Cum faci un site atrăgător: 30 de elemente obligatorii în magazinul tău online

Când intri prima data într-un magazin fizic, ce te atrage înăuntru?

Și ce te face să rămâi?

Să vedem: poate ceea ce e expus în vitrină, design-ul interior, poate modul în care sunt aranjate produsele sau faptul că vezi oameni care intră și ies.

Dacă arată îngrijit, estetic și are clienți, înseamnă că magazinul e de încredere, nu-i așa?

La fel se întâmplă lucrurile și într-un magazin online. Mai exact, în site-ul web, care este partea vizibilă a magazinului pentru clienți.

 

Site-ul e locul în care faci o promisiune clienților – ca ai produse ce merită să fie cumpărate și că ești capabilă să le livrezi atunci când ai promis că o vei face. 

 

De aceea, la fel ca elementele obligatorii din spatele unui magazin (backend) și partea vizibilă – site-ul – are câteva elemente must have.

 

Descoperă mai jos o listă cu 30 de lucruri care nu au voie să lipsească din site-ul magazinului tău. 

 

Sunt elemente care ghidează clienții spre achiziție în mod natural și le câștigă încrederea.

Elemente cheie în magazinul online

 

1. Diferențiatorii de business – USP (unique selling point) / UVP (unique value proposition): ce face magazinul tău unic, diferit pe piață?

 

2. Dovezi de credibilitate – testimoniale, recenzii de produs, imagini / video-uri de la clienți, apariții media, mențiuni de la experți sau influenceri etc.

 

3. Call to action principal (în fiecare pagină) – alege o singură destinație pentru atenția clientului în mesajele din pagini; cu cât încerci să tragi clientul în mai multe direcții, cu atât cresc șansele să nu mai ia nicio decizie.

 

4. Mesaje concepute pe baza cuvintelor folosite de clienți – folosește modul de exprimare al clienților în texte: descrieri, bannere, pop-up-uri etc.

 

5. Paginile cu informații importante – politica de confidențialitate, termeni & condiții, politica de retur, politica de garanții, cum cumpăr, cum plătesc, informații despre livrare.

 

Pont. Pentru mai multe sfaturi despre cum să îți deschizi un magazin online care vinde îți recomand cartea eCommerce no Bull$#!t, scrisă de Cosmin Dărăban, CEO Gomag.

 

carte-ecommerce-cosmin-daraban

Prima pagină / Homepage

 

6. Meniu principal cu o structură de link-uri clară către paginile secundare – vei avea un meniu afișat permanent în partea de sus a site-ului, cu link-uri către categorii și subcategorii.

 

7. Bannere – un singur banner principal în primul ecran, bannere secundare către categoriile prioritare și icon-uri de trust (pentru a-ți afișa diferențiatorii).

 

8. Posibilități de contact rapid – afișează numărul de telefon în primul ecran.

 

9. Descrierea brandului – aici poți adăuga cuvinte cheie, poți povesti despre categoriile tale de produse și despre ce face magazinul diferit.

 

10. Formular de abonare la newsletter și link-uri către social media

elemente-homepage-magazin-online

Pont. Nu îngrămădi o listă infinită de produse pe homepage. În schimb, selectează cu atenție produsele vedetă, cele mai atrăgătoare, într-un număr limitat.

 

Ține minte, în ziua de azi homepage-ul este rareori punctul de pornire pentru o comandă în magazin.

Pagina de categorie

 

11. Descriere de categorie – folosești cuvinte cheie relevante. Nu uita să editezi descrierea cu spații albe, să nu apară ca un bloc de text greu de citit.

 

12. Produse cu marcaj – scoate în evidență produsele pe care vrei să le vinzi, mai ales dacă sunt similare cu altele din aceeași categorie. Folosește simboluri vizuale (reducere, 1+1, stoc limitat, campania de vară etc.).

 

13. Filtre – recomandate mai ales când ai un portofoliu vast de produse.

 

14. Fă SEO pentru paginile de categorie – URL scurt, curat + meta titlu și meta descriere (cel puțin).

 

15. Categorii părinte click-uibile – multe magazine fac greșeala de a crea categorii părinte doar ca etichete de text cu rol de a prezenta subcategoriile.

elemente-pagini-categorie-magazin

Pont. Creează pseudo-categorii în site pentru produsele cu caracteristici comune. 

