• Portret de Lider
  • People Growth
  • Antreprenoriat
  • Markday
  • Living
  • Lifestyle
  • Noutăți
  • Instagram
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Youtube
 
  • Portret de Lider
  • People Growth
  • Antreprenoriat
  • Markday
  • Living
  • Lifestyle
  • Noutăți

„Nu cred că există vise prea mari, ci doar vise în care nu crezi cu adevărat.” | Mariana Romanică, Creatoarea ADN Stilistic și Garderoba Capsulă

  • Share:

Mariana Romanică este Consultant de Imagine de peste 10 ani, timp în care a adăugat constant noi straturi fișei postului său. Pe lângă o școală de design și croitorie, a făcut cursuri de make-up și a studiat latura de coaching – așa a rezultat conceptul de „ADN stilistic”. A studiat pentru a se perfecționa în carieră nu doar în țară, ci și în Milano, la UpToDate Fashion Academy.

Specializarea de la Academia de Modă Fashion UpToDate a fost vitală în parcursul său profesional și a fost cea cu care a început. Acolo a studiat Imaginea și Eticheta în afaceri, Consiliere de Imagine personală (pentru femei și bărbați), Imagine Globală și Life Coaching. În timpul în care ceilalți studenți își dedicau timpul vizitării orașului, pe Mariana n-o interesa decât să învețe tot ce se poate învăța.

A terminat cu „10 și LAUDE” singura din sesiunea sa, dar a fost și singura care în trei luni de zile nu văzuse deloc orașul. Mariana nu regretă, însă, nimic, căci acea experiență a reprezentat piatra de temelie a dezvoltării sale profesionale ulterioare. A înțeles, de atunci, că ceea ce dă cu adevărat calibrul unui vis este însăși entuziasmul și acțiunea pe care visul este capabil să o genereze.

Mariana Romanică x The Woman (1)

„Munca, talentul și pasiunea nu au sens una fără cealaltă.”

 

Cum a arătat primul moment când ai conștientizat că consultanța de stil poate fi mai mult decât estetică? Există și alte direcții viitoare pe care plănuiești să le încorporezi în acest concept?

 

Am fost tot timpul atentă la clientele mele, la femeile cu care lucrez. De la ele am luat mereu pulsul a ceea ce au nevoie, a ceea ce lipsește, sau ce pot îmbunătăți. Am cerut mereu feedback și l-am luat în calcul. Așa am adăugat majoritatea serviciilor noi.

Totuși, prima dată când am simțit că trebuie să fac ceva în plus a fost când, la finalul unui parcurs întreg cu una dintre cliente – ea fiind deja în drum spre un eveniment pentru care tocmai îi compusesem ținuta – îmi trimitea mesaje din mașină întrebându-mă dacă sunt sigură că îi stă bine.

Atunci am înțeles că, oricât aș fi de bun ca profesionist, dacă latura emoțională a clientului nu este stabilă, eu pot contribui doar până la un anumit punct. A fost prima dată când am fost pusă în fața unei astfel de limite, pe care am fost nevoită să o integrez și să o accept, pentru că femeia era (și este) cu adevărat superbă și ea nu vedea deloc asta.

 

Într-un material, Diana Cosmin nota despre tine: „Când a decis că drumul care i se potrivește cel mai bine este cel de consultant de stil, a făcut cele mai bune cursuri pe care le avea la dispoziție, în România și Milano”. Când ai știut că drumul înspre care vrei să îți îndrepți toate eforturile este cel al consultanței de stil? Ce alte zone ai experimentat înainte?

 

Am avut dintotdeauna o afinitate pentru transformările realizate cu ajutorul elementelor de estetică. Eram în școala generală când îmi imaginam cum mi-aș transforma colegele. De fapt, făceam schimbări de look cu mult înainte să devin consultant de imagine. Nu știam, însă, că așa se numesc.

Nu am avut niciodată altă meserie, deși în perioada facultății am lucrat pe diferite proiecte pentru certificări ISO în calitate de Auditor Intern. Imediat după facultate – am studiat Management Turistic și Comercial – am renunțat la studiile masterale pentru a pleca în Milano, la specializarea în Consultanță de Imagine.

Era toamna lui 2011 când am mers chiar eu la un astfel de specialist, iar finalul sesiunii m-a întrebat cum mi se pare. I-am răspuns „Nu doar că îmi place, eu asta vreau să fac.” Am ajuns acasă și m-am înscris la cursuri.

 

Care sunt câteva dintre ideile preconcepute de care te-ai lovit până acum, activând într-o industrie percepută ca fiind „glam” – și cum ai reacționat la acestea? Ce stă, de fapt, în spatele unei activități intense în zona de beauty & fashion?

