Piața de fashion. 90% dintre cei ce cumpără online spun că au vizitat cel puțin un magazin de profil

Un recent studiu realizat de MKOR Consulting relevă faptul că piața de fashion este foarte bine cotată în online. 90% dintre cei care cumpără din magazinele virtuale au spus că au vizitat cel puțin un magazin de fashion în ultima jumătate de an.

Pe de altă parte însă, studiul relevă carențe în procesul ce urmează vizitei pe site, adică cel de cumpărare, dar și cel de follow up, de mulțumire pe care ți-o aduce produsul achiziționat. Doar 65% dintre respondenți ajung să cumpere produse de pe site-urile de modă. Aproape jumătate dintre ei returnează produsele achiziționate, fiind nemulțumiți fie de calitatea lor, fie de nepotrivirea mărimilor (78% din retururi fiind din cauza acestei probleme).

moving-concept_23-2147703542

,,Dorința de a vedea și testa produsele și temerea că mărimile nu vor fi cele potrivite sunt principalii factori care îi determină pe consumatori să nu cumpere online”, a declarat Corina Cimpoca, fondator MKOR Consulting.

Studiul subliniază și motivele pentru care cei ce navighează online accesează magazinele. Clienții nu intră de fiecare dată pentru cumpărături, ci și pentru a se informa, a se inspira sau pentru a compara prețuri. De asemenea, 34% dintre consumatori se informează despre produse online, însă ajung să le cumpere din magazinul fizic.

women-taking-selfie-in-mall_23-2147670010

Conform MKOR Consulting, magazinele online se află pe locul al doilea, după mall-uri, ca opțiune preferată pentru cumpărăturile de fashion.

Cât cheltuie românii în magazinele online de fashion? Studiul spune că sumele cheltuite pentru înnoirea garderobei se situează între o sută și trei sute de lei pentru mai mult de jumătate dintre români, atât în mediul online cât și în offline.

Promovarea face diferența

Promovarea în online, cu precădere în social media aduce clienți. 45% dintre cei care au accesat magazine virtuale de fashion au ajuns acolo în urma unor reclame pe Facebook, 34% au răspuns  pozitiv la vederea unui banner online, iar 30% au accesat o reclamă primită pe e-mail.

close-up-of-gift-box-and-christmas-decorations-in-shopping-cart-with-woman-hand-online-paying-in-background_1428-1174

Mai mult decât atât, două treimi dintre consumatori utilizează telefonul mobil în magazin, ca unealtă pentru găsirea celor mai bune oferte cu ajutorul aplicațiilor preinstalate. Cercetarea a fost realizată pe un eșantion de 1.060 de respondenți, în octombrie 2017.

By Loredana Bertișan – Editor Contribuitor The Woman

2

Loredana este de profesie jurnalist, cu experiență de peste cinci ani în domeniu. A lucrat pentru mai multe publicații locale și naționale și a urmat mai multe stagii de formare în domeniu atât în țară, cât și în străinătate. Este absolventă a Departamentului de Jurnalism din cadrul Universității ,,Babeș-Bolyai”. Pe parcursul studiilor a descoperit că are o pasiune pentru partea de social și voluntariat, așadar a creat comunitatea Art4Education prin care se ocupă de campanii caritabile pentru copiii din satele României.

 Sursă foto: www.freepik.com