Andrada Ona este un exemplu de cum destinul poate schimba radical traiectoria unei cariere. Deși pregătită ca medic chirurg în domeniul chirurgiei maxilo-faciale, Andrada și-a găsit adevărata chemare în industria modei. Începuturile sale profesionale au fost marcate de experiența la Karstadt, în Germania, în calitate de Buyer și ulterior Head of Buying.
În 2009, Andrada a decis să urmeze pasiunea sa pentru modă și a pus bazele brandului ZOE ONA. Cu sprijinul mamei sale și inspirată de fiica sa, Zoe, Andrada a creat un brand de succes recunoscut la nivel internațional.
Pe parcursul interviului, Andrada ne povestește despre importanța calității și atenției la detalii în crearea fiecărei piese ZOE ONA, despre rutina sa zilnică care combină munca intensă cu momentele de inspirație, și despre cum definește succesul personal și profesional. De asemenea, ne oferă o privire asupra vieții sale dincolo de modă, incluzând pasiunea pentru automobilul său Mercedes-Benz G Class și planurile de extindere ale brandului.
Povestește-ne despre tine. Cum ai ajuns în punctul profesional în care ești astăzi?
Mă numesc Andrada Ona și, deși am o pregătire profesională ca medic, destinul m-a condus neașteptat spre industria modei.
Mi-am început cariera ca medic chirurg în chirurgia maxilo-facială în Köln, în Germania. Părinții mei, de asemenea, sunt medici de profesie, mutați în Germania în vremea comunismului, în anul 1986. Printr-o întâmplare la îndemnul unei prietene am ajuns să fiu Buyer si mai apoi Head of Buying la Karstadt, companie din Germania unde am manageriat un buying budget 120 de mil euro pe an.
În 2009 am decis să îmi urmez pasiunea pentru modă și am fondat brandul ZOE ONA. Succesul meu se datorează și mamei mele, care m-a susținut la fiecare pas, și fiicei mele, Zoe, care este inspirația și numele brandului meu.
Brandul s-a născut în Germania, în 2010, unde am și cunoscut succesul. Piesele Zoe Ona au fost incluse în publicații prestigioase precum Vogue sau L’Officiel, dar am avut și runwayshow la MERCEDES-BENZ FASHION WEEK doi ani la rând, în 2013 și 2014.
Ce reprezintă ZOE ONA pentru tine?
ZOE ONA este mult mai mult decât un simplu brand de modă pentru mine. Este o extensie a personalității și a stilului meu, un mod de a exprima pasiunea mea pentru design și calitate.
Brandul mă reprezintă perfect deoarece fiecare piesă pe care o creez reflectă standardele mele: folosesc materiale fine, iar fiecare cusătură și detaliu sunt realizate cu atenție. Fiecare articol este conceput astfel încât să întruchipeze ceea ce eu însămi aș purta.
Cu ce se diferențiază brandul pe care îl conduci? Care ai spune că este „acel ceva” al brandului?
Atunci când creezi un brand, este nevoie să te uiți la tine, în interior și să te întrebi:
-Ce mă reprezintă?
-De ce are altcineva nevoie de asta?
-În ce cred eu cu adevărat?
Mie întotdeauna mi-au plăcut anumite lucruri și, în timp, am început să pun lucrurile acelea împreună, să le îmbin și să îmi formez un vocabular. Apoi, acel vocabular formează o personalitate, iar personalitatea este preluată de brand.
Brandul ZOE ONA se diferențiază prin utilizarea materialelor de cea mai înaltă calitate, precum cașmir, vicunia alpaca, mohair sau mătase. Designul nostru combină cunoștințele în domeniul modei și al styling-ului, înțelegerea pentru femeile care poartă brandul și tradiția manufacturii europene, creând piese atemporale, acele piese iubite must-have. „Acel ceva” al brandului se definește prin atenția la detalii și dedicarea pentru perfecțiune în fiecare aspect al creației.
Cum arată o zi din punct de vedere profesional pentru tine? Cum îți începi diminețile și cum se încheie zilele tale de muncă?
