Live text from The Woman Entrepreneurship Workshops:
Storytelling in Entrepreneurship: How small brands should communicate with Vlad Andriescu – Editor-in-chief @ Start-up.ro și speaker în cadrul evenimentului.
Se zice despre Redbull ca e un produs media care întâmplător produce și o băutură carbogazoasă, la fel cum Uber iți spune că un om ca tine poate fi șoferul tău personal.
– O poveste bună iți va spune cum devii tu un om mai bun folosind produsul tău, nu ce face produsul de fapt.
– Orice poveste conține ceea ce Jonah Sachs – deplinătate, perfecțiune, dreptate, bogăție, simplitate, frumusețe, adevăr, unicitate, joc. (Recomandare: Jonah Sachs, Războiul Poveștilor)
– Discutăm de branduri care au inventat piețe. Nu există nylon pentru producerea ciorapilor? Epilatul e sexy. Un exemplu de branding despre care Vlad a vorbit este The Dollar Shaving Club (un produs pe o piață de 30 de miliarde de dolari, controlată în proporție de 70% de Gillette) care cuprinde elementele de care orice business ar trebui să țină cont:
– a venit cu un model de business distruptiv
– a creat conflict/ buzz
– are o parte socială
Ce întrebări ar trebui să punem din perspectiva de antreprenor?
- Ce face compania ta?
- De ce e produsul tău interesant?
- Cum poate să-mi ajute mie viața?
- Cine ești tu?
- De ce ești special?
- Ce problemă poți rezolva?
- Ce problemă poți inventa?
- Ai o poveste de viață interesantă? Folosește-o!
Storytelling for dummies
- Cu toții spunem povești
- Spune mesajul scurt și care să fie ținut minte. Asta e intriga
- Nu te pierde în detalii
- Pune o față pe poveste, personajele sunt importante
- Identifică o problemă. Crește empatia
- Cifrele sunt importante sunt pentru tine, nu pentru public
- Nu spune lucruri false
- Introdu conflictul în poveste
- Răspunde la întrebarea “De ce?” într-un mod original
- Nu-i lăsa să uite de tine
- Vorbește pe limba oamenilor
- Vorbește despre valori, nu despre vânzare
- Transmite emoție.
Concluzii?
- E greu să-i convingi pe antreprenori că poveștile chiar contează
- O poveste bună scurtcircuitează modul de penetrare pe piață
- O poveste bună creează categorii
- Creezi o nevoie în rândul unor clienți care nu știu că o au
- Vinzi mai mult
- Schimbi o piață de neschimbat
#ideasoftoday #thewomanentrepreneurship