Deși companiile fac eforturi în actualizarea planurilor de strategii, pentru ca acestea să fie în concordanță cu noile cerințe privind viitorul forței de muncă și mediul de afaceri în continuă schimbare, nu reușesc să își atingă scopul, spune un studiu realizat pentru gigantul Fujitsu de o companie de cercetare europeană independent (Pierre Audoin Consultans).
Studiul citat de StartUP.ro mai precizează că mare parte dintre strategiile locurilor de muncă se dovedesc a fi obstacole în calea progresului. Unele dintre cele mai mari probleme identificate sunt cele de securitate, văzute ca fiind mult prea stricte, tehnologia învechită și faptul că angajatorii nu țin cont de faptul că acestea sunt indicatori în păstrarea colectivului de muncă, dar și în atragerea de noi angajați.
Studiul mai relevă și faptul că firmele fac doar progrese lente pe calea amenajării locurilor de muncă adaptate cerințelor viitorului. Deși angajații se așteaptă la tot mai multă flexibilitate și mobilitate, doar 42% dintre organizații oferă servicii online, utile pentru accesul „de oriunde” la aplicații și servicii.
Problemele de securitate nu sunt abordate din punct de vedere sustenabil. Riscul atacurilor informatice continuă să crească, iar majoritatea firmelor au reacționat prin investiții masive în protecția cibernetică. Multe dintre aceste măsuri afectează însă productivitatea.
56% dintre respondenți au declarat că abordarea lor actuală privind securitatea locului de muncă are impact negativ asupra randamentului angajaților, iar 20% au pulsat spunând că are un efect „extrem de nefavorabil” și consummator de timp.
By Loredana Bertișan – Editor Contribuitor The Woman
Loredana este de profesie jurnalist, cu experiență de peste cinci ani în domeniu. A lucrat pentru mai multe publicații locale și naționale și a urmat mai multe stagii de formare în domeniu atât în țară, cât și în străinătate. Este absolventă a Departamentului de Jurnalism din cadrul Universității ,,Babeș-Bolyai”. Pe parcursul studiilor a descoperit că are o pasiune pentru partea de social și voluntariat, așadar a creat comunitatea Art4Education prin care se ocupă de campanii caritabile pentru copiii din satele României.
Sursă foto: www.freepik.com