Alexandra Mircea este fondatoarea clinicii stomatologice Dentalist, business clădit din dorința de a oferi pacienților o experiență diferită la medicul stomatolog. Mai mult decât atât, Alexandra își dorește ca toți pacienții clinicii și nu numai să fie informați cu privire la sănătatea dentară și să conștientizeze importanța acesteia.
Unul dintre lucrurile pentru care Alexandra este recunoscătoare e fericirea și mulțumirea tuturor pacienților care le trec pragul, dar și pentru faptul că aceștia se reîntorc cu drag la clinică de fiecare dată datorită serviciilor de înaltă calitate oferite, după cum ne declară ea.
Care este povestea din spatele clinicii stomatologice Dentalist? Ce te-a determinat să înființezi un astfel de business, dincolo de dorința de a profesa?
Visul meu a fost să îmi deschid propria clinică stomatologică și să fie un loc unde le pot oferi pacienților o altfel de experiență stomatologică. Mai mult decât atât, am dorit să le ofer tuturor oamenilor care ne trec pragul un loc în care să se simtă în siguranță, să fie tratați cu tehnici și aparatură de ultimă generație. Un alt aspect important pentru care am luat decizia să fondez acest business este ca oamenii să aibă posibilitatea să interacționeze cu o echipă de medici competenți, zâmbitori și prietenoși.
De-a lungul timpului, am colaborat cu clinici stomatologice de renume, de unde am luat lucrurile care mi-au plăcut cel mai mult și le-am implementat și în cadrul Dentalist. Este locul unde mă simt ca acasă și mă bucur nespus când revăd pacienții deoarece acest lucru înseamnă că sunt mulțumiți de calitatea serviciilor.
Ești activă pe rețele de socializare precum TikTok sau Instagram, lucru mai atipic medicilor și colegilor tăi din industrie. A ajutat asta la creșterea numărului de clienți ai clinicii?
În prezent, sunt mulți pacienți care apelează la serviciile noastre stomatologice pentru că ne-au văzut pe rețelele de socializare. Dedic mult timp și efort pentru prezența în online deoarece reușesc să le transmit urmăritorilor multe informații importante și utile cu privire la sănătatea dentară. Acest lucru îi ajută pe oamenii care ne urmăresc să scape de teama pe care o au față de dentiști. Mai mult, am observat că răspund unor necesități ridicate pe care le au oamenii cu privire la igiena dentară.
Platformele sociale prin care ne conectăm le permit utilizatorilor să ne adreseze diverse întrebări care au rolul de a-i ajuta atât să aibă mai multă grijă de dantura lor acasă, cât și să treacă peste teama de dentiști astfel încât să poată merge la tratament regulat.
Care este profilul pacienților care vă trec pragul?
Profilul pacienților Dentalist este mixt deoarece ne trec pragul atât tineri, cât și oameni în vârstă. Însă, toți clienții noștri sunt educați, deschiși comunicativi, interesați de tratamente de calitate, de medici pregătiți și foarte dedicați acestei meserii, care le explică toate procedurile medicale pe care le vor parcurge.
Anul pandemiei a fost unul atipic pentru toată lumea, dar cum a fost mai exact pentru industria din care faci parte, din punctul tău de vedere?
Am fondat clinica în 2020, în plină criză epidemiologică. Am profitat de fluxul scăzut de pacienți pentru a putea să le acord maximă atenție. Era foarte important pentru mine să înțeleg exact care sunt nevoile unui pacient și cu ce putem veni noi în ajutorul lor. Vreau ca experiența la stomatolog să fie una familiară, liniștită, diferită de orice au întâlnit până la momentul respectiv.
Datorită măsurilor de siguranță pe care le-am luat la clinică, pacienții au devenit foarte încrezători și si-au reluat vizitele la stomatolog la fel ca înainte de pandemie.
Care au fost grijile pe care le-ai avut în prima lună de activitate la Dentalist? Au fost momente în care te-ai gândit să renunți? Dacă da, cum ai trecut peste aceste momente?
Cel mai mult m-a preocupat gestionarea oamenilor, fie ei pacienți sau oameni din echipa mea. Este foarte important ca oamenii din jurul meu să fie fericiți, mulțumiți și echipa motivată. Înainte să deschid clinica am avut jobul de medic colaborator și m-am pus la punct cu multe noțiuni din diverse domenii pentru a mă putea pregăti cât mai bine pentru responsabilitățile de leadership și antreprenor pe care începeam să le am.
Niciodată nu m-am gândit să renunț, iar în momentele dificile am încercat să mă gândesc la ceea ce am construit și cum să mă îmbunătățesc. Am făcut un curs pentru leadership la Harvard, am citit multe cărți de antreprenoriat și am vizionat multe documentare și consider ca acest mindset m-a ajutat.
