Dacă nu activezi deja în industria modei, sau dacă nu este acesta un subiect care te pasionează, despre Landiana Cerciu s-ar putea să fi auzit sub pseudonimul „Landiana Yolo”. Așa se intitulează implicit și blogul ei, precum și contul ei de Instagram – platforme cu ajutorul cărora ea împărtășește cu comunitatea ei „behind the scenes” din culisele lumii fashionului și a evenimentelor. Fashion, evenimentele și, mai precis, evenimentele de fashion ocupă, de fapt, și o mare parte a vieții ei (și nu doar profesionale). Landiana este Vicepreședinte al Feeric Fashion Week, dar, cariera sa este despre și mai mult decât atât.
Landiana se numără printre coordonatorii competiției de fashion design, Feeric33. Este Executive Producer al documentarului „The Fightback”, un film despre modă sustenabilă în Europa de Vest și Centrală. În același timp, este Editor-in-Chief al MODIC Magazine. Indiferent de ceea ce face, o face ghidată de misiunea pe care o are: aceea de a promova designeri emergenți, care folosesc tehnologii și strategii sustenabile. „E important că fiecare dintre noi să își aducă aportul, să își dorească schimbarea, și să consume conștient,”a delarat ea.
Și exact asta-i ceea ce face și ea, în modul în care o știe cel mai bine: folosind ca instrumente moda și evenimentele. Astăzi, Landiana își folosește vocea și, cel mai important, expertiza dobândită în toți anii de activitate în industria modei pentru a crea o structură de e-commerce dedicată în special acestor designeri emergenți. Și face asta pentru că a aflat pe cont propriu ce înseamnă sprijinul, precum și unde poți ajunge dacă-l primești. De unde a pornit Landiana, cum se simte față de punctul în care a ajuns astăzi, și încotro se îndreaptă – mi-a povestit în acest interviu pe care mi l-a acordat imediat după finalizarea FFW 2021.
Cărei nevoi de-ale tale îi răspunde integrarea Feeric Fashion Week în parcursul tău profesional? Cum a arătat momentul când ți-ai dat seama de existența nevoii respective?
Integrarea Feericului în cariera mea a venit exact în momentul în care simțeam că îmi doresc să fac mai mult atât în carieră, cât și în industrie. Ca model am atins obiectivele dorite la acel moment, însă îmi doream să am o voce pe care să o folosesc și cu ajutorul căreia să împărtășesc toate experiențele acumulate de-a lungul anilor, ceea ce s-a și întâmplat în cadrul tuturor edițiilor Feeric Fashion Week de până acum.
Coincid așteptările oamenilor cu privire la viața ca top-model cu realitatea? Dacă ar fi să demitizezi o idee referitoare la ce înseamnă să fii model, care ar fi aceasta și de ce?
Sunt sigură că nu e un secret că realitatea este puțin diferită întotdeauna, iar întrebarea ta îmi susține afirmația. De multe ori am auzit „ah, vezi lumea, călătorești în atâtea țări…”. Fair enough. Dar ceea ce mulți oameni uită este că în absolut fiecare călătorie începi totul de la zero.
Riscul, atunci când începi capitole noi din nou și din nou, este că dacă nu ești „călit” se prea poate să ajungi la saturație. Acest grad ridicat de saturație se manifestă, cel mai adesea, prin cât de greu poate deveni să te integrezi în culturi diferite o dată la câteva luni. Este, însă, o lume aparte, o lume care îți poate oferi un infinit de cunoaștere dacă vrei să o descoperi.
Cum arată reprezentarea cea mai apropiată de realitate a modului cum este să activezi în industria modei? Cu ce așteptări ai pășit tu în acest domeniu și în ce măsură s-au adeverit acestea, de fapt?
„Atunci când menționăm industria modei avem tendința să ne raportăm la prezentări de modă, evenimente glamour, celebrități… dar e mult mai mult de atât.”
Este un never ending roller coaster. Atât de multă muncă se află în spatele a tot ceea ce se vede. Luni întregi de pregătiri, cercetări, statistici, probe și multe altele. Să ne gândim la simplul fapt că pentru un eveniment fashion de 10 minute, se poate munci luni întregi… și merită apreciere fiecare ora petrecută de fiecare om pentru realizarea oricărui eveniment de modă.
Cum se diferențiază modul în care se trăiește experiența Feeric în calitate de model de felul în care se experimentează ca organizator? În care dintre cele două ipostaze simți că te regăsești cel mai mult?
Am intrat în #FeericTeam acum 13 ani, ca model. Întâmplarea face că Mitichi, președintele Feeric Fashion Week, să fi văzut acea pasiune despre care vorbesc, și să o exploateze până la punctul la care ne aflăm acum. A fost un drum nemaipomenit de frumos, depășind noi limite an de an.
