Malvina Cservenschi este o persoană puternică şi ambiţioasă, recunoscută în rândul oamenilor mai ales pentru cariera sa din televiziune unde a activat timp de peste 10 ani, Malvina a renunţat la aceasta după ce şi-a înfiinţat propria afacere, linia de bijuterii Malvenski, în 2013, afirmând că „Trecerea a fost rapidă şi naturală. Un drum complet nou, cu foarte multe necunoscute, dar cu sentimente puternice şi viziune clară.”
În ceea ce privește antreprenoriatul, Malvina a învățat că atunci când dorești să ai clienți fericiţi, este necesar ca și angajaţii să fie mulţumiţi.
„Este o lecţie pe care orice antreprenor care îşi doreşte cu adevărat succes o învaţă repede. Experienţa şi expertiza contează la fel de mult. O companie nu este altceva decât o familie cu mai mulţi membri. Ea creşte atunci când oamenii care fac lucrurile să se mişte cresc la rândul lor.”
De asemenea, Malvina este de părere că, pentru a reuși și a face față tuturor provocărilor, un brand trebuie să fie autentic, să nu copieze alte brand-uri și să vină cu idei proprii. Spune că „la început a fost dureros, acum este periculos” să vadă anumite creații asemănătoare cu ale ei, pe motiv că piesele din colecția Infinity, una dintre cele mai apreciate în țară, „sunt marcă înregistrată OSIM și orice tentativă de copiere se pedepsește conform legii.”
„Eu am tradus o operă veritabilă de artă în aur și diamante. A fost o muncă intensă în fabrică de a realiza aceasta bijuterie concepută impecabil, purtabila și care în același timp sa transmita si sa exprime esenta brandului Malvensky. De altfel, aceasta este arta și creația pentru mine: să respiri și să te lași inspirat de natură, de simboluri și de tradiții, de valori romanesti precum Brâncuși, dar să materializăm această inspirație… fiecare prin filtrul propriei pasiuni, creativități și inspirații…”, a declarat Malvina.
Nu regretă decizia de a renunţa la domeniul care a consacrat-o, fiind „ferm convinsă” în acel moment că îşi doreşte să deţină propria afacere, care să îi permită să creeze un produs de care oamenii au nevoie: „Am căutat mult în mine până să identific exact acel produs care să răspundă atât nevoii de frumos a oamenilor, dar să fie şi funcţional, în forma unui cadou perfect ambalat într-un gest plin de iubire şi atenţie. Aşa a apărut Malvensky.”
”Sunt o fire pretenţioasă şi critică cu mine însămi. Dar asta nu înseamnă că mă împiedic de regrete”
Business-ul Malvensky by Malvina Cservenschi a început timid, într-o perioadă de criză, însă dezvoltarea lui rapidă a determinat-o pe fosta prezentatoare TV să conştientizeze ce îşi doreşte să facă mai departe. Se declară fericită pentru momentele bune şi recunoscătoare pentru cele grele trăite de-a lungul timpului. „Asta nu înseamnă că mă împiedic de regrete, ci că mă concentrez mai mult pe o schimbare a modului de a gândi şi a acţiona.”
Fiecare experienţă pe care a trăit-o a ajutat-o pe Malvina în dezvoltarea ei profesională: „Sentimentul şi entuziasmul de la început, dorinţa cu care am început să cercetez, să descopăr, să caut, să creez, să inovez, să ofer cel mai bun produs – toate mă însoţesc în continuare pe acest parcurs profesional, dacă nu chiar intensificate pe măsură ce aşteptările şi standardele au crescut şi ele.”
Cheia succesului unui business diferă de la o experienţă la alta, crede ea, însă în cazul Malvensky trei aspecte sunt esenţiale: Claritate – viziune, strategie, comunicare; Anturaj/parteneri și Dezvoltare.
„Se spune că suntem media celor cinci oameni care ne înconjoară. Nu mă rezum la această cifră, dar principiul acesta este vital pentru mine.”
Bijuteriile ei poartă un semn al autenticităţii, prin scrierea manuală a mesajului Make a wish and let it happen pe toate plicurile. Mesajul, mărturiseşte Malvina, „Nu a fost creat ca să diferenţieze, ci ca să completeze. Fiecare bijuterie îndeamnă la acest mesaj. Desigur că una din consecinţe este că îi creşte valoarea, îl aduce mai aproape de inima oamenilor, face parte din experienţa pe care îmi doresc să o trăiască cei care poartă bijuteriile.”
Design-ul bijuteriilor realizate de Malvensky este clasat ca fiind unul de lux – „o poveste, o stare, o magie”. Luxul, crede ea, te face să te simţi într-un anumit fel, te transpune în locuri nebănuite, te ajută să fii protagonist într-un film şi „starea pe care ţi-o livrează trebuie să fie de cel puţin 5 stele.”
Şahul – pion important în drumul spre antreprenoriat
Pe lângă pasiunea pentru creaţie şi artă, pasiunea Malvinei a fost, încă din copilărie, şahul, despre care spune că „este metafora perfectă pentru orice proiect de antreprenoriat, pentru orice acţiune independentă care te obligă să te bazezi doar pe propriile forţe şi competenţe, cu un grad mare de risc. Când vrei să fii nu bun, ci foarte bun într-un sport sau într-un business, trebuie să studiezi asiduu, să pui în practică, să-i urmăreşti pe alţii care au fost unde eşti tu acum şi au ajuns unde îţi doreşti.”
În copilărie, Malvina a făcut şah de performanţă, ceea ce a ajutat-o să facă acum business de performanţă deoarece că şahul a învăţat-o să aibă atenţie distributivă. Tot şahul te învaţă să pierzi, ceea ce nu este uşor, în opinia fostei prezentatoare TV, însă te poate ajuta să înveţi ceva, atunci când îţi dai seama care a fost motivul pentru care ai pierdut.
Antreprenoriatul – viziune, fler, curaj, direcție
Ultimii patru ani au adus pentru Malvensky creşteri din mai multe privinţe, cifra de afaceri dublându-se de la an la an. Planurile de dezvoltare ale business-ului nu vizează exclusiv România, iar acest lucru este dovedit şi prin colaborarea cu unul dintre cele mai cunoscute site-uri internaţionale de fashion, Luisa Via Roma, unde a intrat cu colecţia în exclusivitate Malvensky Kids.
Dintre toate colecţiile realizate până acum, cel mai mare succes l-a avut, în România, colecţia Infinity, care reinterpretează în materiale preţioase precum aurul şi diamantele cele mai apreciate creaţii ale sculptorului român Constantin Brâncuşi.
Antreprenoriatul poate fi făcut de oricine, în opinia Malvinei Cservenschi, CEO Malvensky. Antreprenorul trebuie să îşi asume însă „o viziune, fler, curaj, direcţie, acţiune, poftă şi pasiune pentru a construi, a inova, a dezvolta, a crea, a conduce. Aceste calităţi le putem găsi atât la un bărbat, cât şi la o femeie, iar orice dificultate ar putea fi enumerată aici pentru o femeie, ţine mai mult de perspectivă.”