Cătălina este omul din spatele La Vie en Rose, proiect care a pornit din dorința acesteia de a crea buchete de flori exact cum ar vrea ea să primească. Dincolo de pasiunea pentru flori, artă și frumos, Cătălina a urmat și studii în domeniu, la bază fiind inginer peisagist și studiind și design interior.
Ultimul său proiect se numește MAISON d’Art, un concept care adună decorațiuni interioare premium și high-end, la care Cătălina visa încă de când studia design interior. Despre visul îndeplinit astăzi, antreprenoriat, provocări și oamenii de alături, ne povestește în interviul de astăzi. Ne-a vorbit despre începuturi și planuri de viitor, despre stil de leadership și pasiune.
Se spune că oamenii care lucrează cu florile sunt cei mai fericiți oameni. Cum ai descrie tu universul aranjamentelor florale? Care sunt cele mai memorabile momente dacă te uiți în spate de-a lungul anilor?
Universul aranjamentelor florale este unul în care frumusețea naturii și arta se îmbină armonios. Ele implică surprinderea esenței, culorilor, formelor și emoțiilor pe care florile le transmit. Când sunt printre flori, mă simt în mediul meu, mă încarcă cu energie, dar mai ales simt liniște.
Cele mai memorabile momente… sunt destul de greu de ales, având în vedere că anul acesta împlinim 10 ani de La Vie en Rose. Mă gândesc mereu cu drag la prima imagine a florăriei, atunci când mi-am imaginat-o, la evoluția noastră pe parcursul anilor și la cât de departe am ajuns, ca echipă. Mă mândresc cu asta!
Cum a arătat pentru tine începutul în antreprenoriat? Ce te-a inspirat să transformi florile în artă și să începi La Vie en Rose?
Industria florală este foarte competitivă, dar am știut că pot să aduc ceva nou în această artă. Mi-am dorit să creez buchete pe care eu aș fi vrut să le primesc! Am dorit să aduc în Cluj-Napoca acele concepte de nunți în care florile spun povestea de iubire, în care aranjamentele opulente reușesc să uimească participanții și să ii transpună într-un tărâm de poveste.
Noi toți vrem să trăim fericiți până la adânci bătrâneți, ne place să evadăm din rutină prin gesturi magnifice, iar florile au puterea să livreze emoție și să transforme un moment, într-o clipă de neuitat. Noi, femeile, nu vom uita niciodată, o floare sau un buchet primit cândva.
Începutul antreprenoriatului pentru mine a fost cu multe provocări și necunoscute, însă mereu am știut direcția în care vreau să merg. Așa că, orice provocare întâmpinată pe drum, m-a întărit și m-a învățat să gestionez fiecare situație cu un ochi critic, dar pozitiv. Motto-ul meu e: totul are o soluție.
Ești la bază inginer peisagist. Crezi că a contribuit în vreun fel educația formală la succesul business-ului tău? Care crezi că sunt cele mai importante elemente din business-ul La Vie en Rose?
Da, sunt inginer peisagist și surpriza pe care nu o știu mulți despre mine, am studiat în paralel și design-ul interior. M-au ajutat mult ambele, mi-a fost mult mai ușor să creez aranjamente cunoscând deja principiile design-ului interior pe care le folosesc frecvent: proporția, echilibrul și armonia.
Consider că mereu e loc de îmbunătățit și, la rândul meu, particip constant la cursuri internaționale pentru a-mi putea alimenta inspirația și viziunea.
A rămâne inovator, a oferi servicii excelente și a crea aranjamente care vorbesc despre brand în absența logo-ului sunt toate aspecte esențiale după care mă ghidez. Îmi place interacțiunea cu clienții mei și din detaliile aflate de la aceștia imi iau inspirația pentru a realiza buchete unicat. Îmi place să cred că am reușit să setăm trenduri pe piața locală și mai ales, în categoria evenimentelor private.
Florăria La Vie en Rose are peste 10 ani vechime, sute de evenimente în care te-ai implicat. Care au fost cele mai dificile momente legate de începuturile acesteia?
În acești 10 ani, am fost onorați să fim alături de mulți clienți în evenimentele lor și le mulțumim pentru că ne-au ales. Dificultățile întâmpinate la început, au fost privite mereu ca provocări. O astfel de provocare a fost, în special la început, găsirea echipei care să reprezinte brandul nostru la nivelul pe care ni-l dorim.