Am ajuns, mai întâi, director de casting. Apoi, coordinator de backstage și, în ultima fază, Vice Președinte. Fiecare dintre cele 2 poziții, cea de model și cea de organizator, mi-a oferit experiențe de neuitat. Suma tuturor acestor experiențe m-a adus astăzi aici, în cel mai frumos și împlinit punct al vieții mele de până acum, însă cu siguranță cea de-a două primează în formarea mea că individ.
Complementar, redai toate aceste experiențe pe principalele platforme pe care oamenii pot lua contact cu munca și viața ta: LandianaYolo.com și Instagram. Cum arată un „behind the scenes” din lumea modei și a evenimentelor pe care nu l-ai împărtășit până acum pe platformele tale? Dar din organizarea specifică a Feeric Fashion Week?
„Sezon de sezon, eu și echipa mea trăim o luna întreagă cu minim 10 evenimente pe zi, în fiecare zi.”
Un behind the scenes pe care, probabil, nu l-am împărtășit niciodată este haosul pregătirilor înainte de săptămânile modei la care merg împreună cu echipa. Sezon de sezon participăm la unele dintre cele mai importante săptămâni ale model din lume. Te rog, doar încearcă să îți imaginezi momentul în care pregătesc ținutele și bagajele.
Pe de altă parte, atunci când vine vorba despre Feeric Fashion Week, sunt un open book. Încerc, atât cu ajutorul blogului meu, cât și cu al contului meu de Instagram, să redau cât de mult pot din ceea ce se întâmplă în spatele scenei. Îmi doresc ca tot ceea ce redau să fie cât se poate de real, atât din timpul evenimentului, cât și de după.
Ce aduci în echipa Feeric în calitate de organizator implică experiența săptămânilor de modă de la Londra, Milano și Paris. Care sunt trei standarde la care aceste săptămâni ale modei țintesc să se ridice și pe care își propune și Feeric FFW să le atingă?
Feeric Fashion Week atinge deja majoritatea standardelor impuse de fiecare săptămâna a modei la care particip. Dar mai mult decât atât, oferă ceva ce nu mi-a fost dat să văd în nicio altă parte. Mă refer, aici, la:
– nivelul de creativitate în realizarea showurilor;
– implicarea echipei;
– spiritul care a dat naștere hastgaului #FeelFeeric.
De fapt, #FeelFeeric este un hashtag care înglobează tot ce trăim în cea mai feerică săptămâna din an, și pe care îl folosim ori de câte ori suntem alături de oamenii din echipa, oriunde în lume.
Cum se integrează Feeric în peisajul internațional al proiectelor de acest gen?
Feeric se află pe lista celor mai cunoscute săptămâni ale modei din lume, alături de Tokyo, Dubai, Madrid, Sao Paolo, Roma, Seoul, Copenhaga și altele. Se poziționează imediat după cele mai cunoscute patru dintre ele: Londra, Milano, Paris și New York.
Ceea ce pune evenimentul nostru pe hartă alături de acestea este faptul că participă designeri, jurnaliști și celebrități din peste 20 de țări, oameni care au contribuit la dezvoltatea proiectului, transformându-l în ceea ce este el astăzi. Asta integrează Feeric pe piață internațională și îl diferențiază la nivel național.
Conform blogului tău, cea mai recentă ediție organizată a FFW, ediția din 2019, „a fost cea mai frumoasă ediție de până acum”. Cum a arătat unul dintre momentele din timpul Feeric Fashion Week 2019 prin care s-ar putea exemplifica această idee? Dar ediția din 2021 cum ai descrie-o acum, la puțin timp după încheierea sa?
Ediția din 2019 a fost, într-adevăr, un real succes. Sunt mulți factori care au dus la asta, printre care și: oamenii care ni s-au alăturat, locațiile în care s-au desfășurat showurile, modul în care am lucrat cu echipa, rezultatele și atenția presei internaționale. Toate acestea au creat un Feeric 2019 de neuitat, ca oricare alt Feeric de altfel.
Dar ediția din 2021… nu doar că a fost o ediție frumoasă cu un succes neegalat până acum, ci a venit ca un răspuns la nevoia fiecăruia dintre noi să #FeelFeeric din nou, mai ales ținând cont de circumstanțele cauzate de pandemie. Cred că asta-i ceea ce ne-a făcut să apreciem mai mult fiecare lucru pe care Feeric l-a avut de oferit anul acesta.
Cum s-a resimțit asupra echipei Feeric presiunea necesității organizării unei noi ediții care să se ridice/să depășească standardele ediției din 2019? Care este un aspect din spatele organizării evenimentului care nu se vede public, dar pe care ți-ai dori ca oamenii să-l cunoască?
Presiunea necesității organizării ediției 2021 astfel încât să se ridice la standardele impuse de FFW 2019 nu s-a resimțit atât de tare. Ba din contră. Ne-am hrănit cu siguranță oamenilor implicați că facem bine ceea ce facem. A mai rămas doar să dovedim asta și să confirmăm așteptările care deja existau.
