Sînziana Maioreanu: Liderul autentic axat pe dezvoltare și implicare în comunitate

Speaker în cadrul Conferinței de Leadership Feminin The Woman din 21 martie, Sînziana Maioreanu reprezintă portretul liderului autentic. Ea se remarcă prin dorința de implicare în comunitate, dar și adaptarea la schimbare.

În prezent, Sînziana coordonează activitatea Aegon România în calitate de CEO cu multă ambiție și dăruire. Aflați mai multe informații despre Sînziana Maioreanu în cadrul interviului realizat de The Woman Magazine.

Ați deținut de-a lungul carierei funcții de leadership în diferite companii. Care credeți că sunt principalele caracteristici ale unui lider?

Claritate. Cred că un lider trebuie să știe exact unde dorește să ajungă împreună cu echipa sa, cu compania sa. Cred că are nevoie să știe și cum va face acest drum, să îl poată explica echipei astfel încât să facă această călătorie împreună. Unui lider trebuie să îi pese, să îi pese autentic de oamenii din jurul său, de echipa sa, să îi îndrume să se realizeze profesional și personal. Empatia vine la rândul său împreună cu ascultarea, un lider trebuie să știe să își asculte echipa.

Care sunt cele mai mari provocări pe care le-ați întâmpinat pe parcursul profesional și cum le-ați depășit?

În peste 20 de ani am întâlnit multe provocări: de la a-mi reorienta cariera după Revoluție, la reforma pensiilor și lansarea Pilonului 2 de pensii private, deschiderea și conducerea primei companii de asigurări de sănătate (în plină criză financiară). Următoarea provocare a fost reorganizarea și creșterea singurei companii de asigurări specializate în bancassurance din țară – Aegon.

Provocările au fost multe și le-am depășit acceptând că schimbarea este singura constantă în viață și am ales să consider provocările ca pe o șansă de a învăța și progresa. Am mers pe acest drum cu transparență și respect față de echipa cu care am navigat uneori și prin mări tulburi, cu multă recunoștință pentru că am șansa să contribui la evoluția noastră ca societate, că pot să ajut oamenii să-și țină frâiele propriei vieți și să își asigure un viitor financiar mai bun.

Piața din România, în ceea ce privește asigurările de orice fel, nu este cea mai matură. Din punctul de vedere al asigurărilor oferite de Aegon, credeți că românii au început să conștientizeze importanța unei asigurări?

Într-o oarecare măsură observ o creștere a gradului de înțelegere a pieței de asigurări, dar suntem departe de unde ar trebui sa fim. Importanța unei asigurări este văzută prin prisma mai multor aspecte care țin și de situația socială și economică de la nivelul țării care este la rândul său reflectată la nivelul fiecărei familii și individ.

Care ar fi o situație ideală, aceea în care fiecare dintre noi are bazele unei educații financiare?

Înțelegem cum funcționează banii, utilitatea fiecărui instrument financiar în diferite momente ale vieții, ne formăm obiceiuri de economisire încă de la vârste fragede. Din păcate, educația în domeniul financiar se face acum în țară cu efortul companiilor de asigurare și al reglementatorului, ceea ce este insuficient pentru a acoperi la nivel național și al tuturor generațiilor un deficit care s-a acumulat în ultimii 50 de ani.

Care sunt planurile de viitor pentru Aegon?

Vom rămâne fideli intențiilor noastre declarate în ultimii ani cu privire la orientarea către clienții noștri: vrem să venim cu produse de reală necesitate, servicii relevante pentru situația în care se găsesc clienții, cu transparență și un limbaj simplu. Vrem realmente să fim aproape de clienții noștri pe parcursul întregii lor vieți – în asigurări este o relație care se dezvoltă pe perioade lungi de timp și în acest caz nu mai vorbim de relații contractuale numai, ci și la nivel uman.

Când vorbim de orientarea spre client ne referim și la serviciile pe care le oferim – vrem să fim autentic alături de ei când au mai mare nevoie de noi – de aceea ne mobilizăm rapid pentru încheierea tuturor actelor necesare, astfel încât oamenii să beneficieze urgent de banii lor atunci când au mai mare nevoie de ei. Ne place să credem că excelăm la acest capitol pentru că rezolvăm totul ca, în mai puțin de două zile, clienții noștri să beneficieze de despăgubire.

Ca și noutate – începând din acest an introducem servicii de sănătate. Cu toții ne facem planuri de viitor și vrem să ne sprijinim copiii să meargă pe drumul lor, un drum pe care ne străduim să îl susținem. În același timp trebuie să ne preocupăm de sănătatea noastră ca să avem siguranța că ne vom putea susține copiii, familia, mult timp de acum înainte. Aegon Diagnose.me este pentru momentele în care vrei să fii sigur – sigur de diagnosticul tău, de tratamentul tău și oferă acces facil la o rețea de 150 de medici din SUA și Europa, în totalitate în limba română.

Care sunt 3 cuvinte care vă descriu cel mai bine?

Ambiție, responsabilitate, implicare.