 

„Consider că activitatea mea are mai mult legătură cu dezvoltarea personală, decât cu consumerismul, industria de fashion și beauty.”

Cel mai des întâlnită preconcepție face referire la natura superficială a subiectului. Consultantul de Imagine te ghidează pentru a obține aspectul și vestimentația cea mai potrivită pentru tine și momentul vieții în care te afli. Este foarte diferit de munca de stilist și cu mult mai multă aplecare pe cunoașterea de sine a clientului – în opinia mea.

De aceea viziunea mea este complexă și paleta de servicii atât de cuprinzătoare. Să cumperi haine noi nu e suficient. Mereu am explicat diferențele, când am avut ocazia.

O altă preconcepție (la început amuzantă) este aceea că voi arunca toate hainele din șifonier. Nimic mai greșit! Prin consultanța pe care eu o ofer, învăț femeile să maximizeze potențialul pieselor pe care le au deja. Informațiile pe care le obți te ajută să înțelegi CUM trebuie să porți hainele, așadar lărgește cu mult orizontul, în loc să îl îngusteze, așa cum pare că oamenii cred.

Părerea lor se trage de la emisiunile TV, însă eu le explic că în viața reală lucrurile stau altfel și resursele merită utilizate, nu irosite – dacă putem și asta își dorește și clientul.

Mariana Romanică x The Woman (2)

 

Ai studiat pentru a te perfecționa în carieră nu doar în țară, ci și în Milano, la UpToDate Fashion Academy. Cât a cântărit acest curs de specializare făcut în parcursul tău profesional ulterior? Poate o persoană aflată la început de drum care-și dorește să pășească în acest domeniu să o facă fără a studia în afara țării?

 

Specializarea de la Academia de Modă Fashion UpToDate a fost vitală în parcursul meu profesional și a fost cea cu care am început. Acolo am studiat Imaginea și Eticheta în afaceri, Consiliere de Imagine personală (pentru femei și bărbați), Imagine Globală și Life Coaching.

Au urmat în țară certificări pentru latura de Make-up, Hairstyling, Design Croitorie & Tipar, Consiliere în dezvoltare personală și Personal Branding. Studiile mele însumează în total câțiva ani. Din păcate puține persoane înțeleg că e nevoie de toate acestea pentru a fi un Consultant de Imagine complet.

În acest moment consider că programele disponibile în România sunt insuficiente pentru a oferi pieței profesioniști compleți în Consultanță de Imagine. Există cursuri foarte bune care se pretează dacă vrei să devi stilist sau designer. Know-How-ul complet însă, în special în ceea ce privește latura de Analiză Cromatică, încă lipsește.

 

Ai luat foarte în serios fiecare curs în parte la Fashion Academy, în Milano. Ai terminat cu „10 și LAUDE” singura din sesiunea ta, dar ai fost și singura care în trei luni de zile nu văzuse deloc orașul. Care a fost cea mai importantă lecție de time management pe care simți că ai învățat-o în acea perioadă? Care sunt prioritățile tale în gestionarea timpului în ziua de azi?

 

Nu a ținut deloc de time management, pentru că în acea perioadă nu mă interesa nimic altceva decât să învăț tot ce se poate învăța – motivul pentru care mă și dusesem acolo. Eram singură într-un oraș străin și toți ceilalți studenți pierdeau timp valoros cu vizitatul, lucru pe care știam că îl pot face oricând altcândva.

Cea mai importantă lecție a fost aceea a calității de a fi prezent și de a da tot ce ai mai bun. Seriozitatea cu care am privit totul a făcut diferența pentru mine. La fel ca atunci, și acum cred că prioritizarea este foarte importantă. Consider că trebuie să îți cunoști foarte bine țelul, direcția.

Apoi, devine ușor să iei deciziile cele mai bune prin care ajungi unde îți dorești. Iar eu îmi doresc să ajung la sufletul oamenilor, să creez o schimbare din interior. Ceva palpabil care în timp devine din ce în ce mai vizibil și valoros, care creează la rândul său valoare. Să îmbunătățesc calitatea vieții și a emoțiilor.

Mariana Romanică x The Woman (3)

 

Pe lângă tot ceea ce știm deja că faci în fiecare zi, ești dublu mămică. Odată ce fetița ta a împlinit doi ani și jumătate, ai decis să faci o schimbare la nivelul stilului tău vestimentar. Ce ai văzut, la momentul respectiv, în fetița ta astfel încât te-a determinat să urmeze o evoluție stilistică, dar și o transformare fizică?

