P(asul 4) – Livrează-ți brandul personal printr-un self marketing plan

    Salut. Eu sunt Alexandra Huștiu Bibire și te invit, ca în multe alte zile de marți, în ceea ce eu numesc #RevolutiaMeritocratieiPrinPersonalBranding sau Călătoria de la  A Avea la A Deveni: cum să devii dintr-un om comun – cu focusul către exterior și bani /lucruri (A Avea) un om extraordinar – cu focusul pe interior, valoare și banii ca rezultat (A Deveni).

 

În articolul de astăzi, ultimul din această serie, te voi ghida către o parte din ceea ce înseamnă un self marketing plan. Ca și in alte articole, vei putea folosi acest articol pentru a completa singur(ă) ceea ce ți se potrivește în funcție de rolul tău profesional: angajat, liber profesionist sau antreprenor.

 

      În 1992, McCorkle, Alexander și Diriker au publicat în articolul ”Dezvoltarea skill-urilor de Self Marketing pentru succesul în carieră” un self marketing plan care includea strategii de poziționare, distribuție, contact, PR și advertising. Extins și mai mult în 2002, astăzi incluzând și mediul online, self marketing plan-ul se traduce, ca și cadru de implementare al unui plan de marketing personal, astfel: 

– strategiile de poziționare pot fi definite ca fiind un proces bazat pe cercetare care încearcă să identifice poziția pe care o ai în calitate de solicitant/competitor pe piața aleasă în raport cu concurenții care solicită același loc de muncă/colaborare. 

Dacă vrei să te angajezi poți cere, de exemplu, asistență unei agenții de recrutare sau a unui headhunter de pe zona ta de expertiză, ei având acces la informații de pe piața respectivă sau poți efectiv să compari abilitățile, skill-urile și cunoștințele tale cu ale celorlalți din zona ta de expertiză. 

Ca atare, alături de poziționarea pe care am făcut-o mai devreme, strategia ta de poziționare o vei face făcând un research pe zona ta de expertiza și aflând ce alți solicitanți ai jobului respectiv/competitorii sunt: 

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

– strategiile de distribuție reprezintă modalitatea eficientă de utilizare a distribuției mesajului, adică a imaginii profesionale, între canale. Poți folosi canalele tradiționale, cum ar fi simpla prezență la sediul companiei/a clientului sau folosirea rețelelor sociale sau a unui site personal pentru a-i ajuta pe ceilalți să afle ce abilități, cunoștințe și aptitudini ai. 

Târgurile de joburi, folosirea CV-ului de pe LinkedIn sau a unei scrisori de intenție, a unui e-portofoliu, a unui video pe YouTube sunt potențiale canale de distribuție. De altfel, voluntariatul sau internship-ul pot fi metode de a-ți face cunoscute aptitudinile, sau de ce nu, de a învăța unele noi. 

Tu ce canale tradiționale alegi să folosești? 

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

Dar din mediul online? 

Facebook 

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

Linkedin 

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

Instagram 

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

 

Altele

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

– strategiile de contact reprezintă modalitatea prin care îți poți crește numărul de contacte pentru a maximiza oportunitățile tale de a obține un loc de muncă. Cu cât ai mai multe cunoștințe, cu atât șansele tale cresc. Cum poți face asta? Fie crescându- ți rețeaua de cunoștințe pe LinkedIn, făcându-te cunoscut(ă) ca și profesionist, fie cunoscând cât mai mulți angajatori la târgurile de joburi, participând la evenimente, activități sociale sau intrând în cluburi sau comunități. 

Tu cum îți vei crește numărul de contacte? 

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

In online? 

Facebook 

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

Linkedin 

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

Instagram 

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

Altele 

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

Cine te-ar putea ajuta și cum? 

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

– strategiile de PR sunt acele strategii care te ajută să maximizezi rețeaua de cunoștințe pe care o ai. O modalitate bună de a face asta este să participi la cât mai multe întâlniri organizate special în acest sens. De reținut este că ai doar 30 de secunde pentru a-ți prezenta propunerea de valoare (UVP-ul): cine ești, ce faci și la ce ești foarte bun(ă) din punct de vedere profesional, care este valoarea reală pe care o aduci celorlalți. De altfel, o altă strategie bună de PR, dar și foarte folosită este să fii speaker la un eveniment organizat în zona ta de expertiză. 

Scrie varianta pentru care optezi tu: 

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

Un alt aspect foarte important este să fi aliniat, la căutarea pe Google, informațiile care apar despre tine: cine ești și ceea ce faci. Să nu apară discrepanțe între mesajele comunicate pe Internet, pe rețelele sociale. 

 

Google you!

 

Ce apare la căutarea numelui tău? Ce trebuie să schimbi în așa manieră încât să apară aceeasi informație / același mesaj peste tot, la toate rețelele sociale? 

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

 

Ce alte opțiuni de PR în mediul online ai? 

