„De multe ori fix vulnerabilitățile ne împing pe drumul nostru și acelea sunt poveștile de succes.”| Irina Wagner, Wagner Arte Frumoase și Povești

Irina Wagner este Managing Partner Wagner Arte Frumoase. Este creierul business-ului Wagner Arte Frumoase și Povești. Este sora artistei Ana Wagner și partener la Wagner Arte din 2006. A absolvit facultatea de Marketing ASE și un MBA la Open University. Este pasionată de prezent, arte, sport și călătorii. Își dorește să ajungă milionară la bătrânețe.

Irina se ocupă de managementul și de partea de PR, de promovarea creațiilor surorii sale. Ana spune că sora sa este cel mai bun “galerist”. Economist de meserie, Irina a venit cu rigoarea planurilor de afaceri și cu calculele. Fiecare pas al dezvoltării firmei a fost gândit de Irina, iar decizia a fost luată după consultări cu Ana. Cele două surori se completează reciproc. Arta și bussinesul nu se exclud, mai ales când e vorba de o afacere de familie.

Care sunt momentele importante din viața ta la care te-ai opri ca să spui cine ești?

Ce frumos. Suntem în permanentă schimbare și evoluție. Cam ăsta e scopul speciei noastre, cred. Așadar dacă mă uit la mine în urmă cu 5 ani, 20 sau 3 zile deja am impresia că personajul e dintr-o altă viață. Fiecare zi, moment vin cu concluziile lor, schimburile de informații se întâmplă în permanență cu oamenii din jur și viața în general. Singurele momente care merită amintite, în ceea ce mă privește, sunt cele în care am iubit sau iertat profund, viața și oamenii. Este un exercițiu zilnic.

Ce te-a determinat să ajungi unde ești acum?

Este o întrebare foarte intimă care mă preocupă în ultima vreme și am aici o teorie. Cred că drumul nostru e determinat de niște emoții predominante ce ne vin din copilărie, karma, univers, destin. Ele ne aruncă în lupta pentru supraviețuire, procreare, evoluție profesională, personală, etc.. Pe măsură ce trăim, conștient, în cel mai fericit caz, realizăm care sunt aceste trigere și dacă suntem destul de abili și lucrăm cu noi, ne eliberăm de ele și putem avea libertate deplină încât să ne urmăm drumul NOSTRU.

Nu vreau să dau un răspuns pr-istic și să aduc aici niște subiecte gen ambiția, educația, puterea, dorința de a face frumos sau bine însă nici nu voi putea răspunde complet la întrebare deoarece dacă vreau să fiu foarte sinceră, vă voi dezvălui esența mea cu puncte vulnerabile și tari. De multe ori fix vulnerabilitățile ne împing pe drumul nostru și acelea sunt poveștile de succes. Sunt un copil invizibil ce a reușit. O să fac referire la un lucru ce atârnă de partea pozitivă a balanței și o să pun acolo dorința de a fi liberă și dragostea pentru frumos și oamenii ce-l apreciază, o lume aparte ce se distanțează de mase.

Cum, când și unde a început povestea Wagner Arte?

Cred că atunci când am făcut cunoștință cu colecția mamei de albume de artă. Apoi, s-a continuat cu momentul în care i-am organizat Anei primul vernisaj în apartamentul meu în renovare din Militari (și a vândut tot), apoi primul event mare la Cărturești (unde a vândut tot), cu magazinul din B-dul. Carol și-așa mai departe. Poveștile au începuturi pe care nici nu le bănuim.

Cum v-ați ales numele și identitatea vizuală?

Ana s-a ocupat de imagine, consultându-se cu mine. Numele nostru de familie „suna” bine, am făcut muzică 10 ani, ne-am prins imediat că e suficient de sonor pentru a susține un brand. 

Cum este să construiești o afacere de succes cu propria soră?

Ușor și greu în același timp, e o poveste complicată, de familie, business și plăcerea de a trăi cum vrem.

Este greu să faci un business profitabil din artă?