 

Când am descoperit-o pe ea, m-am descoperit pentru prima dată pe mine. A fost prima oară în viața mea când am simțit că am un peer. Sentimentul este inegalabil –  și, pentru mine, a venit cu senzația că sunt suficientă. Mi-a plăcut mai mult de mine, după ce m-am îndrăgostit de acest copil care arată exact ca mine.

„Este normal ca stilul să se modifice odată ce viziunea noastră despre noi și despre viață se schimbă.”

Am mai spus – a fost prima dată când m-am simțit cu adevărat frumoasă. De aceea mi-am și dorit să revin la culoarea de păr naturală, ca să fiu la fel ca fetița mea. De acolo totul s-a desfășurat atât de natural încât acum îmi pare a doua natură. Cred că face parte din evoluție.

Mariana Romanică x The Woman (4)

 

Personal, debordezi de un stil vestimentar eclectic și foarte colorat. Care sunt principalele caracteristici pe care-ți dorești ca oamenii să le înțeleagă despre tine, prin intermediul stilului tău vestimentar? Cum folosești culorile pentru a pune în evidență strălucirea?

 

Strategia mea include raportarea atât la esență, dar și la fiecare situație individual.

Astfel, valorile mele – care rămân aceleași – sunt fundamentul fiecărui look. Detaliile, însă, le aleg în funcție de context. De exemplu, nu mă îmbrac niciodată sexy dacă am o sesiune cu clienți noi, cu clienți de sex masculin sau dacă am activități legate de copii.

Apoi, am acum o nouă paletă de maro-uri, beige-uri, nuanțe de coniac și piersică pe care le explorez. Mi-am modificat paleta de culori chiar și pentru machiaj. Înainte aveam părul mov, deci schimbarea este foarte mare. Consider că varianta naturală este, totuși, mult mai ofertantă.

Pentru mine însă, sunt toate noi și îmi place foarte mult să le descopăr. Ultima dată am avut părul natural înainte să am această meserie. Sunt relaxată și mă joc, îmi permit să experimentez și să testez diverse teorii. Caut să transmit creativitatea, curajul, acceptarea și desigur – cât de eficiente sunt toate trucurile de specialitate pe care le știu! 

 

Dintre clientele care ți-au trecut, până acum, pragul, a existat vreo clientă care ți-a rămas în amintire ca trecând printr-o schimbare majoră fie în plan personal, fie în plan profesional ulterior implementării schimbărilor sugerate de tine? Povestește-ne despre experiența respectivă.

 

Am multe astfel de povești și mă bucur pentru fiecare dintre ele ca pentru mine însămi! Schimbările au loc la nivel personal și apoi îmbunătățesc și viața profesională. De curând am avut ocazia să lucrez cu o doamnă de vârstă cu mine, care era pur și simplu resemnată.

Se credea o cauză pierdută și așa vorbea despre sine, mai ales când era vorba despre a arăta bine, a fi feminină și a se simți cochetă. Schimbarea ei de atitudine și încrederea în sine pe care le are acum sunt pur și simplu o sursă de inspirație. Secretul este că ea a înțeles ce are de făcut și a pus în practică acele câteva reguli simple care funcționează pentru ea.

Efectele s-au văzut imediat și i-au schimbat perspectiva. S-a schimbat ce credea despre sine pentru că i-am demonstrat contrariul, cu argumente științifice, logice și clare. 100% obiectiv. Acesta este unul dintre lucrurile importante pentru mine în munca pe care o fac: să transform întreaga ta experiență cu hainele într-una pozitivă.

Mariana Romanică x The Woman (5)

 

Ești creatoarea conceptului „Garderoba Capsulă”, care înseamnă versatilitate, modă relaxată și confortabilă, dar în același timp chic. Este un „must” să ai, ca femeie, propria „garderobă capsulă”? Care ar fi primele piese cu care i-ai recomanda cuiva să înceapă să-și construiască propria astfel de garderobă?

 

Consider că este un must să ai o structură în garderobă, care să îți ofere claritate și stabilitate. Urmărind structura, este greu să rămâi în pană de idei, să cumperi impulsiv, să nu ai cu ce te îmbrăca. Asta îți oferă liniște și siguranță de sine, pentru a te ocupa la capacitate maximă de lucrurile cu adevărat importante. Dar, știm foarte bine că dacă nu ne simțim bine, asta o să afecteze și interacțiunile cu oamenii, și modul în care performăm la job.