Facebook

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

Linkedin 

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

Instagram 

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

Altele 

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

 

– strategiile de advertising sunt cele prin care îți vinzi cel mai bine aptitudinile/ artefactele. Scrisoarea de intenție împreună cu un CV foarte bine pus la punct și orientat către aria ta de activitate, care să includă link-uri către site-ul personal, către un e-portofoliu, poate fi o variantă de self advertising la fel cum, dacă ești liber profesionist, postarea obținerii unei diplome noi, atât online, pe Linkedin sau de ce nu, chiar pe Facebook, sau la sediul biroului tău poate fi tot o forma de self advertising. 

Tu cum vrei să îți vinzi aptitudinile sau artefactele pentru a câștiga încredere? 

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

Dar în online? 

Facebook 

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

Linkedin 

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

Instagram 

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

 

Altele 

___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________ ___________________________________________________________________

Acestea fiind spuse, nu uita

 

Oamenii te vor respecta pentru inteligența ta, dar te vor urma pentru povestea ta.

 

În speranța că toate articolele ți-au fost de folos și te-au ghidat corespunzător în Călătoria ta de la A Avea la A Deveni prin  Personal Branding Transformațional ® te invit să găsești mai multe resurse fie în cărțile mele ,,Brandul tău personal ești Tu, fie în comunitatea de pe  blogul personal www.alexandrahustiu.ro, fie pe site-ul Academiei de Personal Branding ,,Brandul tău personal ești Tu”  unde am împletit cu multă iubire și compasiune marketing-ul cu personal branding-ul, social media cu comunicarea, psihologia cu spiritualitatea și coaching-ul: www.AcademiaDePersonalBranding.ro

 

Pentru că am visat o Revoluție: #RevoluțiaMeritocrațieiPrinPersonalBranding

 

Pentru că am visat o școală – o școală în care să ne descoperim cu adevărat, în care să descoperim că suntem, înainte de toate, oameni și asta ne unește: umanitatea noastră.

 

Pentru că am visat o nouă generație de profesioniști, de lideri, care pot și au curajul, dar și nebunia să spargă paradigma veche a lumii:

 – că nu se poate face business fără etică profesională, umanitate, interdependență, win-win situation,

 – că nu se poate imbina spiritualitatea cu business-ul,

 – că nu poți avea bani dar și trăi în și cu Iubire, empatie și compasiune.

 

Pentru că am visat să facem, împreună, Lumea un loc mai bun.

 

Resurse: Brandul tău personal ești Tu – booklet (2019)

Alexandra Huștiu Bibire

Despre Alexandra

 

Alexandra este autoarea primei cărți de Personal Branding din România publicată în 2018, lansată la Bacău și în Republica Moldova, la Chișinău, dar și a booklet-ului aferent ei publicat în 2019 după care sunt adaptate workshop-urile și cursurile ei.

În 2020 publică prima carte de Marketing Coaching din România, un alt self marketing tool, un instrument foarte util adaptat la modelul de coaching GROW cu 9 worksheet-uri cu exerciții practice pentru cei care vor să exploreze marketing-ul de la A la Z.

Alexandra este licențiată in Marketing la Universitatea Vasile Alecsandri din Bacău și este Masterand în Marketing și Management. De altfel, a finalizat cursurile • Shaping Your Professional Brand – University of Illinois at Urbana-Champaign • Strategic Self-Marketing and Personal Branding – The State University of New York • Introduction to Personal Branding – University of Virginia, Statele Unite ale Americii.

Este formator acreditat de Ministerul Educației Naționale și Cercetării, Certified Life Coach acreditat de American Union of NLP și Business Coach acreditat de John Chisholm Consulting, UK.

Este de părere că conexiunea umană, experiențele de brand și poveștile fac diferența, este ambasador al autenticității, onestității și meritocrației pentru care a creat mișcarea numită #RevoluțiaMeritocratieiPrinPersonalBranding care a ajuns internațional, mișcare care a fost nominalizată pentru Best Social Good Campaign în România la cel mai mare eveniment de Social Media și Comunicare din România, Webstock.

      În 2014 a creat, alături de Brand & Build (propria agenție de marketing care a fost nominalizată de revista Corporate Vision Magazine din Uk ca și Most Innovative Marketing Agency 2020 – Romania datorită diviziei de Self Marketing Tools), Fundația #ConstruimPentruViitor al cărei rol este să deservească nevoile de marketing și comunicare ale celor care nu au resurse, dar care oferă, la rândul lor, comunității. Tot prin această fundație a donat, conform Regulii 10%, împreună cu partenerii ei, pentru diverse cauze umanitare.

Este mama unui băiețel de 5 ani care a învățat-o iubirea necondiționată și răbdarea. Este pasionată de zona de transformare personală datorită procesului de Autocunoaștere si trezire spirituală prin care a trecut personal, de misticism, ezoterism și Yoghic Science, în special Kundalini Yoga.