Inițiativă, responsabilitate, curaj și… #sepoate. Sau, în alte cuvinte, 10 ani de responsabilitate socială, începuți și coordonați de Mona Nicolici, Managerul Departamentului de Sustenabiliate OMV Petrom. Aflată mereu sub semnul lui altfel, atrasă de necunoscut și schimbare, Mona Nicolici a părăsit cariera de peste 10 ani în televiziune, pentru a alege o nouă cale – a business-ului.
A reușit să găsească aici o metodă și oamenii alături de care să își pună în aplicare crezul – că schimbarea este posibilă, dacă pornește de la mic la mare. Așa a luat naștere Țara lui Andrei, care urma să devină repede cel mai amplu program de responsabilitate socială din România.
Țara lui Andrei
Încă de la început, proiectele de responsabilitate socială își propuneau să îmbunătățească viața celor peste 350 de comunități în care compania era prezentă, făcându-le mai puternice și independente. La baza inițiativelor a stat sustenabilitatea. De aceea, orice proiect pornește de la analiza nevoilor din comunități și continuă cu identificarea și capacitarea acelor persoane/do-ers, autorități, parteneri care pot produce schimbare.
10 ani mai târziu și 49 de milioane de Euro investiți în peste 200 de proiecte din cinci domenii strategice – sănătate, educație, mediu, dezvoltare comunitară și voluntariat – compania numără peste 30.000 de elevi care au fost instruiți, 20 de afaceri sociale care au peste 60 de angajați în comunități OMV Petrom, 148 de hectare plantate și peste 55.000 de voluntari care s-au alăturat cauzelor în care compania a investit.
Atributele primul și cel mai mare definesc cel mai bine proiectele din Țara lui Andrei:
România prinde rădăcini – cel mai mare program de împădurire,
România Meseriașă – primul proiect de susținere a educației profesionale,
Fabricat în Țara lui Andrei – cea mai mare competiție de afaceri sociale,
Fii și tu Moș Crăciun – cel mai longeviv program de implicare a angajaților.
Certitudinea că #sepoate
Dar, în spatele lor, se află același gând: că schimbarea care rezistă este schimbarea care pornește de la mic la mare, că #sepoate să depășești obstacole cu încredere, curaj și dorință de a face o țară mai bună în fiecare zi. La 10 ani de la lansarea abordării/conceptului de CSR în OMV Petrom și poate în România, Mona Nicolici continuă să facă lucrurile altfel.
Are alături de ea oamenii care i-au acordat încrederea pentru a porni – CEO-ul companiei, Mariana Gheorghe, alături de care a dezvoltat această direcție în companie – și pe cei care pun în aplicare proiecte curajoase împreună cu ea: echipa și angajații companiei care susțin, implementează și propun inițiative pentru comunitatea lor. În 2018, pregătește cu același curaj și aceeași doză de… nebunie următoarele proiecte, având și acum certitudinea că #sepoate.
Articol preluat din ediția a III-a a Revistei The Woman, Martie 2018.
Sursă foto: OMV Petrom