Ce te motivează cel mai mult să nu renunți și să îți atingi mereu obiectivele stabilite?
Mă motivează bucuria pe care o văd zilnic pe fețele pacienților, dar și mesajele de mulțumire pe care le primim atunci când ne spun cât de bine se simt la clinică.
Contează foarte mult echipa profesionistă pe care am creat-o, care rezolvă cazuri dificile. Nu în ultimul rând, creșterea exponențială pe care a avut-o clinica atât în ceea ce privește numărul de pacienți, cât și vânzările. Acest lucru îmi permite să investesc continuu în clinică pentru a ne îmbunătăți constant.
Ești un medic tânăr cu un business la început de drum. A existat un mentor până acum în activitatea ta profesională care să te inspire și motiveze? Dacă da, care sunt sfaturile pe care ți le-a recomandat și cum te-au ajutat acestea în activitatea ta de zi cu zi?
Cei mai importanți mentori ai mei sunt părinții mei. Amândoi sunt medici stomatologi și lucrează fiecare în propriul cabinet. M-au inspirat și cred că au întipărit în mintea mea faptul că cel mai important este să fii independent și să poți lua decizii pentru tine însuți.
Apoi, m-au învățat faptul ca este important să poți oferi pacienților tăi tratamente durabile și de calitate.
Mai târziu, am avut și alți mentori – fie ei antreprenori de succes sau owneri de clinici. Am înțeles că trebuie să îmi dau voie să greșesc, să învăț din propriile greșeli, să mă bucur de procesul de creștere și tot ceea ce îmi oferă el.
Ce lecție ai învățat în ultimul an atât pe plan personal, cât și profesional?
Never take anything for granted – nu ne-am gândit vreodată că lumea poate fi în lockdown timp de două luni și că va trebui să întrerupem activitatea în toate clinicile stomatologice. Consider că atât în plan personal, cât și profesional trebuie să ne bucurăm de prezent și să profităm de acesta.
Care este crezul care te ghidează în business și în viață?
Cel mai mult mă ghidează mulțumirea pacienților. Dorința mea este ca în clinica Dentalist pacienții să fie mulțumiți, fericiți și să vină cu drag. Frecvent primim feedback din partea lor pentru a ști cum să îmbunătățim experiența clinicii.
Cum preferi să-ți petreci timpul din afara clinicii?
Îmi place mult să mă plimb prin natură, să mă deconectez de la graba și zgomotul cotidian și să mă pot conecta cu mine. Astfel, pot vedea clar următorii pași pe care trebuie să îi fac pentru dezvoltarea afacerii. De asemenea, îmi place mult să citesc și, nu în ultimul rând, să călătoresc și să descopăr multe locuri frumoase.
Există o carte preferată pe care o recomanzi cu plăcere?
Cartea mea preferată este „Delivering happiness”, scrisă de Tony Hsieh. Consider că este crezul oricărui antreprenor de unde poți afla cât de importantă este mulțumirea clienților și a angajaților. Mai mult decât atât, este o carte pe care de fiecare dată când o citești înveți un lucru nou.
Ce le recomanzi femeilor care visează, plănuiesc, să debuteze în antreprenoriat, dar încă nu au făcut-o?
Este foarte important să identifici ce te face fericit în viața de zi cu zi, dar și ce viață dorești să trăiești. Din păcate, există femei care nu au suficientă încredere în capacitățile lor antreprenoriale. Acest lucru poate fi din cauza faptului că trăim într-o lume de business dominată de bărbați. Antreprenoriatul pentru femei este plin de provocări și le recomand să aibă încredere în propriile forțe și să își urmeze visul.
Atunci când lupți pentru business-ul tău și vezi rezultate satisfăcătoare, te simți mult mai încrezătoare și puternică. Astfel, poți să faci o diferență pentru oamenii din echipa ta și pentru clienți.
Care este mulțumirea ta la final de zi, de lună, când te uiți în spate peste tot ce ai realizat?
Nu mi-am oferit răgazul să mă uit înapoi deoarece sunt într-o cursă permanentă cu mine pentru a atinge cele mai înalte standarde atât pe plan personal, cât și profesional.
Însă, de curând am avut un moment în care am realizat că am clădit un loc unde lumea este tot timpul zâmbitoare și mulțumită de serviciile primite. La Dentalist toți vrem să fim din ce în ce mai buni și să ne perfecționăm. Sunt foarte mulțumită și recunoscătoare pentru tot ce am făcut și, mai mult decât atât, sunt încrezătoare că vom deveni tot mai buni și vom trata cât mai mulți clienți.