Dacă vrei să îți creezi o garderobă capsulă, ar trebui să începi cu tipul de haine pe care le porți cel mai des – preferatele tale. Varianta de garderobă capsulă clasică are în primul rând calitate funcțională, nu reprezintă în primă fază visele tale stilistice, ci reprezintă hainele pe care le porți zi de zi. Așadar, trebuie să te înarmezi cu realism și să aliniezi nevoile vestimentare cu dorințele estetice. Apoi, poți începe să construiești adăugând piese.

Totuși, secretul meu pentru colecția Garderoba Capsulă® în formule care să nu fie monotone și simple, este cunoașterea ADN-ului Stilistic (culoare, formă, stil). Astfel, hainele tale te vor încânta, abia vei aștepta să le porți și te vei simți ideal în ele, pentru că îți vor sta bine, te vor complimenta și își vor reprezenta cu adevărat personalitatea. Apoi, fiecare nouă piesă va face totul să crească exponențial, oferind valoare adăugată la infinit. Cred că, de fapt, de aceea le place femeior atât de mult conceptul.

„Nu cred că există vise prea mari, ci doar vise în care nu crezi cu adevărat.” Mariana Romanică, Creatoarea ADN Stilistic și Garderoba Capsulă (2) (3)

„Să îți placă ție cu adevărat de tine. Asta contează.”

 

Care este un lucru pe care femeile n-ar trebui să-l uite despre ele în procesul conturării și consolidării zilnice a stilului lor vestimentar?

 

Femeile uită tot mai des să pună pe primul loc ceea ce își doresc, în loc de ceea ce „trebuie”. Trăind cu acest „trebuie” atâția ani, te depersonalizezi total până la a nu mai ști, efectiv, ce îți place, ce vrei tu cu adevărat.

N-ar trebui să uiți niciodată că dincolo de toate, oamenii oricum vor trage concluzii despre tine, așadar este irelevant să trăiești încercând să obții aprobarea cuiva, pierzându-te pe tine în proces.

Mi se pare că este important să îți rămâi fidel ție, valorilor tale, să te poți uita în oglindă și să te mândrești, să te bucuri, să te admiri.

 

Cât de important este pentru o femeie să se reinventeze constant:

Este important să fie la curent cu propria evoluție, să fie atentă la modificări și să le potențeze. Asta înseamnă să te reinventezi constant, de fapt. Să trăiești mereu în prezent.

„Nu cred că există vise prea mari, ci doar vise în care nu crezi cu adevărat.” Mariana Romanică, Creatoarea ADN Stilistic și Garderoba Capsulă (2)

 

Definiția meticulozității:

Să îmbunătățești un proces la nesfârșit. Să nu te grăbești. Să rămâi fidel standardelor personale, chiar și atunci când le cunoști doar tu.

 

Ce cântărește mai mult – munca, talentul sau pasiunea?

Cred că una fără cealaltă nu are sens. Le doresc tuturor să își găsească domeniul în care ele există toate și se valorifică reciproc.

 

Mentorul tău:

Nașa mea de botez și clientele mele. Mă simt foarte norocoasă pentru oamenii extraordinari din jurul meu.

 

Cel mai mare susținător al tău:

Soțul și mama mea.

 

Pot exista vise „prea mari”?

Cred că ceea ce dă cu adevărat calibrul unui vis este însăși entuziasmul și acțiunea pe care visul este capabil să o genereze.

Colecția Garderoba Capsulă® este un astfel de exemplu pentru mine: un brand de haine lansat în plină pandemie (iarnă 2020), care pentru mine a fost o continuare firească a tot ceea ce făceam. Impedimentele au existat doar pentru cei din jur, însă eu am văzut doar oportunități și soluții, nu m-am oprit din plan doar pentru că mediul părea neprielnic. Astăzi ne pregătim pentru lansarea celei de-a doua colecții de vară, care are succes chiar dinainte de a fi lansată.

Nu cred că există vise prea mari, ci doar vise în care nu crezi cu adevărat.

 

—

Editor:

CARINA SEMNATURA THE WOMAN-01

Post navigation

Previous Previous post: Interviu Camelia, Ioana și Cristina Șucu: „Familia e cea care ne pune pe picioare și ne asigură ancore pentru toată viața.”
Next Next post: „În business, oamenii din care construiești echipa sunt vitali. Grija pentru dezvoltarea și managementul echipei este mereu o prioritate pentru mine.” | Malvina Cservenschi
  • Despre
  • THE WOMAN PROFILE
  • Publicitate
  • Prelucrarea datelor cu caracter personal
  • Events
  • Terms and Conditions
  • Contact

Newsletter

* indicates required

By subscribing, I accept the Terms and Conditions.

  • Instagram
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Youtube

© Copyright The Woman.

The Woman Connect 2019 Contact The Magazine
  • Instagram
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Youtube