Structura, claritate si obiective comune. Adauga ingredienul tau secret la toate acestea si vei obtine succesul mult mai usor. Indiferent in ce domeniu lucrezi, un singur lucru este cert: mereu vei fi inconjurat de oameni. Nu conteaza varsta, etnia, religia, cultura sau pozitia fiecaruia in companie, conteaza sa existe o cultura comuna. Progresul nu poate exista fara ca oamenii sa aiba aceleasi valori, iar din moment ce timpul petrecut la birou iti ocupa cea mai mare parte din zi, este esential ca accentul sa fie pus pe comunicare.
Beneficiile unui mediu placut de munca sunt nenumarate: creativitate, productivitate si satisfactie. Cu cat lucrezi intr-un mediu pozitiv, cu atat vei avea un mind-set potrivit si vei obtine rezultate mai bune. In plus, riscul de a te confrunta cu stres va fi mult mai mic. Nu va exista nici riscul sa te confrunti cu burnout sau cu situatii limita, asa ca ai toate motivele sa pui accent pe promovarea aceluiasi set de valori in companie.
De ce este important sa lucrezi intr-un mediu placut?
Cele mai bune idei iau nastere atunci cand fiecare isi cunoaste bine rolul, iar cele mai bune rezultate apar atunci cand exista un scop comun. Dar cum poate fi un job motivant sau un mediu placut, mai ales cand programul este unul strict, iar managerii vor performanta?
Ca sa pui accent pe valori comune in orice companie, totul porneste de la modul de gandire al fiecarui angajat. Un mindset pozitiv va fi cu siguranta punctul de pornire cele mai important in dezvoltarea unei culturi comune.
Cum sa creezi un mediu placut de munca
1. Pune accent pe comunicare
Sa lucrezi alaturi de alti oameni este un privilegiu si in mod sigur este o oportunitate de dezvoltare. Nu considera ca totul ti se cuvine, pentru ca este posibil sa gresesti. Daca iti doresti sa creezi un mediu placut de munca, este esential sa pui accent pe comunicare. Construieste relatii bazate pe incredere cu ceilalti colegi si stabileste zilnic intalniri sau sedinte prin intermediul carora fiecare sa isi spuna punctul de vedere. Discutati despre lucrurile care va plac, despre rezultatele obtinute individual sau in echipa, despre ce puteti face pentru a va imbunatati munca sau stabiliti obiective pe termen scurt.
2. Elimina factorii toxici
Nimic nu este mai compromitator pentru o companie decat factorii toxici, iar in aceasta situatie este vorba despre persoanele negativiste. Orice progres este bazat pe munca in echipa, comunicare si colaborare, iar persoanele toxice, care nu vad decat aspectele negative ale oricarei situatii, nu vor ajuta la obtinerea unor rezultate bune. Iti doresti un mediu placut de munca? Atat tu, cat si colegii si superiorii trebuie sa fiti deschisi la idei noi, sa ascultati ce are de spus fiecare si sa puneti accent pe onestitate si integritate. Orice idee trebuie respectata si, de ce nu, pusa in practica, daca exista resursele necesare.
Articolul integral aici.