În urmă cu aproximativ 10 ani, în anul 2006, rețelele de socializare erau la început și nimeni nu deținea un iPhone. Estimările prezentului sugerează faptul că 65% dintre copiii care intră acum în școala primară vor avea locuri de muncă, care în prezent nu există.
Acest ritm al schimbării devine tot mai rapid, datorită progreselor din domeniul roboticii, al transporturilor, al inteligenței artificiale sau al biotehnologiei, potrivit ultimului indice anual al Human Capital Index al Forumului Economic Mondial.
Iată o selecție a celor mai cunoscute 7 joburi, care nu au existat în urmă cu un deceniu:
App developer
Chiar dacă IPhone-ul a apărut doar în anul 2007 și Android-ul la scurt timp după, aproape jumătate dintre adulții din întreaga lume dețin în prezent un smartphone, generând un apetit uriaș pentru aplicații.
În iulie 2015, aplicațiile Google Play Android și App Store Apple aveau 1,6 milioane și respectiv 1,5 milioane de aplicații, rezultând o piață în plină expansiune pentru dezvoltatorii de aplicații.
Cloud computing specialist
Dacă în urmă cu un deceniu cineva ar fi spus că vom lucra în nori, ne-ar fi părut cu siguranță ridicol. Pentru prima dată, termenul a fost folosit într-o conferință din anul 2006, în care Eric Schmidt a descris abordarea Google, privind software-ul, asemenea unui „ cloud computing”.
Astăzi, mai mult de jumătate din întreprinderile din SUA o utilizează, iar managementul cloud, ingineria și strategizarea au devenit ocupații.
Driverless car engineer
Deși autovehiculele fără șofer arată că vor anula rolul șoferilor de taxi și pe cel al curierilor, acestea încep să creeze tot mai multe locuri de muncă, deoarece vehiculele fără șofer nu vor putea să se repare singure. Inginerii, mecanicii și dezvoltatorii de software vor deveni tot mai solicitați, în viitorul apropiat.
Drone operators
Piața mondială a vehiculelor aeriene fără pilot, UAV, a crescut extrem de repede, creând oportunități de angajare pentru operatorii de drone.
Social media manager
În anul 2006, nu se simțea nevoia existenței acestui job, deoarece majoritatea platformelor nu erau încă create.
Astăzi, Facebook are peste 1,5 miliarde de utilizatori în întreaga lume și, alături de alte platforme, precum Twitter și Instagram, a devenit un instrument de marketing, indispensabil atât pentru branduri, cât și pentru consumatori.
YouTube content creators
Mulțumită YouTube și altor platforme, „ vlogging”-ul a devenit un model de carieră. Cele mai de succes vedete YouTube câștigă milioane de dolari, prin intermediul publicității și sponsorizărilor.
By Diana Arieșan – editor contribuitor The Woman
Diana este profesor pentru învățământul preșcolar cu o experiență de 12 ani și autorul cărții „ Abis în dealul sihastru”, lansată în anul 2013 (Editura Grinta, Cluj-Napoca). În anul 2015 a devenit membru al Cenaclului UBB, proiect realizat în parteneriat cu Uniunea Scriitorilor din România, Filiala Cluj. Absolventă a Facultății de Psihologie și Științe ale Educației și a Școlii Populare de Arte „ Tudor Jarda”, din Cluj-Napoca, secția retorică, Diana are preocupări pentru artă, sub toate formele sale. În perioada 2012-2014 a fost membru al trupei de teatru „ Pavlov 25”, iar în prezent își consolidează abilitățile de retor în cadrul diferitelor evenimente culturale.
Surse foto: upwork.com, guvenyildiz.com, droneradioshow.com, entrepreneuses.org. Surse articol: weforum.org