CV-ul este primul document care îi vorbește angajatorului despre tine. Acesta poate determina dacă vei fi sau nu chemată la interviu, așadar structura acestuia trebuie să fie de nota 10 pentru ca și șansele tale să fie cât mai mari.
În primul rând, trebuie să fii atentă la cerințele incluse în oferta de angajare. Unii angajatori specifică faptul că CV-urile trebuie să fie structurate pe modelul Europass, altele nu precizează aceste criterii și te lasă să îți organizezi documentul așa cum îți dorești.
După ce ai stabilit structura, ar fi indicat să anexezi în document și o fotografie cu tine, tip buletin, cât mai profesionist realizată. Fotografia va da credibilitate și va crea din start o conexiune vizuală între tine și angajator.
Ai grijă ca fontul cu care este redactat documentul să fie unul cât mai clasic și riguros (de preferabil cunoscutul Times New Roman) și ca aspectul per total al documentului să fie unul aerisit. Să nu ai paragrafe prea înghesuite și să încerci să subliniezi cu bold aspectele cele mai importante.
La capitolul studii absolvite, rezumă-te doar la cele esențiale. În general, cele care contează cel mai mult sunt studiile universitare, așadar pentru a nu fi redundantă și pentru a aerisi documentul poți lăsa la o parte studiile liceale. Le poți nota numai dacă acestea pot înclina balanța în favoarea ta.
Atunci când punctezi experiența profesională, nu este necesar să înșiri toate locurile de muncă pe care le-ai avut, ci doar pe cele care te reprezintă pentru job-ul pentru care candidezi. Astfel, angajatorul va avea certitudinea că ești persoana potrivită pentru post. Folosește-te de elemente de aranjare în pagină precum bullet points, pentru un aspect interesant.
Nu îți fie frică să te lauzi. La capitolul competențe descrie cât mai clar care au fost experințele care te-au dezvoltat din punct de vedere profesional și ce abilități ai dobândit în urma lor. De asemenea, lucrurile arată mult mai clar în cifre, așadar dacă poți descrie în cifre despre ce a fost vorba, folosește-te de acest avantaj ( de exemplu: ,,am organizat un eveniment la care au participat o mie de persoane”). Și numele de personalități sau companii importante au același efect!
Dacă nu ți se impune vreo structură, iar job-ul pentru care aplici este definit de creativitate, poți realiza și anexa lângă CV-ul clasic și unul interactiv, bazat pe conținut video. Așa cu siguranță vei rămâne în mintea angajatorului care va reține doza de inventivitate.
By Loredana Bertișan – Editor Contribuitor The Woman
Loredana este de profesie jurnalist, cu experiență de peste cinci ani în domeniu. A lucrat pentru mai multe publicații locale și naționale și a urmat mai multe stagii de formare în domeniu atât în țară, cât și în străinătate. Este absolventă a Departamentului de Jurnalism din cadrul Universității ,,Babeș-Bolyai”. Pe parcursul studiilor a descoperit că are o pasiune pentru partea de social și voluntariat, așadar a creat comunitatea Art4Education prin care se ocupă de campanii caritabile pentru copiii din satele României.
Sursa foto: www.freepik.com