Pentru că designul său conține întreg ADN-ul brandului pe care îl conduc.

Interviul a fost publicat in Revista print The Woman (Moștenirea/Spring 2022).

Revista poate fi comandată de pe site-ul www.thewoman.ro(transportul este gratuit).

Editor: Diana Boboia

DIANA BOBOIA THE WOMAN EDITOR 2021-01