Construiește-ți brand-ul în 3 pași

Aspirațiile oricărui antreprenor la început de drum care își dorește să construiască un brand memorabil, sunt la unison pline de speranță, încredere, pasiune și mai ales de imboldul de a crea o construcție durabilă. Însă de unde începem construcția?

Un brand memorabil reprezintă totalitatea asocierilor pe care publicul tău țintă le face cu tine, cu produsul sau serviciul tău, cu afacerea ta.

1. Identifică tipul de brand. Există un secret al construcției. Unul pe care marile companii îl știu și îl aplică, este la îndemână, simplu și clar și nu este costisitor: inconștientul uman funcționează după 12 șabloane universale. Acum îți explici de ce te regăsești în mesajul unei melodii sau în personajul unui film? Astfel, folosim șabloanele pentru afacerea noastră și pentru a ajunge în inconștientul clienților influențându-le deciziile de achiziție.

Așa cum am precizat și în articolul anterior, iată pe scurt, lista celor 12 arhetipuri din care brand-urile fac parte: Rebelul, Magicianul, Eroul, Îndrăgostitul, Glumețul, Onestul, Protectorul, Conducătorul, Creatorul, Inocentul, Înțeleptul, Exploratorul.

coffee-1276784_1920

2. Studiază brand-urile celebre. Fie că este vorba despre Rebelul Harley-Davidson, Magicianul AXE, Eroul Nike, Îndrăgostitul Victoria’s Secret, Glumețul Skittles, Onestul Ikea, Protectorul Dove, Conducătorul Microsoft, Creatorul Lego, Inocentul Coca-Cola, Înțeleptul Wall-Street sau Exploratorul Red Bull, fiecare brand comunică cu un ton anume, folosește o paletă specifică de culori și mesaje adecvate publicului țintă. Așa că o primă sursă de inspirație o constituie brand-urile mari cu care te identifici.

3. Comunică în mod constant și unitar. Brand-urile celebre înțeleg faptul că mesajele care exprimă valori precum familia, comunitatea sau diversitatea – așa cum sunt cele ale Coca-Cola – se comunică mereu. Ori că este vorba despre fotografii, video-uri, articole, postări pe paginile de socializare, toate transmit prin ton sau culori același mesaj: ”Suntem un brand care prețuiește familia, comunitatea, diversitatea”. Așadar, este nevoie să stabilim de la început lista valorilor brand-ului nostru și să comunicăm în spiritul acestora.

Construcția unui brand necesită timp, răbdare, pasiune, autenticitate și multă determinare. Gândește-te la brand-ul afacerii tale ca la o persoană, o prietenă dragă pe care o poți pune în lumina reflectoarelor cu tot ce are ea mai bun, și acționează comunicând constant.

By Dana Lupșa – Editor Contribuitor The Woman

DSC_6304

Dana Lupșa este specialist PR – L.T.D. Public Relations și lector universitar doctor în management. De-a lungul celor 15 ani de carieră, a format peste 3500 studenți și oameni de afaceri, a construit 10 brand-uri de start-up-uri, cel mai important fiind cel al asociației pe care o conduce, Happy Moms. A scris 3 cărți despre management, peste 200 articole pe teme de management și PR, în reviste precum Capital sau Business Women, a fost invitată la peste 100 evenimente pentru a vorbi despre comunicare și PR, a organizat peste 30 evenimente la care au participat 1500 femei, cu invitate precum Andreea Marin sau Gianina Corondan. Ajută afacerile conduse sau demarcate de femei, să construiască un brand credibil și să rămână în sufletul și mintea consumatorilor, transformându-i în fani, prin consultanță online și offline.

Surse foto: arhiva personală