„Pentru mine, stomatologia nu este un job, o meserie, un business, ci o mare pasiune” | Raluca Drăghici, cofondatoare & director medical Junior & Family Dental Center

Raluca Drăghici este cofondatoarea stomatologiei Junior & Family Dental Center, companie înființată alături de soțul său, Dan Drăghici, dar și directorul medical al acesteia. Afacerea a pornit de la pasiunea pentru stomatologie și tot ceea ce înseamnă acest domeniu, iar acum sute de pacienți le trec pragul și au încredere în serviciile de calitate pe care le oferă.

Raluca a început ca tehnician dentar, însă cu timpul și-a dorit să ajungă și medic. În activitatea sa, o motivează foarte mult momentul când echilibrează un pacient atât din punct de vedere medical, dar și emoțional, prin zâmbetele pe care le poate reda prin munca ei. 

 

Când nu este la clinică, îi place să petreacă timp cu familia, prin activități precum: gătit, plimbări și călătorii împreună. 

 

De unde a pornit pasiunea pentru stomatologie? De câți ani practici această meserie?

 

Mă bucur că ați întrebat despre „pasiunea pentru stomatologie” pentru că, cel puțin pentru mine, stomatologia nu este un job, o meserie, un business, ci o mare pasiune. Aceasta a crescut în timp, încă de pe vremea când interacționam cu pacienții din postura de tehnician dentar. 

 

Conduceam în urmă cu mulți ani un laborator de tehnică dentară și, de multe ori, trebuia să ajung în cabinetele medicilor pentru a cunoaște în mod direct așteptările pacienților. Așa am ajuns să mă înscriu la Facultatea de Medicină Dentară și să mă ocup, în paralel, și de tehnică dentară. După terminarea facultății, nu credeam că mă voi concentra cel mai mult pe pacient și nevoile acestuia, însă lucrurile au evoluat natural spre acest lucru. Acum pot spune că sunt un profesionist complet în domeniul sănătății dentare pentru că pacienții mei beneficiază încă de la prima consultație atât de sprijinul medicului, cât și de cel al tehnicianului dentar.

 

Și, întorcându-ne la pasiune, sunt într-o profesie în care nu lucrăm doar cu pacienți, ci și cu emoțiile lor, cu zâmbetele lor. Îmi amintesc că am avut cazuri în care pacienții nu zâmbeau din cauza problemelor dentare pe care le aveau și care, ulterior, au avut nevoie de timp sa reînvețe să zâmbească. Îi urmăresc cu drag pe rețelele de socializare sau îi revăd la controlul periodic cum devin mult mai încrezători și zâmbitori. Atunci când știi că ai echilibrat un om nu doar din perspectiva sănătății, ci și din punct de vedere emoțional, acest lucru te face fericit.

Sunt bucuroasă că reușesc să redau zâmbete și încredere pacienților mei, este minunat să vezi că schimbi vieți doar prin redarea zâmbetului.

 

Dacă ar fi să alegi un singur lucru care îți place cel mai mult din ceea ce faci, care ar fi acela?  

 

Îmi doresc să fac din ce în ce mai bine ceea ce fac acum. Citeam undeva că fericirea nu înseamnă să ai tot ce-ți dorești, ci să-ți dorești tot ce ai. Ei bine, chiar îmi doresc să continui să fac stomatologie de excelență.

 

Cât de mult a evoluat tehnologia în ceea ce privește medicina dentară în ultimii 10 ani?

 

Medicina dentară a evoluat enorm. Dacă eu am învățat în urmă cu mulți ani să facem lucrări dentare în mod manual, să sculptăm la propriu dinții pacientului, acum avem în cabinetele noastre de tehnică dentară tehnologie prin care dintele este construit integral fără a fi atins de mâna tehnicianului.  

 

Ca să putem fi în ton cu evoluția tehnologiei, trebuie să ne formăm în mod continuu, să căutăm cursuri, tehnologii care să ne ajute să fim mai buni pentru pacienții noștri. 

 

Cum sunt pacienții care îți calcă pragul? 

 

Mulți dintre pacienții care vin la noi sunt pacienți care vor să treacă peste o barieră, care au de obicei o traumă din copilărie legată de dentist sau copii ai căror părinți au avut astfel de traume. Minunat este atunci când pacienții pășesc în cabinet cu temeri și frici în ceea ce privește tratamentul stomatologic și pleacă de la noi cu dorința de a reveni și de a continua planul de tratament. De exemplu, am fost plăcut surprinsă să aflu de la mama unui copil pe care l-am avut pacient că micuțul o ruga constant să-l aducă din nou la stomatolog. Îi plăcea la noi în cabinet la fel de mult ca la un loc de joacă pentru copii.  

 

Ce trebuie să facă un medic stomatolog pentru a câștiga încrederea pacienților?

 

Relația pacientului cu medicul trebuie să fie una biunivocă. Chiar dacă trebuie să faci manopere multiple unui singur pacient, chiar dacă atât timpul tău ca medic, cât și al pacientului este limitat, un medic nu trebuie să uite să empatizeze cu pacientul. Relația medic-pacient este una de încredere, înainte de toate. Mă gândesc permanent nu doar la manopera pe care trebuie să o fac pacientului, ci și la durerea sa fizică. Tocmai de aceea, îmi tratez pacienții la fel cum mi-ar plăcea să fie tratat copilul meu și, în acest caz, putem avea un act medical corect din toate punctele de vedere.