Da. Cred că dacă știi să vinzi arta poți vinde orice pe lumea asta. Mai ales în acest spațiu ex-comunist în care lipsa de educație, cultura în acest sens, banii ne sunt nefavorabile. Istoria e de vină. Procesul de adormire ca să nu zic îndobitocire a maselor este în plin avânt.

Apoi, suntem într-o poziție ingrată în care îndemnăm lumea la contemplare, la atenția pentru detaliu când trendul general e ca oamenii să-și creeze senzații tari din imagini șocante, experiențe de mall, transă, cluburi, droguri, distracții scurte și puternice. Încercați să le comparați și vedeți ce câștigă.

70119440_10217518626611197_254724863829213184_n

 Ai (aveți) mentori la care apelați?

Eu nu.

Unde vedeți afacerea peste un an? Ce surprize frumoase ne pregătiți?

Ne extindem pe orizontală. Împreună cu o parteneră din Germania, am înființat o companie de branding și evenimente, Fabrique Folie și ne-am specializat în branding pentru medici și clinici medicale.

Cu Wagner Arte țintim puternic piața națională prin shop-ul online – wagnerarteshop.com și internațională, prin export. Pentru surprize trebuie întrebată Ana. Venim cu colecții noi capsulă din colaborări cu alți designeri sau bloggeri pe alte suporturi față de tradiționalul porțelan, Ana semnează design pentru fabrica de porțelan Vista Alegre din Portugalia, colecții de bijuterii noi, participăm la târguri internaționale.

Cum vă alegeți partenerii cu care colaborați?

În primul rând ne place să știm că avem cu cine sta de vorbă, trebuie să avem senzația plăcută că e un partener normal și de încredere cu care putem construi proiectul, apoi depinde de ce interese avem în a dezvolta ceva nou cu acea/acele persoane.

Totul se acordează cu strategia pe termen lung a brandului.

Care ar fi recomandările pe care le-ai oferi unui antreprenor la început de drum în domeniul artei?

Cred ca ar fi bine să studieze piața și să vadă clar că are un loc aici, apoi l-aș orienta către piețele din afara României, unde există o piață de artă.

Ce înseamnă autenticitatea pentru tine? Dar curajul?

Autenticitatea înseamnă curajul de a fi și trăi în deplină înțelegere și armonie cu tine însuți în această lume. Asumarea propriei persoane așa cum este și creația unei povești proprii.

Curajul vine automat atunci când trăiești autentic. Autenticul îți aduce încredere în tine și se confundă pe undeva cu curajul. Eu nu vorbesc aici despre bravură, nici despre tupeu, ci despre acea dezinvoltură de a face tot ce-ți trece prin cap pentru că știi că poți.

Ce este Viața, Irina?

Nu știu. Mă preocupă întrebarea și e grea. Nu-mi dau seama ce căutam aici, pe planeta asta mică și frumoasă, în Univers. Cert e că putem avea multe șanse de bucurie, iubire și evoluție spirituală.

 UNguilty pleasures

Ce muzică te face să te simți acasă? 

Offf. Depinde de mood. De la Bach la punk, muzică de film, underground românesc, hip-hop, pot fi acasă oriunde. 

Cartea de pe noptieră sau autorul preferat? 

Crush-ul meu recent este Henry Miller.

Cu ce fel de oameni te înconjori?

Cu suflet bun.

Destinația preferată de vacanță?

Marea și New York.

Note to self?

Take things easy.

Gabriela-Blaga-The-Woman-Magazine-1-1024x723

Interviu realizat de Gabriela Elena Blaga, Founder Innerpreneur & Contributor The Woman. Gabriela Blaga este un project manager creativ, cu experiență în change management, process improvements, business development, community management, “legator de oameni”. Spune despre ea că îi place să iasă în afara zonei de confort. Are calități de excelent comunicator și mediator, cu o mare capacitate de a analiză a contextului organizațional, capabilă să coordoneze proiecte complexe la nivel regional și global, cu implementări de proiecte în Europa, Asia și America de Sud.

Trainer și coach în formare, solopreneur, a “ieșit” din corporație pentru a se dedica “creșterii armonioase” a oamenilor mici și mari.