A fost dificil până am acceptat că nu pot face totul singură. Acum suntem o echipă mare, unită și care împărtășește o viziune comună, lucru pentru care sunt foarte recunoscătoare.
Care crezi că sunt elementele distinctive La Vie en Rose prin care vă diferențiați de alți furnizori? Ce a contat mai mult pe parcursul anilor? Produsul? Imaginea? Parteneriatele? Sau poate alte elemente?
A face față emoțiilor, care sunt prezente la fiecare eveniment major, necesită empatie și inteligență emoțională. Înțelegerea și respectarea semnificației acestor evenimente este crucială, iar comunicarea este cheia succesului. Din feedback-ul primit de la clienți, cele mai mari atuuri ale business-ului nostru, sunt că reușim să transformam visele/conceptele lor fără a-i stresa și că livrăm în final ceea ce promitem!
Pentru mine, personal, a contat bunăstarea clientului, aspectul aranjamentelor noastre care să vorbească despre La Vie en Rose prin modul în care sunt realizate. Contează, în același timp, interacțiunea cu clienții și fidelizarea acestora.
Te vezi un antreprenor intuitiv? Sau mai degrabă unul care învață în mod continuu? Ai avut parte de mentori în călătoria ta ca antreprenor?
Aleg de cele mai multe ori să îmi urmez intuiția, a funcționat încă de la început și pot spune că face parte din procesul meu de alegere și gândire a strategiilor de viitor pentru brandul La Vie en Rose.
Consider că, pentru a continua să creștem, e nevoie să ne educăm constant. Datorită educației am reușit de-a lungul anilor să îmi creez propriile principii și tehnici de artă florală care ne situează diferit pe piață.
Cine sunt oamenii cu care te înconjori? Cum îți definești stilul de leadership și cum a evoluat acesta de-a lungul timpului?
Îmi place să fiu înconjurată de oameni creativi, tocmai de aceea mă găsiți în cea mai mare parte a timpului în florării, alături de echipa mea. Îmi văd echipa precum o mare familie și această perspectivă reflectă stilul meu de leadership.
Cum îți alegi partenerii cu care colaborezi? Sunt niște aspecte de care ții cont în mod specific?
Pentru mine primează prima interacțiune cu viitorii parteneri, pun mult preț pe comunicare. Apoi, îmi urmez intuiția. Cred că parteneriatele se pot dezvolta frumos, dacă ambele părți sunt implicate în mod egal.
Spune-ne mai multe despre noul tău proiect, MAISON d’Art – decorațiuni interioare premium și high-end. Cum se încadrează acesta în viziunea ta artistică și cum se leagă acesta de La Vie en Rose?
Pasiunea mea pentru artă și frumos a fost mereu prezentă, am transpus multă creativitate în florăriile noastre. Dar, frumosul, pentru mine, integrează tot ce ține de partea de decor. De aici și dorința mea de a aduce în Cluj produse premium, delicate, dar și minimaliste care să îți transmită eleganță. E un vis pe care il aveam când studiam design-ul interior și pe care sunt extrem de încântată că am reușit să îl concretizez.
Care sunt planurile pentru MAISON d’Art? Ce ți-ai propus în mod concret de la acest proiect?
Îmi doresc mult ca oamenii care trec pragul MAISON d’art să se simtă acasă prin vibe-ul pe care l-am creat aici. Îmi doresc ca produsele noastre să ajungă în cât mai multe case. “Luxury lives here”, un lux care face să vibreze sufletul. Vreau să continuăm să aducem produse inovative și unicate, potrivite pentru toate tipologiile de oameni. De asemenea, vreau să facilităm procesul de cumpărare prin serviciul de Personal Shopper, cred că multe persoane se vor bucura de acest serviciu.
Cafea sau ceai? – Cafea, mereu!
Artistul preferat în acest moment: fiul meu, Arthur
Destinația preferată de călătorie: Franța
Care este pentru tine cea mai frumoasă floare? – Ranunculus, o avem și în logo-ul La Vie en Rose
Autoturism SUV sau Cabrio? – SUV
Credit foto: The Francisc
–
Editor: Crina Ciocian