Depinde de perioadă. În perioada de pregatire a noilor colecții, zilele mele încep devreme, la 5.00 am, cu o oră de meditație, sport și planificarea zilei. Îmi dedic dimineața analizei trendurilor și strategiei de dezvoltare. Urmează întâlniri cu echipa de producție, și sesiuni de revizuire a noilor colecții. Seara o închei de obicei revizuind obiectivele zilei și petrecând timp cu familia cu prietenii.
În alte perioade ale anului călătoresc mult la târguri de profil, la discuții cu potențiali buyeri. Suntem prezenți pe piețele internaționale în țări precum: Germania, Austria, Elveția, Franța, Țările Scandinave și UK. Această prezență se datorează în primul rand conexiunilor mele foarte puternice, pe care le-am creat de-a lungul timpului în industria de fashion.
Cum definești astăzi succesul? Crezi că l-ai atins? Ce te motivează zi de zi?
Succesul pentru mine înseamnă să creezi valoare și să inspiri prin munca ta, să fii apreciat și recunoscut ca un creator. Consider că am realizat foarte mult până acum, că m-am dezvoltat, dar efectiv acesta este numai începutul. Mereu există loc pentru creștere și îmbunătățire.
Zi de zi, mă motivează acea senzație inegalabilă pe care o am atunci când văd femeile purtând piesele ZOE ONA. Este o bucurie să observ cum creațiile mele le fac să se simtă mai feminine și mai frumoase, evidențiindu-le grația și eleganța naturală. Acest lucru îmi dă energie și mă inspiră să continui să creez piese care nu doar îmbracă, ci și îmbunătățesc încrederea și frumusețea fiecărei femei.
Ce înseamnă pentru tine timp liber și cum îl petreci?
Îmi place să muncesc, nu există o oră fără muncă, așa că, prin urmare, timpul liber este doar muncă, dar, așa cum am explicat, munca pentru mine nu este muncă și timpul liber nu este timp liber. Sună puțin ciudat, știu, dar nu există nicio diferență între timpul liber și muncă, cred că pot spune că este viața mea și îmi place ceea ce fac.
Ce mașină conduci?
Conduc un Mercedes-Benz G Class Final Edition, cu care sunt foarte fericită.
De ce Mercedes-Benz?
Am ales Mercedes-Benz pentru calitatea incredibilă, fiabilitatea și puterea sa, care reflectă perfect caracterul meu și valorile mele.
Care este caracteristica preferată a mașinii tale și de ce?
Caracteristica preferată este combinația între puterea brută și luxul sofisticat. Îmi oferă încredere și confort în orice situație.
Dacă mașina ta ar avea un nume, care ar fi acela? De ce?
Cred că s-ar numi “THE TANK”, datorită robusteții și puterii sale excepționale.
Ce crezi că ar spune mașina ta despre stilul tău de conducere?
Mașina mea ar spune că sunt o persoană hotărâtă, care știe ce vrea și care își croiește propriul drum.
Dacă ar fi să alegi o destinație de vis pentru a merge cu mașina ta, care ar fi aceasta și de ce?
Destinația este Saint Tropez, unde poți să te pierzi în lanurile magice de lavanda și de floarea soarelui. Saint Tropez nu este doar un loc de o frumusețe răpitoare, cu peisaje spectaculoase și o atmosferă vibrantă, ci este și locația unde vom deschide primul nostru magazin ZOE ONA. Această destinație emblematică reprezintă eleganță și rafinament, valori care se regăsesc și în brandul nostru. Deschiderea unui magazin în acest loc marchează un pas important în evoluția brandului nostru și îmi oferă oportunitatea de a împărtăși creațiile mele cu o nouă audiență, care apreciază moda de înaltă calitate.
Ce nu îți lipsește niciodată din mașină?
Nu îmi lipsesc niciodată telefonul, cardurile de credit, ochelarii de soare și o stolă din cașmir.
Descrie-ți mașina printr-un hashtag:
#BestGermanJob
Interviul face parte din seria – „Femei puternice la Volan”, un proiect The Woman x ATP Motors.
Credit foto: Clau Morar