Vlad Andriescu | Poveștile cresc valoarea produselor plictisitoare

Live text from The Woman Entrepreneurship Workshops:

Storytelling in Entrepreneurship: How small brands should communicate with Vlad Andriescu – Editor-in-chief @ Start-up.ro și speaker în cadrul evenimentului.

Se zice despre Redbull ca e un produs media care întâmplător produce și o băutură carbogazoasă, la fel cum Uber iți spune că un om ca tine poate fi șoferul tău personal.

– O poveste bună iți va spune cum devii tu un om mai bun folosind produsul tău, nu ce face produsul de fapt.

– Orice poveste conține ceea ce Jonah Sachs – deplinătate, perfecțiune, dreptate, bogăție, simplitate, frumusețe, adevăr, unicitate, joc. (Recomandare: Jonah Sachs, Războiul Poveștilor)

– Discutăm de branduri care au inventat piețe. Nu există nylon pentru producerea ciorapilor? Epilatul e sexy. Un exemplu de branding despre care Vlad a vorbit este The Dollar Shaving Club (un produs pe o piață de 30 de miliarde de dolari, controlată în proporție de 70% de Gillette) care cuprinde elementele de care orice business ar trebui să țină cont:

– a venit cu un model de business distruptiv

– a creat conflict/ buzz

– are o parte socială

Ce întrebări ar trebui să punem din perspectiva de antreprenor? 

  • Ce face compania ta?
  • De ce e produsul tău interesant?
  • Cum poate să-mi ajute mie viața?
  • Cine ești tu?
  • De ce ești special?
  • Ce problemă poți rezolva?
  • Ce problemă poți inventa?
  • Ai o poveste de viață interesantă? Folosește-o!

Storytelling for dummies

  • Cu toții spunem povești
  • Spune mesajul scurt și care să fie ținut minte. Asta e intriga
  • Nu te pierde în detalii
  • Pune o față pe poveste, personajele sunt importante
  • Identifică o problemă. Crește empatia
  • Cifrele sunt importante sunt pentru tine, nu pentru public
  • Nu spune lucruri false
  • Introdu conflictul în poveste
  • Răspunde la întrebarea “De ce?” într-un mod original
  • Nu-i lăsa să uite de tine
  • Vorbește pe limba oamenilor
  • Vorbește despre valori, nu despre vânzare
  • Transmite emoție.

Concluzii? 

  • E greu să-i convingi pe antreprenori că poveștile chiar contează
  • O poveste bună scurtcircuitează modul de penetrare pe piață
  • O poveste bună creează categorii
  • Creezi o nevoie în rândul unor clienți care nu știu că o au
  • Vinzi mai mult
  • Schimbi o piață de neschimbat

#ideasoftoday #thewomanentrepreneurship