Știai că 75% dintre consumatorii online iau decizia de cumpărare pe baza fotografiilor de produs?
E un impact uriaș! Și e, în același timp, un mod de diferențiere între magazine.
Indiferent că vinzi bijuterii, jucării de dentiție, decorațiuni pentru casă, scule sau sanitare, în orice nișă și pentru fiecare tip de produs există un mod prin care să îl vinzi vizual.
Acum poate te întrebi: de ce nu o face toată lumea? Simplu, pentru că fotografiile bune de produs merg mai departe de imaginile primite de la furnizori sau imaginile stock.
Deseori trebuie să colaborezi cu un fotograf profesionist sau, dacă te pricepi, să îți creezi tu un mini studio cu lumini, un aparat profi (sau un telefon mai performant), o masă de lucru, trepied și instrumente de editare foto.
Doar… să nu ajungi să petreci mai mult timp pe fotografiat și editat, decât pe gestionarea afacerii tale.
Găsești fotografi de produs la nivel local (caută-i pe Google sau pe grupurile de profil). Iar dacă te apuci tu de treabă, există resurse în română sau engleză pe care le găsești la o căutare pe Google / YouTube.
În continuare, hai să povestim puțin despre ce să faci cu fotografiile în magazinul tău, astfel încât impactul lor să ducă clienții drept spre vânzare.
Fotografiile de produs – must have în paginile de produs
Pagina de produs este, practic, agentul tău de vânzări. Și modul în care ”arată” agentul tău de vânzări contează.
Nu îl scoți la înaintare cu o ultimă șuviță uitată pe chelie și într-un maieu lăbărțat, pătat pe piept cu muștar. Ci îl pregătești la costum, cu pantofii lustruiți, zâmbet și carismă cât să-l cucerească până și pe cel mai morocănos client.
Pe lângă descrierile de produs, despre care am mai povestit aici, completează pagina cu fotografii de produs:
– 6-8 fotografii în primul ecran, lângă box-ul de cumpărare – pe fundal alb, lifestyle și alte tipuri de foto.
– Produsul trebuie să fie principalul punct de interes în fotografii, chiar și atunci cand îl fotografiezi în timp ce este folosit.
– Dacă ai produse cu variante, încarcă fotografii cu fiecare variantă de produs.
– Sparge textul din descriere cu fotografii de produs, acolo unde sunt relevante.
– Folosește imagini mari, de calitate – asigură-te că detaliile se văd, chiar și atunci când oamenii dau zoom.
– ”Taie” toate fotografiile de produs la aceeasi dimensiune.
– Redimensionează imaginile care au dimensiuni prea mari – există instrumente precum Bulkresizephotos.com, care îți permit să redimensionezi multiple poze odată.
– Denumește pozele folosind cuvinte descriptive – nu lăsa numele dat din aparatul foto, ci editează numele pozelor, astfel încât să descrie ce e în fotografie. Te ajută la SEO și să rankezi în Google Images.
Vezi ce tipuri de fotografii de produs poți folosi:
Pe blogul Gomag găsești mai multe detalii despre cum pregătești fotografiile de produs în magazin, așa că îți va prinde bine să îl citești.
Despre bannerele din site & marketing
Prin bannere mă refer la imaginile de pe homepage, categorii, landing pages sau covere pentru social media, ori chiar și creativele vizuale din campaniile de marketing.
În funcție de locul în care vor apărea, bannerele nu sunt doar simple fotografii de produs. Ci includ elemente clasice de vânzare:
– call-to-action sau expresie de invitație la acțiune
– elemente vizuale de urgentare (dacă e timp sau stoc limitat, de exemplu)
– beneficiile pentru persoana targetată – fie că se văd cu ochiul liber (rezultatele sau situația după ce produsul este cumpărat), fie că o spui prin text pe banner (texte scurte, cu accent pe ce câștigă clientul)
– link spre un landing page. Bannerele trebuie să direcționeze spre locul în care se face vânzarea, nu sunt doar niște poze care arată bine.
Pont!
Pentru crearea de bannere și creative pentru marketing ai aici câteva resurse gratuite: Icon-uri, imagini și ilustrații – 30 Resurse gratuite pentru magazinul tău
Simbolurile vizuale ale brandului
Despre branding și procesul de consolidare a unui brand sunt atâtea de povestit!
Aici o să îți spun doar despre aspectele vizuale legate de brand, foarte – foarte pe scurt:
Gândește-te din start care sunt elementele vizuale prin care vrei să fie recunoscut brandul tău, indiferent unde apare: logo, culori, fonturi, tip de compoziții.
Produsele cu fotografii de calitate, mari, frumoase, se vând mai bine. Postările social media în care folosești creative plăcute ochiului au mai multă interacțiune.
Așa că nu ezita să pui pariul pe fotografiile de produs în magazinul tău.
Investește puțin mai mult efort și buget în această direcție, iar forța de vânzare a site-ului va crește. Promit.
Sursa foto: Gomag
Despre Mihaela Habian
Mihaela Hăbian (Porto) este SEO Copywriter la Gomag de peste 5 ani și scrie zilnic zeci de texte optimizate pentru agenție și clienți. Începând de la articole pe bloguri, ghiduri, conținut pentru site-uri / magazine online și până la scenarii pentru reclame video, checklist-uri sau strategii anuale de content, responsabilitatea ei este să dea clientului ceea ce e al clientului: o poveste valoroasă în care să se regăsească.
Se descrie ca „booklover cu acte în regulă și om pasionat de digital storytelling & targetare emoțională” și consideră că în anul 2021 un copywriter bun trebuie să prioritizeze clientul final, să fie curajos, să aibă nervi de oțel și să fie nișat.