Cum se construiește un brand de lux ? | Tatiana Balaban, autoare The Luxury Book

Brandurile de lux sunt adesea considerate a fi cele care conduc o mare parte a economiei din întreaga lume, în ciuda faptului că industria este relativ mică din punct de vedere al numărului de companii. Cu toate acestea, este industria în care vom găsi cea mai bună calitate în ceea ce privește materialele şi măiestria, cele mai bune servicii, cel mai bun design şi ambalaj şi nu în ultimul rând, cele mai bune arome.

Sfârşitul anului trecut, a fost marcat de lansarea carții THE LUXURY BOOK, ce în recenzii realmente copleşitoare are să fie descrisă drept „primul manual al luxului publicat vreodată în România”. Aflat la cea de-a doua ediție, manualul reprezintă o confirmare a faptului că cererea, în creștere, pentru produse și servicii de lux se resimte deosebit de puternic chiar şi în piețele emergente în industrii precum modă, cosmetice și parfumuri, bijuterii și ceasuri, dar și în sectorul hotelier.

O ediție adăugită şi îmbunătățită ediției din 2014 se impunea nu doar față de noul profil al consumatorului şi de noile canale prin care acesta este conectat la brand-urile favorite, ci în special față de sustenabilitate, o datorie morală comună spre care treptat, întreaga societate se obligă în numele unui viitor echitabil.

Lansată în cadrul conferinței „Caesar Luxury Summit”, cea de-a doua ediție THE LUXURY BOOK este structurată în nouă capitole ce explorează universul luxului, produsul şi serviciile de lux, industriile sectorului, branding de lux, profilurile de consumatori pe care îi atrage, comunicarea, angajamentul către sustenabilitate, particularitățile canalelor sale de distribuție, dar şi un ghid practic de vânzări în industria luxului.

În planul fiecărui capitol şi a fiecărei secțiuni ce-l compune, Tatiana expune convențiile industriei într-o manieră care să invite cât mai mulți antreprenori sau artizani să vadă luxul drept arena în care-şi pot desăvârşi viziunea şi determinarea. Ediția adăugită şi îmbunătățită a THE LUXURY BOOK este aşadar dedicată atât profesioniştilor sectorului, cât şi viitoarelor talente care îi vor perpetua magia. 

„Intenția cu care mă confruntasem în acest proiect căruia îi dăruisem 13 ani de cercetare nu era de a putea revendica o astfel de premieră profund onorantă, ci de a schimba optica asupra luxului. Fără anii de cercetare ce l-au adus la viață, nu aş fi putut înțelege adevărata magnitudine a paradigmelor, ce astăzi guvernează sectorul luxului, canale, tendințe şi angajamente de neconceput la momentul publicării primei ediții.

În aceeaşi măsură, mă bucur că acest proiect a fost susținut de nume internaționale prezente şi în România precum Chopard (B&B Collection), Ruinart (De Silva), Escentric Molecules, World Gemological Institute din Londra şi mulți alții, ceea indică o susținere morală şi constantă a educației în ceea ce priveşte luxul.”, spune Tatiana Balaban.

În ultimii 20 ani, au fost publicate numeroase cărți despre domeniul luxului, într-o varietate de limbi, iar motivul este evident: industria luxului se extinde rapid, atât în rândul noilor clienți de pe piețele bine stabilite, cât și în acele țări în care, până de curând, piața de lux a fost slabă sau chiar inexistentă.

THE LUXURY BOOK este primul manual din România despre industria luxului și se adresează atât celor care vor să fie initiați în domeniu, cât și celor care activează deja în industria luxului, punând în discuție analize și subiecte de specialitate care vor fi esențiale în înțelegerea mai bună a particularităților din industrie.

Scopul principal al cărții nu este numai de a informa, dar și de a educa piața românească în ceea ce privește administrarea şi gestionarea unui produs sau brand de lux. Prin urmare, aceasta este o oportunitate de a face primul pas spre a oferi o metodologie necesară către cunoaștere, care va conduce către o mai bună activare în domeniu. Manualul poate fi achiziționat în toate librăriile de specialitate, dar şi online pe site-ul Luxury Adviser Group.

Absolventă a unui Euro-MBA în Luxury Brand Management în cadrul INSEEC Paris, Tatiana este cunoscuta în România drept cel mai devotat evanghelist al luxului ca disciplină științifică. Autoarea a The Luxury Book, primului manual pentru înțelegerea și promovarea luxului publicat în România, Tatiana s-a dedicat cercetării continue pentru conceperea cursurilor adaptate publicului larg, cât și a programelor de training aplicate echipelor diverselor organizații.

Provocările a 13 ani de carieră alături de branduri precum Cartier, Louis Vuitton, Goyard și Gucci au fost transpuse în masterclass-ul „Selling Luxury”, ce au recomandat-o ca lector invitat în cadrul London Business School.

Ca fondatoare a Luxury Adviser Group, Tatiana oferă consultanță specializată pe domeniile strategiei, comunicării și sustenabilității proiectelor start-up, fondurilor de investiții și profesioniștilor interesați de varii industrii din sectorul luxului. Certificată Gemological Institute of America (GIA) și lectorul programelor de training oferite de World Gemological Institute London, Tatiana activează în marketing și dezvoltare de brand în prestigioasa artera a diamantelor din Londra.