Claudia Neacșu este unul dintre cei mai cunoscuți și mai apreciați make-up artiști din țara, dar și la nivel internațional.
Pasionată de tot ce înseamnă artă și frumos, Claudia și-a manifestat afinitatea față de domeniul artistic încă de mică, iar cu timpul a reușit să transforme hobby-urile în propriul business.
Deși activitatea în lumea make-up-ului a apărut ca o necesitate personală, cu timpul a ajuns să iubească ceea ce face și mai mult de atât să fie apreciată și să își dedice întreg timpul învățării și perfecționării abilităților pentru a deveni un profesionist în domeniul de beauty.
Dragă Claudia, ne-ar plăcea să te cunoaștem mai bine. Cine este Claudia Neacșu, dincolo de pozele perfecte care se vad în social media?
Claudia este o persoană pe care o bucură lucrurile extrem de simple: o înghețată, un cațeluș drăguț, sportul. Multe dintre persoanele care mă cunosc “in real life” îmi spun că sunt foarte glumeață și relaxată, lucru care poate nu se observă la prima vedere pe platformele social media. Un singur lucru este neschimbat însă, sunt îndrăgostită de estetic, ador arta și tot ce este frumos atât în social media, cât și în viața reală!
Ești unul dintre cei mai talentați make-up artiști la nivel internațional, iar la 19 ani ai câștigat competiția internațională de make-up The New Talent. Cum ai ajuns să practici meseria de make-up artist? Care este parcursul tău profesional și ce te-a făcut să realizezi că acesta este drumul pe care trebuie să îl urmezi?
Mulțumesc! Atunci când eram mică îmi plăcea foarte mult să desenez și să pictez, nu cred că este un moment din viața mea de care îmi pot aminti în care să nu fi creat ceva. De asemenea am fost pasionată de fotografie, modă și orice ține de domeniul artistic. Simt că am știut dintotdeauna ce vreau să fac.
Makeup-ul a apărut în viața mea într-un moment de insecuritate, în liceu, atunci când am suferit de acnee și căutam o metodă de a masca imperfecțiunile. Apoi, mi-am dat seama că îmi place și am început să-mi machiez colegele de clasă, în pauze, la liceu. După aceea am început să le machiez pe mamele lor pentru anumite evenimente urmând ca, în anul întâi de facultate, la 19 ani să particip la competiția The New Talent, al cărei câștig mi-a oferit un boost de încredere.
Următorul pas a fost social media, iar de aici, pasiunea mea a luat cu totul altă amploare.
La ora actuală meseria de make-up artist este tot mai populară și cu ajutorul social media se remarca tot mai mulți make-up artiști. Cum faci să rămâi mereu în atenția publicului? Se resimte concurența pe zona de beauty?
Concurența a crescut considerabil în ultimii ani. Domeniul de beauty s-a dezvoltat extraordinar de mult și a luat cu totul altă amploare, în momentul de față sunt mult mai mulți makeup artiști pe piață decât câți erau acum aproximativ 10 ani, când am început eu să mă dezvolt.
Social media este un element cheie care m-a ajutat să îmi păstrez relevanța. Rar se întâmplă să treacă o zi fără să postez pe platformele mele: Instagram si Tiktok. Faptul că sunt foarte constantă și că adaptez mereu continutul noilor tendințe (fără a-mi neglija propriul stil) mă ajută mult.
De asemenea, urmaritoarele mele îmi spun tot timpul că îmi recunosc cu ușurință machiajele, fără să știe că sunt făcute de mine, mi-am creat o estetică distinctă, care mă diferențiază în piață.
Ai avut șansa ca de-a lungul timpului să lucrezi cu branduri mari, precum Anastasia Beverly Hills, Fenty Beauty, MAC sau Iconic London. Cum ai simțit întreaga experiență? Care a fost proiectul/campania cu care ai rezonat cel mai bine? Cum îți alegi proiectele în care te implici?