„Mi-ar fi plăcut să fiu întrebată dacă aș lua în considerare să fac altceva vreodată. Răspunsul cred că este evident.”
Nu e atât de greu să faci asta atunci când ai oamenii potriviți alături. Iar eu îi am. Fiindcă un aspect care nu se vede niciodată public este toată munca din spatele organizării unui astfel de eveniment. Aceasta a început în urmă cu un an. De fapt, ca să fiu sinceră, ea nu se oprește niciodată. Continuă doar. De la o ediție la alta.
Îmi dau seama că tu și evenimentul Feeric împărtășiți trei aspecte: îmbrățișarea noului, adaptarea constantă și reinventarea. Cum a:
1. îmbrățișat ediția din 2021 a FFW noutatea anul acesta,
2. cum/la ce s-a adaptat,
3. cum s-a reinventat?
Dar echipa din spatele organizării sale, odată cu evenimentul?
Ce afirmație frumoasă!
Singură noutate la care a trebuit să ne adaptăm a fost cauzată de situația pandemică și măsurile pe care le presupune realizarea unui eveniment în astfel de condiții. Pregătirea echipei în implementarea tuturor normelor și-a spus cuvântul în așa fel încât totul a părul firesc și natural, fără să întâmpinăm dificultăți în acest capitol. Singurul aspect mai puțin plăcut legat de această topică a fost cauzat de dificultatea posibilității de călătorie: am făcut această ediție cu aproape jumătate din echipă.
O parte din Feeric sunt modelele noastre din Cehia, Franța, Argentina, make-up artistul nostru din Malta, art directorii din Spania și Italia… De această dată, însă, din păcate, nu au putut să fie prezenți. Însă, să știi că până și aici am reușit să ne adaptăm. Chiar și așa, am implicat parte din echipa care nu a putut fi prezentă fizic. Am livrat materiale către presă din întreaga lume. Ba chiar am și realizat un editorial și un show cu ajutorul tehnologiei, iar rezultatele au fost la fel de minunate în ambele cazuri.
Prezentarea de modă din cadrul FFW 2021 în care te-ai regăsit cel mai mult și de ce:
Show-ul Hooldra din cea mai recentă ediție, care este reprezentarea muncii mele zilnice. Datorită lui am învățat lucruri, am depășit limite, am sprijinit și alte talente. Simply put, am făcut ceea ce iubesc.
Cea mai inedită locație în care s-a desfășurat o prezentare de modă din cadrul Feeric Fashion Week de până acum:
Grea întrebare. Cariera de piatră. Aeroportul. Biserica. Skateparkul. Șantierul. La alegere.
Care este cel mai mare risc care vine odată cu titlul de „influencer”:
Riscul de a-ți pierde credibilitatea.
Ce te motivează să susții designerii emergenți:
Știu pe propria-mi piele cât contează sprijinul, și știu unde poți ajunge dacă îl primești. Industria are nevoie de minți tinere și creative. Să fii sigură că suntem înconjurați de nenumărate.
Cum ai defini un stil de viață sustenabil:
Este aproape imposibil să avem un stil de viață sustenabil, pentru că orice acțiune a noastră duce la consum. Însă, e important că fiecare dintre noi să își aducă aportul, să își dorească schimbarea, și să consume conștient.
O întrebare care ți-ai fi dorit întotdeauna să-ți fie adresată într-un interviu, dar nu a fost (și răspunsul la aceasta):
Mi-ar fi plăcut să fiu întrebată dacă aș lua în considerare să fac altceva vreodată. Răspunsul cred că este evident.
Credit foto: Laura Balc, Edward Berthelot, Sebastian Marcovici, Dragoș Dumitru.
Editor. Nota editorului:
Povestind cu Landiana înaintea ediției de anul acesta a Feeric Fashion Week, mi-a spus că atât ea, cât și echipa sa vor urma să poarte strict creații de-ale designerilor FFW 2021 pe perioada evenimentului. Dar nu s-a limitat la atât. Acum, câteva săptămâni mai târziu de la încheierea FFW 2021, încă poartă creații de-ale celor cu care a lucrat. Sentimentul meu este că misiunea ei de a susține designerii emergenți este ceea după ce se ghidează în fiecare zi, indiferent de ceea ce face.
Dacă vede o oportunitate de a fi cu un pas mai aproape de respectarea și onorarea propriei misiuni, o să-l facă. Și o să-l facă cu atât de multă, multă naturalețe… indiferent dacă e pe scenă, pozează, sau pregătește ținute pentru fashion showuri la ora 5 dimineața alături de echipă, în apartamentul ei. Fiindcă tot ceea ce a făcut până acum în parcursul ei profesional de astăzi a adus-o aici – și, după cum a spus chiar ea, nu există un alt loc unde și-ar putea dori să fie. Iar asta se simte.