 

De exemplu, dacă vinzi cosmetice și make-up, pe timp de vară poți avea o categorie ”Plajă”. Sau dacă vinzi cadouri și alte decorațiuni, creezi pseudo-categorii de sezon ”8 Martie”, ”Cadouri de Crăciun” etc. 

Pagina de produs

 

16. Zona de buy box – afișată în primul ecran: nume produs, descriere scurtă, atribute (dacă e cazul), preț, butonul de adaugă în coș, termen de livrare.

 

17. Descrieri de produs – tot ceea ce trebuie să știe clientul despre produs.

 

18. Fotografii de produs – mai multe imagini, pe fundal, dar și în timp ce sunt folosite.

 

19. Live Chat – dă încredere clientului și îi este la îndemână când are întrebări sau nelămuriri.

 

20. Recomandări de produse complementare – accesorii, produse similare sau produse care merg cumpărate împreună.

elemente-pagina-produs-magazin

Pont. Folosește formula C.A.B. în descrieri. Practic, ar trebui să descrii beneficiile pentru client, caracteristicile tehnice ale produsului și avantajele față de alte produse.

Pagina finalizare comandă

 

21. Formularul de comandă

 

22. Opțiuni multiple de plată – ramburs, plata cu cardul și, dacă este cazul, opțiuni speciale precum plata în rate.

 

23. Login și Guest Checkout – nu obliga clientul să își facă un cont pentru a comanda, permite ambele opțiuni.

 

24. Servicii extra sau de creștere a valorii coșului – împachetare specială, garanții extinse, personalizare, ofertă unică – reducere pentru un produs.

 

25. Dovezi de încredere – testimoniale (sub sumarul comenzii), logo-ul procesatorilor de plăți și al firmei de curierat.

elemente-finalizare-comanda-magazin

26. Pont. Nu ignora pagina de thank you, afișată după finalizarea comenzii. 

 

Folosește-o pentru a încuraja clientul să își salveze datele contului și pentru a-l invita să te urmărească pe canalele Social Media (sau să se aboneze la newsletter).

Pagina despre noi

 

27. Povestea brandului – cine se află în spatele magazinului, de unde a pornit ideea, cum a fost parcursul până acum și diferențiatorii.

 

28. Echipa – ai 2-3 oameni care se ocupă de magazin și comenzi? Ai mai mulți sau ești doar tu? Prezintă-te, împreună cu echipa, pentru că așa câștigi încredere.

 

29. Date de contact și despre firmă 

 

30. Mențiuni în presă sau alte site-uri cu autoritate – interviuri, studii de caz, video-uri de prezentare etc.

 

Video / imagini despre firmă 

 

Ok, ok, am trișat puțin și am vorbit, de fapt, de 35 de elemente. 

 

Folosește ponturile și elementele de mai sus, să îți scoți afacerea în evidență… pentru că, adevărul e că puține magazine online le aplică în site-ul lor.

 

Sursa foto: Gomag

 

Despre Iulia Szabo:

iulia-szabo-gomag

Iulia este Business Developer la Gomag. Se descrie ca fiind o fire practică, îndemânatică și cu perspectivă. Și-a început activitatea în 2015 și s-a ocupat inițial de marketing pentru clienți. Și-a clădit experiența după ani întregi de audit-uri și analize și stăpânește bine tool-urile de trafic și performanță.

 

În prezent, Iulia ajută clienții să vândă pe platforma Gomag, de la start-up-uri până la business-uri cu volume mari. Este implicată direct în identificarea oportunităților de afaceri pentru clienți, construirea și menținerea relațiilor cu aceștia, evaluarea performanței actuale și a potențialului de business.

 

După competențele dobândite de-a lungul anilor, Iuliei îi place să găsească o oportunitate de vânzare în fiecare pagină a unui magazin, așadar este persoana care te poate îndruma să găsești calea către o conversie de succes.