Într-adevar, în parcursul meu am avut oportunitatea să lucrez cu branduri mari, fapt care bineînțeles mă bucură și mă împlinește. În fiecare proiect căruia mă alătur investesc 100%, ar fi greu să aleg unul anume însă aș putea spune că una dintre oportunitatile pe care nu le voi uita este participarea la evenimentul de Halloween organizat de Anastasia Beverly Hills în LA.
Aleg întotdeauna să lucrez numai cu brandurile cu care rezonez din toate punctele de vedere: calitativ, moral, estetic.
A reînceput sezonul nunților. Se regăsesc printre clientele tale viitoare mirese? Ce se poartă anul acesta în materie de make-up?
Sigur! Este un sezon plin de mirese. Miresele mele sunt întotdeauna feminine, fresh & clean, indiferent de an.
Deoarece machiajul de mireasă trebuie să fie timeless, chiar și peste 10 ani când ne uitam la poze trebuie să fim capabile să ne regăsim în acest machiaj, nu cred atât de mult în tendințe atunci când vine vorba de machiajul bridal.
Cred mai degrabă în evidențierea trăsăturilor și stilului unic pe care îl are fiecare mireasă și adaptarea machiajului în funcție de aceste elemente.
Dacă ar fi să caracterizezi stilul tău de machiaj, ce ne-ai spune? Pentru ce stiluri optezi?
Am câteva stiluri pe care le practic, primul ar fi cel de beauty – infrumusețare: aici totul ține de evidențierea trăsăturilor unice ale fiecarei femei, astfel încât aceasta să arate și să se simtă ca cea mai bună variantă a ei – pun foarte mult preț pe unicitate și adaptarea machiajului pentru fiecare persoană în parte.
Un alt stil de care sunt îndrăgostită este cel editorial: ochi alungiți, piele cu aspect umed, extrem de fresh, glossy eyes și buze blurry. Aici nu există un standard totuși, tocmai de aceea îmi place, pentru că pot experimenta, ma pot juca cu grafisme și culori fără a fi limitată.
De unde te inspiri? Ai make-up artiști a căror activitate o urmărești? Ne poți da câteva nume?
Sigur că da! Inspirația este peste tot, în jurul nostru, în mediul urban, în natură, în muzică, în cer.
Dar am cu siguranță makeup artiști a caror muncă o apreciez precum Andreea Ali, Nikki Makeup sau James Molly.
Pe lângă activitatea pe care o desfășori în online, ai pus bazele unei școli de make-up. Care este viziunea ta asupra business-ului și cum te simți în postura de antreprenor?
Momentan ofer doar sedințe individuale de makeup, nu am o școala de makeup.
Ce înseamnă pentru tine un machiaj perfect? Care sunt cele mai importante 3 sfaturi pe care le dai cursantelor tale?
Piele impecabil lucrată: niciun machiaj profesional nu poate arăta bine dacă pielea nu este lucrată corect, curat.
Sprâncene perfecte: sprâncenele sunt rama chipului, au un rol crucial în conturarea expresivității.
Adaptarea în funcție de trăsături: în machiaj nu va exista niciodată o rețetă universal valabilă, trebuie să cunoști foarte bine volumele, subtonurile și preferințele personale (stilul) clientelor.
Ce planuri ai pentru perioada următoare? Pregătești ceva proiecte noi și poți împărtăși cu noi câteva detalii behind the scenes?
În următoarea perioadă mă voi întoarce la călătorit, voi lucra cu experți din industria de beauty de peste hotare. Pentru behind the scenes, follow my Instagram & Tiktok.
Stilul tău vestimentar, descris în trei cuvinte:
Monochrome, Simplisticly expressive, 50’s inspired
Ce te inspiră: Natura, mișcarea și agitația din urban, muzica
3 sfaturi esențiale în materie de beauty: Take care of your skin, cunoaște-te și evoluează permanent, încearcă lucruri noi
Culoarea pe care o consideri ca fiind reprezentativă pentru 2022: liliac
Tocuri sau flat shoes? Flat or small heels
Ce nu îți lipsește niciodată din poșetă? Creionul de buze, căștile și buletinul
—
Editor: Diana Boboia