“A trecut vremea cand puteai ignora social media sau cand faceai experimente in mod aleatoriu, asteptand rezultate pozitive.”

Sa ai o strategie de social media nu mai este optional, este absolut obligatoriu. Sa ai o strategie de Social Media SOLIDA, inseamna sa fii cu un pas inaintea competitorilor. Social Media te ajuta sa fii mai aproape de clientul tau direct, sa relationezi cu el la un nivel mai personal, dar si sa-ti promovezi business-ul in asa fel incat sa atragi mai multi clienti.

Sa fii prezent in social media este echivalent cu sa fii prezent in viata clientului tau, iar pentru a avea succes exact de asta ai nevoie: sa fii cat acolo unde se afla clientul tau. Iar in conditiile in care tot mai multa lume isi petrece viata in social media, e clar unde trebuie sa-ti indrepti atentia.

A trecut vremea cand puteai ignora social media sau cand faceai experimente in mod aleatoriu, asteptand rezultate pozitive. Acum ai nevoie de o strategie coerenta si bine pusa la punct pentru a raspunde nevoilor clientilor existenti si a capta atentia potentialilor clienti. Strategia de social media trebuie incorporata in strategia generala de marketing, forma ideală fiind o combinatie de marketing offline si online, promotii, programe de fidelizare si implicare a comunitatii. Bineinteles ca acest mix trebuie revizuit si actualizat pe masura ce brandul tau se maturizeaza.

 Tehnici simple de Social Media de folosit in favoarea companiei tale

Social media a depasit demult faza de chat intre prieteni. In prezent, Social Media reprezinta un instrument esential pentru a fi conectat cu clientul tau, dar si pentru a-ti construi un brand. Iar ca orice instrument de marketing, folosit corect, va fi eficient, isi va justifica costurile si va da rezultate. Iata cateva tehnici simple de social media pe care sa le folosesti in favoarea ta:

1. Stabileste clar mesajul pe care vrei sa-l transmiti si fa o impresie buna chiar de la inceput

Nu te mai poti arunca in valtoarea social media fara sa ai un mesaj clar si concentrat in jurul unei idei. Creaza o poveste in jurul afacerii tale, concentreaza-te pe crearea de senzatii si stari de spirit. Fa-ti temele foarte bine inainte de a incepe si defineste-ti bine strategia. Sa te lansezi in mod hazardat, fara un mesaj clar si bine conturat, nu este deloc productiv si-ti poate dauna afacerii.

 2. Alege specialisti care sa se ocupe de Social Media

 

Oamenii care se ocupa de Social Media trebuie sa fie foarte buni specialisti, sa-ti inteleaga foarte bine afacerea si sa fie capabili sa actioneze rapid si cu mult profesionalism. Clientii te vor aprecia in functie de activitatea si calitatea raspunsului pe social media, asadar e important sa iei acest lucru in serios si sa fii pregatit.

3. Tonul pe care-l folosesti in Social Media trebuie sa fie un echilibru intre casual vs oficial

Pe retelele de socializare, vocea brandului tau poate suna un pic diferit fata de e-mail, chat sau telefon. Social Media este un loc pentru conversatii casual, prietenoase, iar interactiunile cu clientii tai trebuie sa reflecte asta, pastrand in acelasi timp un nivel ridicat de profesionalism. In raspunsul catre clienti poti folosi emoji si fraze prietenoase precum: ”Sa ai o zi minunata!”. Profesionalismul consta in raspunsuri prompte, care le rezolva problemele clientilor tai.

Articolul integral aici.