Andreea Balaban este poate unul dintre cei mai cunoscuți și influenți creatori de conținut din România. De mai bine de 10 ani aceasta cochetează cu mediul online, iar de 5 ani o putem găsi și pe YouTube, platformă unde aceasta abordează teme legate de lifestyle, frumusețe, dar se preocupă și de cultură și educație.
Pe lângă conținutul creat pe YouTube, Andreea Balaban reprezintă o adevărată inspirație în ceea ce privește fotografiile cu care aceasta s-a remarcat pe contul ei de Instagram. De la rochii puse în valoare folosind cadre speciale, până la fotografiile cu cei doi motani ai săi, creativitatea sa este prezentă în fiecare fotografie.
Anul 2020 a fost, totuși, și pentru aceasta un an dificil, fiind nevoită să găsească diferite soluții pentru a crea conținut calitativ între pereții apartamentului său.
Andreea ne-a povestit despre cum și-a pus creativitatea amprenta în perioada pandemiei, percepția pe care o are despre mediul online și modul în care se folosește de postura sa pentru a contribui la educația celor care o urmăresc.
Știm cine este Andreea Balaban și suntem la curent cu ce face pe partea de creare de conținut pe Instagram. Povestește-ne puțin ce te-a făcut să începi acest drum și cum ai decis să intri în industria asta.
Pe Instagram am poposit târziu, nevâzând rostul platformei într-o vreme în care blogurile erau încă prospere. Câțiva ani am refuzat să îmi creez un cont, anticipând că e doar un trend de scurtă durată la care nu voiam să ader inutil.
Într-un final m-am lăsat convinsă de o prietenă și de atunci este platforma pe care public materiale cu cea mai ridicată frecvență.
În acești 10 ani de când creezi conținut pe YouTube ai clădit o comunitate închegată și ai reușit să faci acest lucru fără a expune detalii din viața ta personală. Care a fost strategia ta pentru a îți face vocea auzită în social media?
Sunt într-adevăr 10 ani de când exist în online, dar pe Youtube am doar 5. Primii ani au fost dedicați blogului.
Strategia mea a fost neplanificată, cel puțin la început. Am muncit mult fiind constantă, postând cu regularitate, fidelizându-mi publicul și încercând să îi ofer conținut educativ și distractiv într-o vreme în care platforma nu era atât de aglomerată ca acum. Am abordat subiecte diverse: lectură, modă, călătorii, frumusețe, dezvoltare personală ș.a.m.d., asigurându-mă astfel că se găsește ceva interesant pentru toată lumea și că materialele mele sunt nu doar o evadare din cotidian, dar și o sursă de informare plăcută și prietenoasă.
Cum te folosești de “puterea” pe care o ai ca persoană care influențează pentru a promova cultura și educația în rândul oamenilor care te urmăresc?
Încerc să inserez pastile de cultură în aproape toate materialele pe care le produc. Aduc deseori în discuție artele, vorbesc despre și recomand frecvent lecturi interesante, încurajez vizitarea muzeelor și încerc să educ atât cât pot și știu în direcția trăitului frumos. Pe canalul meu de YouTube există materiale dedicate bunelor maniere, codului vestimentar, istoriei modei și a personalităților din domeniu, recomandări din domeniul cinematografiei, a teatrului sau a literaturii, numeroase vloguri de călătorie cu tot ce se poate vizita în diverse colțuri ale lumii ș.a.m.d..
Ce este cel mai important pentru tine în procesul de selecție a brandurilor cu care lucrezi?
Afinitatea pe care o am cu brandul și posibilul interes în rândul comunității mele.
Ti-a fost afectată în vreun fel activitatea în perioada pandemiei? Dacă da, cum te-ai adaptat?
Da, a fost o perioadă foarte dificilă. Locuiesc la bloc, într-un spațiu limitat pe care l-am explorat și în dungă în timpul lunilor de izolare. Este foarte greu să produci conținut interesant și bogat din punct de vedere vizual, reciclând la infinit aceleași două-trei camere și aceeași recuzită.
În ceea ce privește adaptarea, m-am forțat creativ cât de mult am putut. Folosindu-mă de trepied și autodeclanșator, am încercat să fotografiez cât mai mult din ce am în jur, în diferite momente ale zilei, cu recuzită pe cât posibil schimbată, cu machiaj și vestimentație diferite. Mai complicat a fost pe Youtube, unde nu poți schimba atât de mult, mai ales în condițiile în care vorbești direct cu oamenii care te urmăresc și cărora le livrezi conținut real. M-am raportat la realitate și am căutat mijloace de a-i distrage de la problemele momentului, cel puțin pentru câteva zeci de minute.
Există un mentor după care te ghidezi sau care te inspiră?
Nu știu dacă poate fi neapărat numit mentor sau inspirație, dar mă consult deseori cu prietenul meu pe planurile unde se pricepe. Are o fire analitică, departe de a mea și de multe ori vede lucruri care mie îmi scapă.
Ce crezi că s-ar putea face mai mult în mediul online pentru pentru a crea un mediu mai pozitiv, sănătos și suportiv?
Poate o triere a modelelor negative sau cel puțin o ofertă alternativă mai bogată. Există prea mult prost gust, mult prea multă hipersexualizare și conținut gol și prea puțină cultură (cel puțin dacă este să ne raportăm la țara noastră). Cred că ar trebui să existe alternative și mai ales generațiile tinere să beneficieze de modele non-senzaționale care nu au nevoie să se dezbrace sau să se certe pentru a atrage atenția. Se poate și altfel, dar nu este la fel de ușor.
Ce ți-ai dori să vezi mai mult în această industrie?
Mai multă lectură.
3 cuvinte care te caracterizează – creativă, puternică, muncitoare.
Cartea de pe noptieră – al treilea volum din Dinastia Sunderland – Beauclair, Idolii de aur.
Destinația preferată de vacanță – Amsterdam
Cu ce fel de oameni te înconjori? – oameni mai inteligenți decât mine.
Ce gen de muzică te relaxează? – muzica anilor ’80-’90.
Florile preferate – bujorii.
—
Credit foto: Arhivă proprie.
Denisa Scafes s-a născut în orașul Petroșani și locuiește în Cluj-Napoca. Este studentă în anul 3 la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării unde își cultivă pasiunea pentru Comunicare și PR.
Iubitoare de cuvinte și de comunicare, pasiunile ei se extind și în alte domenii, cum ar fi psihologia, arta și nutriția. Îi place să citească și își găsește refugiul printre pagini și cești de ceai fierbinte.