 Un alt lucru foarte important este să învățăm să ascultăm, să înțelegem așteptările pacienților care, de multe ori, poate nu sunt aceleași cu cele pe care ți le imaginezi tu ca medic. În felul acesta se crează o relație de parteneriat medic-pacient, relație care este foarte importantă.

 

Ce le recomanzi tinerilor care vor să intre în domeniul stomatologic? Lucrezi la clinică cu medici tineri? 

 

Cel mai important sfat pentru cei care vor să facă stomatologie este unul simplu: să tratezi persoana care intră pe ușa cabinetului ca pe un pacient, nu ca pe un client! Dacă reușești să transformi stomatologia într-o vocație, și nu doar într-o meserie, succesul vine negreșit. 

 

Noi credem în tineri și echipa noastră medicală este alcătuită și din medici tineri. Consider că fiecare merită șansa de a lucra cu o echipă de la care poate învăța, iar generația de acum este avidă după cunoaștere și autoformare. Astfel, îi cooptăm în echipa noastră și le oferim încrederea de care au nevoie la început de drum, imediat după ce termină facultatea. Avem un întreg proces de recrutare al viitorilor colaboratori. Ei trebuie să aibă anumite calități astfel încât să se integreze ușor în echipa noastră.

 

Cum te vezi peste 10 ani pe plan profesional? 

 

Am plecat de la a fi tehnician dentar, iar acum sunt în etapa în care îmi doresc să fac medicină dentară de excelență, să ofer pacienților cele mai bune tratamente care există în momentul de față în lume. Am învățat în acești ani că, cel puțin în medicină, nu este bine să arzi etape. Peste zece ani mă văd tot medic, tot aplecată asupra pacientului și cu dorința de a face performanță în stomatologie.

 

Care consideri că au fost cele mai mari realizări din cariera ta?

 

Performanța noastră extraordinară în grupul de firme Drăghici Dental este că am reușit să transformăm pasiunea în business. Am crescut de la un simplu laborator de tehnică dentară, unde aveam o camera închiriată și un tehnician angajat cu jumătate de normă, la peste 100 de angajați și colaboratori în prezent și, poate, unul dintre cele mai mari laboratoare de tehnică dentară din Estul Europei.

 

Am crescut frumos și ca rețea de clinici sub brandul Junior Family Dental Center. În prezent, suntem prezenți cu mai multe clinici în Iași, București și Timișoara.

raluca draghici dental the woman1

Cum ai ales să te implici în afaceri și să deschizi alături de soțul tău o clinică stomatologică? 

 

Am reușit să transformăm pasiunea în business. Alături de pasiunea mea pentru stomatologie și tehnică dentară s-a alăturat și Dan, soțul meu, care avea o experiență de peste zece ani în cadrul unor companii multinaționale și venea cu proceduri corporate și o viziune de business. A fost o alăturare fericită pentru că nu am deschis doar o clinică stomatologică, ci am reușit să transformăm o afacere mică, de apartament, într-o întreagă industrie, laboratorul nostru fiind în momentul de față furnizor pentru peste 400 de clinici stomatologice din țară și străinătate.

 

Ce planuri de business ai în privința clinicilor pe care le conduci?

 

Pentru că eu mă ocup în principal de zona de servicii medicale și sunt directorul medical al companiei, principala mea preocupare este ca actul medical oferit să fie de cea mai bună calitate. 

 

De asemenea, când vorbim despre servicii medicale, partea de business este întotdeauna în plan secund pentru mine și urmează, în mod direct, calitatea serviciilor oferite. Cu alte cuvinte, dacă oferi servicii de calitate, vei avea mai mulți pacienți și va veni succesul și în zona de business. Așadar, intenția noastră este să creștem calitatea actului medical, să creștem gradul de pregătire profesională a medicilor noștri și să oferim condiții de siguranță și de igienă sporite pacienților, mai ales în acest context pandemic. 

 

În subsidiar, lucrăm la dezvoltarea rețelei de francize pentru clinicile dentare și la o nouă investiție de anvergură pentru laboratorul de tehnică dentară.

 

Ce te motivează în activitatea ta de zi cu zi?

 

Feedback-ul pacienților și zâmbetele lor largi atunci când au o dantură perfectă sunt motive suficiente pentru a merge mai departe. În plus, ne motivează dorința de a demonstra că stomatologia poate fi și ceva mai mult decât cabinetul de la parterul blocului. Noi avem planuri mari și vrem ca în câțiva ani să devenim poate cea mai mare rețea de clinici dentare din România. 

raluca draghici dental the woman3

Cum îți împarți timpul între viața personală și cea profesională?

 

Încerc să nu uit că nu sunt doar medic, ci și mama. Iar copilul meu are nevoie de mama sa, nu de doamna doctor. Două sau trei zile pe săptămână îmi fac timp să fiu eu cea care ia copilul de la grădiniță și să ne acordăm timp de calitate prin diverse activități pe care le facem împreună.

 

Cum îți petreci timpul liber? Care sunt pasiunile tale? 

 

Îmi place foarte mult să îmi petrec timpul cu familia. Gătim împreună, ne plimbăm, ieșim cu bicicleta, iar anul acesta am călătorit cu autorulota noastră pe care soțul meu a conceput-o special pentru noi. Din păcate, călătoriile noastre în acest an nu au mai fost ca până acum, dat fiind noul context al pandemiei, însă am reușit să valorificăm timpul liber de la sfârșitul săptămânii prin drumețiile cu rulota.